صورت‌جلسه شماره ۵۹

صورت‌جلسه شماره ۵۹

  پنجاه و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر همدان از ساعت ۸:۳۰ روز یک شنبه مورخ  ۱۱ آذر ۹۷ با تلاوت آیاتی چند از کلام ا… مجید وقرائت فرازهایی از وصیتنامه شهید حسین کشوری دلاور و اعلام دستورکار توسط جناب آقای گردان ریاست شورا در محل سالن جلسات بشرح زیر تشکیل شد. 


نامه های مطرح شده:

– نامه شماره ۱۴۳۲۷/۱۱/۱۰ مورخ ۶/۹/۹۷ شهرداری (۳۶۷۹۳۷/ش مورخ ۶/۹/۹۷) مطرح و پروژه های فن آوری اطلاعات، با توجه به نوسانات قیمت ارز با اصلاح قسمتی از بودجه سال ۹۷ شهرداری ر موافقت شد

جلسه مشترک :

– براساس دعوتنامه شماره ۳۶۳۴۳۸/۱۱/۷۰ مورخ ۶/۹/۹۷، مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان، مشاور طرح جامع و کارشناسان و معاونت شهرسازی شهرداری همدان و کارشناسان مربوط با موضوع طرح جامع همدان در صحن شورا حضور پیدا کردند. پس از آنکه ریاست شورا جناب آقای گردان به میهمانان خوشامد گفت تعدادی از اعضاء و مدعوین مطالبی را مطرح کردند که اهم آنها بشرح زیر خلاصه می شود :

الف- خانم نوراله زاده :

-در حالیکه از وضعیت طرح جامع به دلیل مغایرات موجود در برداشت ها با وضعیت موجود ناراضی هستیم ظاهراً به تصویب رسیده و حال آنکه موارد متعددی وجود دارد که باید اصلاح شود……

– دعوت ها برای شرکت در جلسات طرح جامع اکثراً در تداخل با جلسات اصلی ما است….

-براساس برداشت های به عمل آمده است که تحلیل های بعدی صورت گرفته و سطح و سطوح مشخص می شود حال اگر در برداشت ها مغایرات متعدد وجود داشته باشد مسلماً در تحلیل ها تاثیر خواهد گذاشت.

ب- آقای عسگریان :

– مغایرت بین برداشت های به عمل آمده با وضع موجود از نکات قابل توجه اعضای شورای اسلامی شهر می باشد ..

-هدف این است که این مغایرات به حداقل خود برسد….

-اگر لازم است شرح خدمات اصلاح شود از نظر ما مانعی ندارد تا اینکه براساس آنها مشاور وظیفه خود را بنحو کامل انجام بدهد….

-در این مقطع لازم است در مورد استقرار و مکان نمایی ایستگاه راه آهن که درحال حاضر در داخل شهر پیش بینی شده برای جلوگیری از مشکلات بعدی و کاستن هزینه ها در مکان دیگری مانند نزدیکی فرودگاه پیش بینی شود.

پ- آقای فتحی :

-با توجه به هزینه ای که برای عبور دادن خط آهن تا ایستگاه پیش بینی شده در داخل شهر بطور زیرزمینی برآورده شده ضمن اینکه وجود ایستگاه در داخل شهر مشکلات بعدی را خواهد داشت به دلیل رقم سنگین هزینه اجرای آن بعید است به این زودی اجرا شود لذا بهتر است ایستگاه در نقطه دیگری خارج از شهر و به صورت رو زمینی پیش بینی و اجرا شود.

ت- آقای کاوسی :

– با توجه به هزینه قابل توجهی که برای اجرای طرح جامع صرف می شود لازم است همه سازمان ها و ادارات نیز همکاری های لازم را با مشاور داشته باشند ….

– در مورد بحث جمعیت و امثالهم لازم است یک ستادی به صورت ناظر عالیه وجود داشته باشند و به این امور نظارت کارشناسی اعمال کند.

ث- آقای رحیمی فر :

– نکته ای که مشاور محترم گفتند مبنی بر اینکه مغایرات قابل تغییر واصلاح است بنابراین مشکل پیش نخواهد آمد.

– طرح جامع یک طرح کلی است ما در این مرحله باید به سیاست های کلی بپردازیم و در کنار آن به رفع ایرادات و مشکلات نیز اقدام بکنیم .

ج- آقای یوسفی نوید (معاون شهرسازی شهرداری) ضمن ارائه گزارش سمعی و بصری درخصوص اقدامات انجام شده در مورد طرح جامع اظهار داشت :

– ما اطلاعات مورد نیاز مشاور محترم را جزء به جزء و منطقه به منطقه به طور مکتوب به ارائه کرده ایم ولی نقشه جامع را تایید نکردیم ضمن اینکه می دانیم این موضوع از اختیارات شهرداری نمی باشد….

– در مکاتبات متعدد با مشاور ایرادها و مشکلات مطرح شده و در جلسات متعدد موارد را با هم بحث کرده ایم.

چ- کارشناسان مناطق شهرداری قسمتی از مغایرات موجود در برداشت های فعلی مشاور با وضع موجود را جهت اطلاع حضار قرائت کردند.

ح- آقای بهاآبادی مشاور طرح جامع ضمن تشکر از دعوت به عمل آمده از ایشان برای حضور در صحن شورا اظهار داشت :

– شرح خدماتی که به ما داده شده چندین برابر شرح خدمات تیپ طرح‌های جامع می باشد….

– ما دنبال فوریت و اولویت های شهر رفتیم و تاکنون هشت جلد مطالعات انجام شده را ارائه دادیم. اگر نظرات تکمیلی وجود داشته باشد مسلماً اعمال خواهیم کرد…

– مطالعات شناخته شهر، حریم شهر و وضعیت موجود انجام شده و مرحله بعدی برنامه ریزی است و پیشنهادات و جلسات بررسی و تصویب آنها…

– لازم است همه ادارات و سازمان ها با ما همکاری بکنند تا کاریهتر ودر موعد مقرر پیش برود…..

– در طرح جامع ما وارد جزییات و پلاک ها نمی شویم، زیرا نمی خواهیم طرح تفصیلی تهیه کنیم.

خ- آقای گردان :

– طرح جامع وسیله و ابزاری است برای تسهیل در تصمیم گیری و سیاست گذاری….

– بدیهی است مشاور محترم مراحل را که پیش می رود قبل از ورود به مرحله بعدی ایراد و مشکلات مرحله قبلی را برطرف بکند.

د- آقای ربانی (مدیرکل راه و شهرسازی) ضمن تشکر از دعوت به عمل آمده اظهار داشت :

ما هم دغدغه شما را داریم و سعی می کنیم از بروز ایرادات و مشکلات جلوگیری شود….

اگر مشکلی وجود داشته باشد با اعلام شما، شهرداری و کارفرما به مشاور نسبت به رفع آن اقدام خواهد شد….

اگر لازم است تغییراتی در قرارداد و یا شرح خدمات داده شود تا بهترین طرح جامع برای همدان تهیه شود ما   مشکلی نداریم و در صورت لزوم این کار را خواهیم کرد./

 

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *