ساماندهی مصالح‌فروشان با عزم جدی پیگیری شود

ساماندهی مصالح‌فروشان با عزم جدی پیگیری شود

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد: می‌بایست ساماندهی مصالح‌فروشان بلوار حضرت امام خمینی(ره) با عزم جدی، پیگیری شود.


به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، علی فتحی در کمیسیون خدمات شهری شورا با محوریت بررسی وضعیت ساماندهی مصالح فروشان بلوار امام خمینی(ره)، گفت: رهاسازی مصالح ساختمانی در حلقه دوم شهر، چهره و منظر شهری را نازیبا کرده است و مردم بر این نظرند که مدیریت مناسبی در شهر وجود ندارد.
وی افزود: ساماندهی این منطقه در چند حوزه شهرداری قابل پیگیری است که باید مسؤولیت آن را به صورت مستقیم و ویژه، یکی از مجموعه‌های مرتبط شهرداری بر عهده بگیرد.
فتحی با تأکید بر اینکه همکاری و هماهنگی سایر دستگاه‌های اجرایی و انتظامی نیز برای رفع این معضل اجتماعی ضرورت دارد، بیان کرد: شهرداری به‌تنهایی نمی‌تواند امور مربوط به ساماندهی مصالح‌فروشان در منطقه را پیش ببرد.
وی بر مکان‌یابی مناسب محلی برای استقرار مصالح فروشان واقع در بلوار امام خمینی(ره) و انتقال آنان به آن مکان با در نظر گرفتن تبعات امنیتی و اجتماعی آن، تأکید کرد.

فتحی: افزایش بازتاب خبری عملکرد مدیریت شهری، اولویت روابط عمومی‌‌ باشد

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان همچنین در نشست هم‌اندیشی با مسؤولان و کارشناسان روابط عمومی شورا و شهرداری، گفت: عملکرد مدیریت شهری و معرفی شهر همدان باید توسط روابط‌عمومی‌های شورا و شهردای همدان با بهره‌گیری از روش‌های نو، ظرفیت‌ رسانه‌ها و…، اطلاع‌رسانی شود.
به گفته فتحی، انتظار می‌رود افزایش بازتاب خبری عملکرد شورا و شهرداری همدان به منظور آگاهی بیشتر شهروندان نسبت به کارکردهای مدیریت شهری در اولویت کاری روابط عمومی‌‌ها باشد.
وی با بیان اینکه روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها نقش مهمی در اطلاع‌رسانی ایفا می‌کنند، افزود: در نظر گرفتن بودجه مستقل و اضافه‌کاری‌ها، فراهم کردن تجهیزات مورد نظر، عدم همکاری تنگاتنگ امور مالی، نداشتن قرارداد برخی از همکاران فعال و نبود نیروی انسانی لازم و همچنین چند سمتی بودن از جمله مشکلات و درخواست‌های حوزه روابط عمومی بود که مطرح شد و مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

گردان: دسترسی سیماومنظر مصالح‌فروشان حذف شود

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در کمیسیون خدمات شهری پیشنهاد داد: به منظور ساماندهی مصالح فروشان بلوار حضرت امام خمینی(ره)، جاذبه‌های موجود و دسترسی سیماومنظر در منطقه از طریق نصب بلوک‌های سیمانی حذف شود که در این صورت همراه با تعیین مکان جدید، به ناچار منتقل می‌شوند.
کامران گردان با تأکید بر اینکه پیگیری این معضل از منظر شهری ضروری است، افزود: با افزایش تعداد مصالح فروشان بلوار امام خمینی(ره) امکان ساماندهی این صنف با مشکلات خاصی همراه خواهد بود که می‌بایست این امر تسریع یابد.
وی در ادامه نشست با روابط عمومی‌ها بیان کرد: بر اساس فرمایشات رهبر انقلاب، حتی برای دلگرمی مردم هم شده، باید اطلاع‌رسانی شود؛ بنابراین آگاهی مردم از عملکرد و کارکردهای شهرداری ضرورت دارد.
گردان افزود: از روابط‌عمومی‌های شورا و شهرداری همدان انتظار می‌رود مدیران شهری را در همه زمینه‌ها، کمک دهند.
رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان نیز در جمع روابط عمومی‌های مدیریت شهری، گفت: با توجه به اینکه امسال، سال انتخابات است و از سوی دیگر با توجه به وضعیت اقتصادی کشور به‌ویژه با حوادث بارندگی و سیل اخیر در کشور و محدودیت‌های مالی، اطلاع‌رسانی در حوزه مدیریت شهری همراه با هنرنمایی روابط‌عمومی‌ها و رسانه‌ها ضروری است.
سید مسعود عسگریان خطاب به روابط‌عمومی‌ها توصیه کرد: با بهره‌گیری از تجربیات و هنرنمایی قلم خود به رغم بیان واقعیت‌ها و تنگناها فارغ از ایجاد نگرانی و دلهره، می‌بایست امید به آینده شفاف نیز به ارمغان آورید.
به گفته وی، با توجه به اینکه شرایط امسال ویژه است، انتظار می‌رود امسال وضعیت آماده‌باش را جدی‌تر در نظر بگیرید تا کارکردهای مجموعه مدیریت شهری به سمع و نظر مردم رسانده شود.
عسگریان با تأکید بر اینکه اطلاع رسانی در حوزه گسترده مدیریت شهری می‌بایست در مباحث رویکردهای جدید و مهم شورای اسلامی شهر جدی‌تر گرفته شود، افزود: به طور مثال، شهرداری برای تعریض املاک، غرامت منطقه را در دفترچه عوارض محلی سال ۹۸ منظور کرده است که با بخش و یا کل مبلغ عوارض پروانه ساختمانی تهاتر خواهد شد.
وی تأکید کرد: بازتاب و بازخورد عملکرد شورا و شهرداری همدان از نگاه شهروندان نیز باید دریافت شود.
رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به نقش اساسی و حیاتی روابط عمومی‌ها ابراز امیدواری کرد با بهره‌گیری از روش‌های جدید و فعالیت‌های مضاعف در این حوزه، امسال را با موفقیت بیشتری پشت سر بگذاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *