صورت‌جلسه شماره ۲۸

صورت‌جلسه شماره ۲۸

  بیست و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر همدان از ساعت ۴۰/۱۶ روز سه شنبه مورخ  ۲۵/۰۴/۹۸ با تلاوت آیاتی چند از کلام ا… مجید و اعلام دستورکار توسط جناب آقای گردان رییس محترم شورای اسلامی شهر در محل سالن جلسات بشرح زیر تشکیل شد : 

– جلسه مشترک :

– بر اساس دعوت نامه شماره ۳۶۱۸۸۸/۱۱/۷۰ مورخ ۲۴/۰۴/۹۸ با حضور مدعوین محترم جلسه مشترک در خصوص ساختمان نورمحال تشکیل شد در ابتدای جلسه جناب آقای گردان ریاست شورا ضمن تشکر و خوشامدگویی به مدعوین اظهار داشت :

– شورای اسلامی شهر همدان با موضوع احداث ساختمان در مجاورت عمارت نورمحال مخالف است ولی نه به هر قیمتی….

– همانطوری که اطلاع دارید پس از تفکیک محل موردنظر بخشی از آن به کمیته امداد امام (ره) واگذار شد….

– با طی مراحل قانونی و موافقت کمیسیون ماده ۵ نسبت به تغییر کاربری و نهایتاً صدور پروانه ساختمانی برای زمین ملکی کمیته امداد امام (ره) اقدام شد…..

– با توجه به حساسیت ها و دغدغه هایی که بود و هنوز هم هست ما از دوستان کمیته امداد و پیمانکار محترم خواستیم نسبت به توقف عملیات اقدام کنند….

– تاکنون (تا به امروز) بیش از یک سال است که کمیته امداد بر اساس تعامل و همکاری که داشته کار را متوقف کرده و ما اذعان داریم که دوستان متضرر شده اند ولی از طرف دیگر نمی خواستیم مشکلی هم برای عمارت ثبت شده ملی نورمحال پیش بیاید….

– امیدواریم در این جلسه یا جلسه بعدی بتوانیم به یک راه حل اجرایی قابل قبول طرفین برسیم…..

 

– سرکار خانم سلماسی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی :

– در حدود یک سال پیش متوجه شدیم در پارک پرواز کنار عمارت نورمحال قرار است ساخت و سازی باشد ….

– ما در این خصوص بحث مشکل قانون را در نظر نداریم زیرا مراحل قانونی آن طی شده….

– هدف حفظ یک سرمایه ملی است و تاکنون مسئولین محترم کمیته امداد با شورای اسلامی شهر و شهرداری نهایت همکاری را از نظر عدم شروع ساخت و ساز به عمل آورده اند….

– نظر ما این است که با رسیدن به یک راه حل این مشکل برطرف شود ….

– جناب آقای افشاری فرماندار شهرستان همدان :

– آنچه که اتفاق افتاده قابل برگشت به عقب نیست و ما حصل تشخیص و تدبیر مسئولین وقت بوده…

– موضوع از سال ۸۲ شروع شده و شاید اقدامات مسئولین وقت درست هم بوده…

– مجوز قانونی برای ساخت و ساز گرفته شده …

– تاخیر در اجرا از سال ۹۶ به بعد به کمیته امداد (مجتمع اقتصادی و پیمانکار) ضرر زده …

– این طرف قضیه عمارتی هست که ثبت ملی شده و باید حقوق آن هم حفظ شود…

– امروز همه دلسوزند که هم میراث حفظ شود و هم حقوق محرومین ضایع نشود…

– جناب آقای مالمیر مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان :

– زمانی که این کار شروع شد امر دایر شده بود بر حقوق مکتسبه ای که مجوزی صادر شده بود و عمارت ملی که باید حفظ شود….

– یکی از پیشنهاد ها این بود که زمین معوضی به کمیته امداد در جای دیگر داده شود که البته تاکنون محقق نشده و پیشنهادهای بعدی هم امکان تحقق پیدا نکرد…

– جناب آقای ترکمانه مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان :

– آنچه که تاکنون پیش رفته طبق قانون بوده …

– عمارت نورمحال در ابتدا متعلق به کمیته امداد بود،وما هزینه های زیادی برای نگهدای آنجا متحمل می شدیم. بعداً بخشی از آن به شهرداری اهدا شد و بخش دیگر در اختیار کمیته ماند…

– ما انتظار داریم حقوق طرفین حفظ شود …

– ما آمادگی داریم هر طور که مسئولین محترم استان در جهت حفظ حقوق طرفین صلاح بدانند اقدام کنیم…

– جناب آقای صوفی شهردار همدان :

– نیت همه ما حفظ بافت تاریخی شهر است و دغدغه ای غیر از این نیست …

– مراحل تاکنون طبق قانون پیش رفته و نمایندگی میراث فرهنگی هم در جلسه کمیسیون ماده ۵ حضور داشته …

– به خاطر حساسیت و دغدغه ای که بود کمیته امداد به خواست شورا و شهرداری کار را متوقف کرد…

– جناب آقای ربانی ارشد مدیر کل راه و شهرسازی :

– ما به عنوان دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ اعلام آمادگی می‌کنیم هرگونه تغییر کاربری که در جهت رفع این مشکل مورد توافق و تصمیم جمع و تایید جناب آقای فرماندار و استاندار محترم باشد انجام بدهیم…

– ما آمادگی داریم چنانچه این جمع با تایید فرماندار و استاندار محترم تصمیم گرفتند که زمین معوض داده شود زمینی را با حفظ مالکیت دولت جهت ایجاد فضای سبز در اختیار شهرداری قرار بدهیم..

 

– جناب آقای نیکخو مدیر کل دیوان محاسبات استان همدان :

– ما باید به موقع وظیفه خود را انجام می دادیم تا اینکه اکنون با این معضل مواجه نمی‌شدیم…

– اکنون ، هم کمیته امداد متضرر می‌شود هم عمارت نورمحال دچار مشکل شده است…

– پیشنهاد من این است که کمیته امداد ساختمانی را که در بلوار بعثت دارد یا ساختمان و اراضی خود در سایر نقاط شهر دارد وارد تعامل با شهرداری شده و این مشکل را به صورت معوض و تهاتر حل کنند…

– پیشنهاد می کنم فعلا کمیته امداد ساخت و ساز در زمین فعلی را تا زمانی که موضوع تعیین تکلیف قطعی نشده انجام ندهد….

– آقایان بادامی، کاووسی، قراباغی، عسگریان و گیاه شناس از اعضای شورای اسلامی شهر ضمن تشکر از حضور مدعوین در صحن شورا، از همکاریهای کمیته امداد قدردانی کرده و موافقت خود را با انجام معوض و تهاتر بین کمیته امداد و شهرداری و کمک راه و شهرسازی از بابت قطعه زمینی که در اطراف عمارت نورمحال دارند و نیز امکان جابجایی استقرار ساختمان مورد نظر کمیته امداد برای احداث، اعلام کردند.

– جناب آقای گردان رئیس شورای اسلامی شهر همدان :

– از حضور همه مدعوین محترم و اصحاب رسانه تشکر می‌کنم…

– همانطور که همه اظهار داشتند به اتفاق در صدد رفع مشکل و جلوگیری از متضرر شدن کمیته امداد و آسیب نرسیدن به عمارت نورمحال هستیم …

– همانطوری که آقای فرماندار نیز فرمودند همین جمع در اولین فرصت (روز چهارشنبه ۲۶/۴/۹۸ ساعت ۱۴)جلسه ای در فرمانداری خواهند داشت تا نتیجه مباحث و مذاکرات امروز جمع‌بندی و صورتجلسه شده و به عنوان پیشنهاد اجرایی و عملی به مدیریت محترم ارشد استان ارائه گردد.

-گزارش :

– سرکار خانم نورا…زاده رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری گزارش شفاهی از جلسه کارگروه امور زیربنایی در خصوص پیشنهاد ونظر مشاور در مورد تعیین ایستگاه راه آهن همدان در محدوده شهر ارائه داد و بعضی از اعضای شورا پیشنهادات و نقطه نظرات خود را ارائه دادند.

در نهایت مقرر شد خانم نورا.. زاده با توجه به مباحث و مذاکرات جلسه کارگروه و صحن شورا نامه‌ای را تنظیم و برای استانداری ارسال نمایند.

نامه های طرح شده در جلسه :

– نامه شماره ۷۲۱۵/۱۱/۱۰ مورخه ۲۰/۰۴/۹۸ شهرداری (۳۶۴۱۷۳/ش مورخه ۲۰/۰۴/۹۸) مطرح شد :

متن نامه شهرداری : احتراماً همانگونه که مستحضرید مسئولین خطوط تاکسیرانی در سطح شهر (حدود ۷۰ نفر) با توجه به کمبود نیرو های بازرسی سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر به عنوان رابط معاونت تاکسیرانی با رانندگان به نحو احسن همکاری و برنامه های مربوطه را در خطوط اجرا می نمایند. لذا با عنایت به اینکه هیچگونه حقوقی در این زمینه برای نامبردگان پرداخت نمی گردد در این راستا پیشنهاد می شود همچون سنوات گذشته حقوق نامبردگان با عوارض سالیانه که بر اساس مدل خودرو از مبلغ ۵۵۰ الی ۸۰۰ هزار ریال متغیر می باشد به نحو مقتضی تهاتر گردد. خواهشمند است دستور فرمایید موضوع در صحن آن شورای محترم مطرح و در صورت صلاحدید و موافقت مراتب را جهت اجرا امر به ابلاغ فرمایید.

مصوبه شورا : با نامه شهرداری موافقت شد

– نامه مورخ ۲۵/۰۴/۹۸ آقای بادامی نجات نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان (۳۶۴۴۵۱/ش مورخه ۲۵/۰۴/۹۸) در مورد درآمد پایدار و پروژه‌های حوزه فناوری اطلاعات به شرح زیر مطرح شد :

متن نامه (طرح) آقای بادامی نجات : با احترام همانگونه که بارها تاکید شده است حوزه فناوری اطلاعات وارتباطات شهرداری همدان وتوسعه زیر ساخت ها وبسترهای این حوزه از مهمترین اولویت های کاری دوره پنجم شورای اسلامی شهر همدان محسوب می شود . این امر در بازدید های صورت گرفته از سازمان فاوا ، جلسات مختلف کارشناسی ، بررسی بودجه وتاکیدات ذیل آن و…. یه طرق مختلف مورد تاکید قرار رفته است . حال با توجه به اهمیت این موضوع ونظربه اینکه منابع تامین مالی مشخص وپایداری برای فعالیت های مرتبط با فناوری اطلاعات وارتباطات تعریف نشده است ، پیشنهاد می شود ۱۰% از درآمدهای کسب شده از ردیف ارزش افزوده( عوارض بر فروش کالا وخدمات عوارض آلایندگی وتبصره ۲ ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده) برای اقدامات ذیل این برنامه هاتعیین وبه صورت اولویت دار پرداخت شود. شایان ذکر است با توجه به اینکه از یک طرف عمده فعالیت های حوزه فناوری در بودجه ستاد دیده شده واز سوی دیگر امسال همه درآمد شهرداری از ردیف های مختلف ارزش افزوده در بودجه ستاد تجمیع گردیده است ، لذا اولویت پرداخت به این حوزه از ردیف ارزش افزوده امکانپذیر می باشد.

مصوبه شورا : با استناد به تبصره یک بند ۳۰ ماده ۸۰ قانون شوراها به منظور ایجاد شفاف‌سازی و تجهیز شهرداری و سامانه‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات موافقت شد.

 

پایان/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *