صورت جلسه شماره ۶۵

صورت جلسه شماره ۶۵

  شصت و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر همدان از ساعت ۱۵/۱۶ روز سه شنبه مورخ ۲۷/۰۹/۹۷ با تلاوت آیاتی چند از کلام ا… مجید وقرائت فرازهایی از وصیتنامه شهید سعید رحمتی و اعلام دستورکار توسط جناب آقای گردان ریاست شورا در محل سالن جلسات بشرح زیر تشکیل شد.


-نطق پیش از دستور :
– جناب آقای علی فتحی رییس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل در نطق پیش از دستور خود مطالبی را مطرح کرد که اهم آنها بشرح زیر خلاصه می شود :
الف- بنیاد مسکن در محوطه علاقبندیان انبار و اراضی قابل توجهی دارد که با توجه به نیاز منطقه به فضای سبز می شود آنها را شهرداری تحویل گرفته و در جهت ایجاد فضای سبز اقدام بکند. ضمن اینکه مسوولین مربوطه اظهار می داشتند این آمادگی را دارند حدود ۱۸۰۰۰ مترمربع که مجموع انبارهاو اراضی می باشد (کارواش، سوله، ساختمان و زمین) به شهرداری تحویل بدهند و در مورد انتقال سند آنها که در حال حاضر به نام اداره کل راه و شهرسازی می باشد، بنام شهرداری همدان اقدام بکند و البته متعاقباً شهرداری در قالب تفاهنامه ای عوض آنها را بدهد.
ب- دوستان راه و شهرسازی اظهار می داشتند چنانچه شهرداری از نظر پروانه ساختمان و امثالهم همکاری بکند می توانند در جهت انبوه سازی در شهر همدان اقدام بکنند. اظهار می داشتند آنها می توانند با تعاونی های مسکن کارگران و کارمندان و امثالهم بطور مشترک در انبوه سازی وارد شوند که موجب رونق کار و مسکن خواهد شد.
پ- برای مجموعه ۱۸۰ واحدی احداث شده در شهرک مدنی تحت عنوان مجتمع آفتاب به دلیل مشکلات بین مجتمع و آتش نشانی پایانکار آنها صادر نشده است.
– جناب آقای اکبر کاوسی رییس کمیسیون برنامه و بودجه در نطق پیش از دستور مطالبی را مطرح کرد که اهم آنها بشرح زیر خلاصه می شود :
الف- لازم است سیاست و جهت گیری ما در راستای تامین هزینه های جاری شهرداری از درآمدهای کوششی و پایدار باشد.
ب- باید حرکت و برنامه ریزی آقای شهردار طوری باشد که شهرداری بتواند از همه شهروندان محترم بهاء خدمات و عوارض نوسازی را به موقع از طریق سایر قبوض (مثلاً آب بهاء) به آنان اعلام و دریافت نماید .
پ- بعضی از درآمدها مغفول مانده که باید شناسایی، معرفی و در جهت وصول آنها با استفاده از نیروهای شرکت های متخصص در این امور با رعایت قانون و مقررات اقدام شود…. از جمله بند ۷ ماده ۱۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده که از زمان تعلق تاکنون اجرا نشده.
ت- شهرداری درمورد مصوبات شورا ومواردی که درخواست گزارش می شود بموقع نتیجه اقدامات را اعلام نماید.
– جناب آقای گردان رییس شورا در جمع بندی صحبت های مطرح شده اظهار داشت :
الف- مطالبی که گفته شد جهت اطلاع و اقدامات قانونی لازم به شهرداری ابلاغ خواهد شود.
ب- بحث پیگیری مصوبات شورا به طور مکتوب و در قالب جداول مربوطه توسط دبیر شورا اززمان شروع به کار شورای دوره پنجم تاجلسات اخیر تهیه و به شهرداری اعلام شده و آنها در حال جمع آوری اطلاعات مربوطه برای ارائه پاسخ به شورا می باشند . ضمناً رونوشت آن نامه به جناب آقای عسگریان (کمیسیون نظارت ) نیز داده شده است.
-نامه های طرح شده در جلسه شماره ۶۵ مورخ ۲۷/۹/۹۷ :
-نامه شماره ۱۴۹۷۹/۱۱/۱۰ مورخ ۱۵/۹/۹۷ شهرداری (۳۶۸۴۶۵/ش مورخ۱۵/۹/۹۷) مطرح و با توجه به پیشنهاد شهرداری و اسناد و مدارک ضمیمه آن با فروش مقدار ۴۸/۶۹ مترمربع زمین عادی ملکی شهرداری به قیمت کارشناسی ۰۰۰/۴۴۶/۲۷۴ ریال جهت الحاق به ملک عادی در حال ساخت آقای مهرداد صدری واقع در اسلامشهر عقیل ۱۹ موافقت شد.
– نامه شماره ۳۲۳۲/۲۴/۲۲۳/۹۵۳۵ مورخ ۱/۶/۹۷ فرمانداری شهرستان همدان (۳۶۴۴۰۹/ ش مورخ ۱/۶/۹۷) درخصوص نامه شماره ۳۶۲۰۵۲/۱۱/۷۰ مورخ ۲۳/۵/۹۷ شورای اسلامی شهر در مورد عوارض ساختمانی هتل مطرح و با عنایت به مکاتبات قبلی درخصوص عوارض ساخت سالن اجتماعات هتل های سطح شهر همدان و با توجه به مصوبه کمیسیون ماده ۵ و نامه مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مبنی بر اصرار به وجود سالن جلسات جهت آن دسته از هتل هایی که اقدام به احداث سالن جلسات بدون استفاده و بهره برداری های تجاری می نمایند و مراحل قانونی نظیر اخذ مصوبه کمیسیون ماده ۵ و… را طی کرده و یا خواهند نمود با در نظر گرفتن و استناد به ماده ۵۹ قانون رفع موانع تولید ….. بشرط پرداخت نقدی با محاسبه اعمال ضریب بیست (۲۰) درصد تا پایان سال جاری (۱۳۹۷) موافقت گردید.
در ادامه جلسه براساس هماهنگی های به عمل آمده قبلی از عوامل اجرایی جشنواره شهروند برگزیده تجلیل شد.

 

 

پایان/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *