جلسات بررسی گزارشات حسابرسی شهرداری همدان آغاز شد

جلسات بررسی گزارشات حسابرسی شهرداری همدان آغاز شد

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان از شروع بررسی گزارشات حسابرسی سال ۹۵ شهرداری همدان در شورا خبر داد. 

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، حسین قراباغی در جلسه بررسی گزارشات حسابرسی سال ۹۵ شهرداری، افزود:جلسات حسابرسی طبق بند ۳۰ تشکیلات وظایف شورای اسلامی شهر در خصوص نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها، انتخاب حسابرس و اعلام نواقص به شهرداری برگزار می‌شود.

 

وی با اعلام اینکه جلسات بررسی گزارشات حسابرسی سال ۹۵ شهرداری در جلسات کمیسیون بودجه شورا به صورت پیوسته و مستمر در نوبت صبح و بعدازظهر در روزهای هفته جاری برگزار می‌شود، اظهار کرد: برگزاری این جلسات به ترتیب برای سازمان‌ها و مناطق زیرمجموعه شهرداری انجام می‌شود.

 

قراباغی با بیان اینکه انتخاب حسابرس، نوع حسابرسی در شهرداری همدان و کیفیت انجام این کار طی چهارسال اخیر رو به بهبودی بوده است، اضافه کرد: حسابرسی شهرداری، حافظ منافع مردم است که ما به عنوان نماینده مردم در پارلمان محلی به دنبال شفاف سازی پرونده مالی مدیریت شهری هستیم.

 

وی از تشکیل کمیته حسابرسی در شهرداری در یک ماه گذشته خبر داد و یادآور شد: حسابرسی داخلی از اهمیت بالایی برخوردار است و شهرداری باید در این زمینه قوی وارد شود که متأسفانه به این موضوع اهمیتی قائل نبوده اند و اکنون چنانچه این کمیته حسابرسی شهرداری به موازات شورا حرکت نکند آسیب‌های جدی بر بدنه مدیریت شهری وارد خواهد شد.

 

قراباغی حسابرسی داخلی شهرداری را چشم و دیدبان مدیریت شهری برشمرد و افزود: سال نخست دور چهارم شورا، حسابرسی شهرداری از وضعیت قابل قبولی برخوردار نبود اما طی چهار سال گذشته با همت و جدیت کامل وارد شدیم و این وضعیت روبه بهبودی حرکت کرد که شرایط کنونی قابل تقدیر است.

 

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه ارتقاء سطح عملکردی حسابرسی و کارآمد بودن گزارشات حسابرسی طبق وظایف ذاتی شورای اسلامی شهر است، افزود: هدف ما ارائه گزارشات شفاف و واقعی است که در این راستا انتظار داریم حسابرسان علاوه بر کارهای حسابرسی، مشاوره‌هایی نیز برای بهبود وضعیت ارائه دهند.

 

 

 

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *