صورت جلسه شماره ۱۵

صورت جلسه شماره ۱۵

پانزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر همدان از ساعت ۴۰/۱۶ روز سه شنبه مورخ ۰۷/۰۳/۹۸ با تلاوت آیاتی چند از کلام ا… مجید و اعلام دستورکار توسط جناب آقای گردان رییس محترم شورای اسلامی شهر در محل سالن جلسات بشرح زیر تشکیل شد :


-جلسه مشترک :
– براساس دعوتنامه شماره ۳۶۰۹۱۲/۱۱/۷۰ مورخ ۰۵/۰۳/۹۸ شورای اسلامی شهر جناب آقای دکتر قائمی رییس محترم دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان و هیئت همراه ایشان در صحن شورا حضور پیدا کردند.
(با توجه به اینکه مدعوین و نیز تعدادی ازاعضای شورا به دفعات و در چند مورد صحبت کردند، لذا صحبت های هر یک از آنان جمعبندی و یکجا نوشته شده تا پراکنده نشده و بیشتر وبهتر قابل نتیجه گیری باشد)
الف- آقای گردان (رئیس محترم شورا) ضمن تسلیت ایام سوگواری امام علی (ع) و تشکر از حضور مدعوین محترم در جلسه مشترک اظهار داشت :
– دانشگاه از ارکان توسعه هر کشور است که در امور فرهنگی و اقتصادی کمک بسزایی دارد ….
– دانشگاه می تواند در زمینه های مختلف ، مدیریت شهری را کمک کند و ما این آمادگی را برای استفاده از تخصص های موجود در دانشگاه را داریم ….
– تفاهنامه ای در گذشته بین دانشگاه و شهرداری منعقد شده که امیدواریم اجرایی بشود ….
– در مورد نقطه حادثه خیز و خطرناکی که در مسیر جاده دانشگاه آزاد وجود دارد در حوزه شهرداری نیست ولی ما سعی می کنیم با دعوت از مدیر کل محترم راه و شهرسازی، جناب آقای مهندس عراقی معاون محترم امور عمرانی استانداری موضوع را پیگیری کنیم …
– در مورد یخ زدایی در سطح شهر از نظریات اساتید محترم دانشگاه استفاده شد که امیدواریم در همین مورد و سایر موارد تخصصی مشابه در سال جاری و سال های آینده نیز استفاده شود…..
– جلسه ای در کمیسیون عمرانی به ریاست آقای مهندس رحیمی فر با دعوت از مسوولین و دست اندرکاران تشکیل خواهد شد تا موضوع نقطه خطرناک جاده دانشگاه آزاد بررسی و پیگیری و انشاا… رفع خطر شود. محل موردنظر به ویژه برای افرادی که آشنایی به محل ندارند خطرناکتر است …
ب- آقای دکتر قائمی (رئیس محترم دانشگاه آزاد اسلامی واحدهمدان) ضمن تسلیت ایام و تشکر از تشکیل جلسه مشترک اظهار داشت :
– دانشگاه مبداء رشد و تحولات در کشور است …. – جامعه مسلماً بی نیاز از دانشگاه و دانشگاهیان نیست …..
– دانشگاه آزاد ماموریت دارد متناسب با نیازهای منطقه سیاستگذاری کرده و طرح پایش در همین مورد است….
– تمرکز دانشگاه در هر استان به اجرای طرح پایش و تمرکز دیگر آن افزایش مهارت برای تصدی مختلف به ویژه در امور غیردولتی برای فارغ التحصیلان می باشد …
– در مورد تعامل و اجرای مفاد تفاهنامه منعقده ما آمادگی کامل داریم و مایل هستیم در مواردی که مدیریت محترم شهری بخواهد کمک های تخصصی لازم را ارائه بدهیم …
– در مسیر حدود ۱۸۰۰ متری جاده دانشگاه آزاد لازم است با کمک و مساعدت مسوولین محترم و تا قبل از آنکه اتفاق ناگواری بیافتد نقطه خطرناک آن اصلاح شود …
– اصلاح نقطه یاد شده از نظر ما در اولویت خاص و اول می باشد که اگر مشکل مالی نداشتیم خود ما بلافاصله اقدام می کردیم….
پ- آقای دکتر گیاه شناس (رئیس محترم مرکز مطالعات شورای اسلامی شهر ) :
– من از حضور مدعوین محترم و از رییس محترم شورا بابت تشکیل این جلسه تشکر می کنم …
– تعامل بین دانشگاه و مدیریت شهری از امور لازم و الزامی می باشد …
– رفع نقطه خطرناک که اشاره شد با توجه به اینکه روزانه حدود ۱۵۰۰۰ نفر از آن مسیر تردد دارند واجب و الزامی است …
– بهتر است کمیسیون مشترکی برای بررسی و پیگیری این مشکل (نقطه خطرناک) تشکیل شود.
ت- آقای بادامی :
– حلقه گمشده بین دانشگاه و صنعت وجود دارد که آرزومندیم با دانشجویان فارغ التحصیل که شرکت های دانش بنیان تشکیل می دهند این حلقه وصل شود …
– آرزوی ما این است یک دانشجو بتواند با تشکیل شرکت دانش بنیان در امور خدمات شهری مدیریت شهری را کمک کند و اشتغالزایی داشته باشد….
– حوزه مدیریت شهری این آمادگی را دارد که پیشنهادهای اجرایی در امورشهری را بپذیرد ….
ث- آقای کاوسی :
– بخشی از دانشجویان دانشگاه آزاد کارکنان و شاغلان در ادارات را تشکیل می دهند و این فرصت مناسبی است که آنان برای تصدی مناصب مدیریتی در ادارات و سازمان های مختلف تخصص های لازم را ببیند به ویژه در امور مدیریت شهری ….
– صاحبان مدرک تحصیلی بیکار زیاد داریم که اگر تخصص لازم را داشتند مشکل بیکاری پیش نمی آمد…
– بهتر است جهتگیری دانشگاه در راستای تربیت تکنیسین برای آینده باشد….
-نطق پیش از دستور :
جناب آقای عسگریان در نطق پیش از دستور خود ضمن تسلیت ایام سوگواری امام علی (ع) به جابجایی های اخیر در سطح مدیریت میانی شهرداری اشاره کرد و گفت :
– طبق قانون ، جابجایی از اختیارات آقای شهردار می باشد و به هیچ وجه شورای اسلامی شهر قصد دخالت در آن را ندارد…..
– مشاهده می شود در مواردی که حتی شهروندان محترم بعضاً معترض هستند، شخصی در سمت قبلی توفیق چندانی نداشته و به سمت بالاتر منصوب می شود …
– اگر مدیری در شهرداری نتواند وظیفه خود را بخوبی انجام بدهد در وهله اول آقای شهردار و پس از او شورای اسلامی شهر مدیون شهروندان محترم خواهند بود …
– این موارد قبلاً به عنوان پیشنهاد و مشاوره به آقای شهردار و از قول شهروندان محترم گفته شده …

– در ادامه این مبحث تعدادی از سایر اعضای شورای اسلامی نقطه نظرات و پیشنهادات خود را به اختصار مطرح کردند و آقای گردان در جمعبندی این موضوع گفتند :
– من هم قبلاً به آقای شهردار گفته بودم در انتصاب ها شایسته سالاری مدنظر باشد…
– مقبولیت اجتماعی شخص به ویژه در مواردی که مدیر با مردم سر و کار دارد حتی بعضاً مهمتر از تخصص است ….
– خبرنگاران و تعدادی از خبرگزاری ها در مورد انتصابات اخیر شهرداری از من سووال می کنند و نظر من هم این است که اگر شخصی نتواند وظیفه خود را بخوبی انجام دهد ما شاهد تحول خوبی نخواهیم بود و دچار روزمرگی خواهیم شد …
– ما انتخابات را پیش رو داریم و باید از مسائل انتخاباتی دور شده و اجازه ندهیم از اموال عمومی در این راستا و به نفع شخص یا اشخاصی استفاده بشود…
– نامه های طرح شده در جلسه شماره ۱۵ مورخ ۰۷/۰۳/۹۸ صحن شورا :
– نامه شماره ۲۰۱۷۳/۱۱/۱۰ مورخ ۰۷/۱۲/۹۷ شهرداری (۳۷۲۴۶۵/ش مورخ ۰۷/۱۲/۹۷) در مورد مصلی بزرگ همدان مطرح شد :
متن نامه شهرداری : احتراماً به پیوست نامه شماره ۱۸۷/م مورخ ۰۵/۱۰/۹۷ دبیر هماهنگی امور مصلی بزرگ همدان درخصوص تخصیص اعتبار به مصلی بزرگ همدان ارسال می گردد. خواهشمند است دستور فرمایید به منظور کمک به ساخت مصلی موضوع واگذاری یک قطعه زمین به ارزش ۸ میلیارد ریال به دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان بررسی و نتیجه جهت اجرا امر به ابلاغ گردد.
مصوبه شورا : با کلیات پیشنهاد واگذار زمین موافقت شد، ضمناً مشخصات زمین واگذاری، به شورای اسلامی شهر اعلام شود.
– نامه شماره ۲۲۹۰/۱۱/۱۰ مورخه ۱۷/۰۲/۹۸ شهرداری (۳۶۱۲۸۵/ش مورخ ۱۷/۰۲/۹۸) در مورد بازگشایی معابر اطراف ساختمان داگستری مطرح شد :
متن نامه شهرداری : پیرو جلسه مورخ ۱۴ /۲ /۹۸ ناظر بر رفع اختلاف موضوع باقیمانده پلاک ثبتی شماره ۱ /۱۰ شهرداری همدان و آقای نورا..زاده و شرکاء واقع در بلوار بعثت به استحضار می رساند نظر به اینکه پلاک ثبتی شماره ۲۱۳۶۶ /۱۰ به مالکیت دادگستری کل استان همدان در زمان مورد عمل، تفکیک و به بلوار ۷۵ متری و معابر ۱۲و ۱۸ متری تعریف گردیده و در پروانه ساختمانی نیز این مهم پیش بینی و لحاظ شده است . از طرفی در پاسخ استعلام شماره ۷۴۳۱/ه۱ /۹۵ مورخ ۲۱ /۶ /۹۵ اداره ثبت اسناد و املاک همدان صراحتاً به بلوار ۷۵ متری و خیابان های ۱۲ و ۱۸ متری اشاره شده است که همگی مؤید تفکیک اراضی می باشد و چنانچه مستحضرید به موجب ماده ۱۰۱ قبل از اصلاح ( زمان عمل تفکیک ) و طبق ماده ۱۰۱ اصلاحی قانون شهرداری و تبصره های ذیل آن شوراع و معابر ناشی از تفکیک بطور رایگان در مالکیت شهرداری قرار می گیرد مع الوصف بلوار ۷۵ متری و معابر ۱۲ متری و ۱۸ متری ناشی از تفکیک حسب مراتب فوق بطور رایگان به شهرداری همدان تعلق گرفته است . با عنایت به اینکه دادگستری کل استان همدان به موجب نامه شماره ۶۵ /۳۰۲۱ /۹۰۳۶ مورخ ۶ /۱۰ /۹۷ معاون محترم مالی عمرانی و پشتیبانی دادگستری کل استان همدان قصد
بهره برداری از ساختمان احداثی واقع در بلوار بعثت را دارد و ازطرفی شهرداری حسب مراتب فوق مالک معابر و شوارع مورد نظر می باشد لذا درخصوص اقدام شهرداری مبنی بر بازگشایی معبر اعلام نظر و امر به ابلاغ فرمایید . مضاف بر اینکه شماره ۲۱۰۳۵ /۱۱ /۱۰ مورخ ۱۹ /۱۲ /۹۷ شهرداری کن لم یکن تلقی می گردد .
مصوبه شورا : با پیشنهاد شهرداری ضمن تاکید به رعایت قانون و مقررات مربوطه موافقت شد.
– نامه شماره ۱۷۹۳۴/۱۱/۱۰ مورخ ۰۲/۱۱/۹۷ شهرداری (۳۷۰۷۶۵۳/ش مورخ ۰۲/۱۱/۹۷) در مورد نامگذاری روز همدان مطرح شد :
متن نامه شهرداری : بازگشت به نامه شماره ۳۶۴۱۹۶ مورخ ۱۷/۱۰/۹۷ پیشنهاد این شهرداری به پیوست به منظور بررسی واعلام نظر به حضور ارسال می گردد. خواهشمند است دستور فرمائید پس از طی مراحل قانونی نتیجه رابه این حوزه ابلاغ فرمایند.
پیشنهاد نامگذاری روز اول شهریور به عنوان روز همدان و هفته اول شهریور به عنوان هفته فرهنگی همدان
– مقدمه توجیهی: در سالهای اخیر و به مناسبت روز بزرگداشت ابوعلی سینا و روز پزشک برنامه هایی توسط دستگاه های دولتی و تشکلهای مردمی در شهر همدان برگزار می گردد که ضمن ایجاد نشاط اجتماعی بین مردم شهر، به تدریج تبدیل به یک جاذبه برای گردشگران گردیده است، این در حالی ست که این نامگذاری بصورت غیررسمی و بصورت خودجوش بین فعالان فرهنگی شهر صورت گرفته است و شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان متولی نامگذاری مناسبت های رسمی مصوبه ای در این زمینه نداشته است.
با عنایت به ماده ۵ آیین نامه نحوه نامگذاری روزها و مناسبت های خاص، مصوب جلسه ۶۴۸ مورخ ۲۴/۶/۱۳۸۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی هرگونه پیشنهاد نامگذاری روزها ابتدا به شورای فرهنگ عمومی ارایه می شود و پس از بررسی و تصویب در آن شورا به تائید شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده و به عنوان روز و مناسبت خاص در تقویم درج می شود. و نیز براساس ماده ۳، دستورالعمل اجرایی آیین نامه نحوه نامگذری روزها و مناسبت هایخاص، مصوب جلسه ۵۴۰ مورخ ۲۳/۹/۱۳۸۹ شورای فرهنگ عمومی؛ رئیس شورای عالی استان ها می تواند پیشنهاد نامگذاری ایام سال را به دبیرخانه شورای فرهنگ ارائه نماید.
لذا پیشنهاد می گردد روز اول شهریور به عنوان روز همدان و هفته اول شهریور به عنوان هفته فرهنگی همدان نامگذاری و پس از تصویب شورای اسلامی شهر همدان از طریق شورای عالی استان ها به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور ارسال گردد.
-متن: با عنایت به تاریخ دیرپا و چندین هزارساله کهن دیار همدان و با عنایت به جایگاه بی بدیل این شهر در شکل گیری تاریخ و تمدن ایران زمین و ونیز با توجه به آمیختگی نام همدان با نام فیلسوف و پزشک نامدار ایرانی حکیم ابوعلی سینا؛ پیشنهاد می گردد روز اول شهریور- روز بزرگداشت ابوعلی سینا- به عنوان روز همدان و هفته اول شهریور به عنوان، هفته فرهنگی همدان، نامگذاری گردد.
مصوبه شورا : با پیشنهاد شهرداری موافقت شد. – نامه شماره ۲۰۶۰/۱۱/۱۰ مورخ ۱۵/۰۲/۹۸ شهرداری (۳۶۱۱۵۱/ش مورخ ۱۵/۰۲/۹۸) در مورد اهدای جوایز مطرح شد :
متن نامه شهرداری : با احترام ، به استحضار می رساند سازمان مدیریت پسماند این شهرداری در راستای اجرای برنامه‌های آموزش شهروندی ، قصد دارد به منظور تجلیل از برندگان مسابقات دانش آموزی پسماند ، برندگان طرح ایستگاه‌های بازیافت و تجلیل از کارگران نمونه خود و … به شرح جدول ذیل ، اقدام به خرید جوایز نماید . لذا خواهشمند است در صورت موافقت ، امر به ابلاغ فرمائید .

ردیف شرح تعداد عنوان هدیه جمع ریالی
۱ تقدیر از دانش آموزان برگزیده رتبه های اول تا پنجم مسابقه بزرگ دانش آموزی ۵ نفر کارت هدیه ۰۰۰ /۰۰۰ /۳ میلیون ریالی ۰۰۰ /۰۰۰ /۱۵ ریال
۲ تقدیر از دانش آموزان منتخب مسابقه بزرگ دانش آموزی ۳۶ نفر کارت هدیه ۰۰۰ /۵۰۰ /۱ ریالی ۰۰۰ /۰۰۰ /۵۴ ریال
۳ تقدیر از مدیران مدارس شرکت کننده در مسابقه دانش آموزی ۳۷ نفر کارت هدیه ۰۰۰ /۰۰۰ /۲ ریالی ۰۰۰ /۰۰۰ /۷۴ ریال
۴ تقدیر از کارگران نمونه سازمان ۵ نفر کارت هدیه ۰۰۰ /۰۰۰ /۳ میلیون ریالی ۰۰۰ /۰۰۰ /۱۵ ریال
۵ تقدیر از شرکت کنندگان طرح آموزشی پارک بانوان سال ۹۷ ۳ نفر کارت هدیه ۰۰۰ /۰۰۰ /۲ میلیون ریالی ۰۰۰ /۰۰۰ /۶ ریال
۶ تقدیر از برندگان قرعه کشی ایستگاه‌های بازیافت در تابستان ۹۷ ۱۳ نفر کارت هدیه ۰۰۰ /۰۰۰ /۵ میلیون ریالی ۰۰۰ /۰۰۰ /۶۵
۷ بزرگداشت دانش آموزان با نام زینب شرکت کننده در جشن تفکیک زباله بهمن ماه ۹۷ ۵ نفر کوله پشتی ……………………
۸ تقدیر از مدیر کل آموزش و پرورش یک نفر لوح تقدیر و یادبود ………………….
مصوبه شورا : با نامه شهرداری موافقت شد.

 

 

پایان/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *