نتیجه درخواست مولوی پس از پاسخ بنیاد شهید مشخص می شود/ شورا تابع قانون است

نتیجه درخواست مولوی پس از پاسخ بنیاد شهید مشخص می شود/ شورا تابع قانون است

رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: شورا تابع قانون بوده و بر اساس روال قانونی در خصوص درخواست ابراهیم مولوی برای بازگشت به شورا تصمیم گیری خواهد کرد.


به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، کامران گردان در هفتادو یکمین جلسه صحن شورا که با حضور ابراهیم مولوی جهت ارائه اسناد و مدارک پزشکی دوران غیبتش برگزار شد، به شرح آنچه گذشته بود پرداخت و گفت: ۸ مهر ماه سال جاری ابراهیم مولوی طی درخواست کتبی به ریاست شورا به دلیل استفاده از فرصت مطالعاتی شش ماهه و تکمیل مراحل درمانی خود تقاضای ۲ ماه مرخصی کرد که موضوع ۱۰ مهرماه سال جاری در صحن شورا مطرح و با یک ماه مرخصی وی موافقت شد.
وی با بیان اینکه هیأت تطبیق نیز نظر خاصی در این مورد اعلام نکرد و مقرر شد شورا با رعایت سایر قوانین و مقررات مصوبه را اجرا کند، گفت: شورای اسلامی شهر همدان ۲۹ مهرماه امسال مراتب را به ابراهیم مولوی اعلام کرد.
گردان با بیان اینکه ۱۵ آبان ماه ابراهیم مولوی طی درخواستی با پیوست متنی لاتین اعلام کرد روند درمانی و مطالعاتی وی به پایان نرسیده و تقاضای تمدید مرخصی یک ماهه قبلی را تا پایان آذر ماه دارد، گفت: بلافاصله ۱۵ آبان ماه در صحن شورا موضوع درخواست مطرح شد.
وی با بیان اینکه طبق مصوبه‌ای مبنی بر اینکه نام‌برده از جانبازان ۷۰ درصد جنگ تحمیلی است و با مرخص استعلاجی وی وفق مدارکی که ارائه خواهد کرد موافقت می‌شود مطرح شد، گفت: کمیته انطباق اعلام کرد برابر ماده ۲۴ آئین نامه اجرایی تشکیلات انتخابات داخلی و امور مالی شوراهای اسلامی شهرها به هیچ عضوی از اعضای شورا در سال بیش از یک ماه مرخصی داده نخواهد شد و این مرخصی مطلق و شامل همه انواع مرخصی‌ها می‌شود.

گردان: شورا تابع قانون است

گردان با بیان اینکه بنا براین مصوبه هرگاه عضوی به هر دلیلی تا دو ماه در جلسات شورا شرکت نکند تا تعیین تکلیف نهایی که نباید بیش از شش ماه به طول بیانجامد از عضو علی البدل به عنوان جانشین در جلسات دعوت به عمل می‌آید، گفت: ۱۵ آذرماه مدت ۲ ماه متوالی عدم حضور ابراهیم مولوی پایان یافت اما اقدامی از طرف شورا انجام نشد تا اینکه نامه عضو علی البدل از سوی فرمانداری به شورا رسید و شورا در پاسخ به آن نامه ۱۸ آذرماه عدم حضور ۲ ماهه ابراهیم مولوی را اعلام کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: بر همین اساس ۱۸ آذرماه امسال معاون سیاسی امنیتی فرماندار همدان با اعلام قبلی در صحن شورا حضور یافت و جواد گیاه‌شناس نخستین عضو علی البدل شورای اسلامی شهر همدان را به عنوان عضو جدید به جای ابراهیم مولوی معرفی کرد و مراسم تحلیف انجام شد.
گردان با بیان اینکه ۱۰ دی ماه ابراهیم مولوی طی نامه‌ای به ریاست شورا و ضمیمه کردن ۱۴ برگ اوراق پزشکی از کشور آلمان و نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان تقاضای بررسی و اعلام نظر در خصوص موجه بودن غیبت خود را داشته است، گفت: مقرر شد کمیسیون تخصصی پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان پس از بررسی این اسناد به صراحت نتایج را به شورا اعلام نماید تا ما بر اساس آن رأی را صادر کنیم.
کامران گردان در این خصوص اضافه کرد: اعضای شورا تابع قانون بوده و بر اساس روال قانونی در خصوص درخواست ابراهیم مولوی تصمیم‌گیری خواهد کرد.

مولوی: برگشتم به شورا به احترام آرای مردم است

در ادامه جلسه ابراهیم مولوی عضو شورای اسلامی شهر همدان به تشریح اسناد ارائه شده در خصوص غیبت دو ماهه خود جهت درمان و فرصت مطالعاتی پرداخت و اظهار کرد: پس از گذشت دو ماه و اتمام دوره درمانی در بازه زمانی که اعلام شده قصد بازگشت به ایران را داشتم که به دلیل تشخیص پزشکان مجدداً جهت درمان اقدام کردم.
مولوی گفت: برای بازگشت به شورا و خدمت به مردم ۱۰۰درصد انگیزه دارم اما برگشتم به کرسی پارلمان شهری انگیزه شخصی نیست و جهت احترام به آرای مردم و اعاده حیثیت است.
مولوی ضمن تشکر از حضور دکتر گیاه‌شناس در شورای شهر برای خدمت‌رسانی به شهروندان، اظهار کرد: اعضای شورا طبق قانون می‌توانند مدارک و اسناد بنده را بررسی کرده و بر اساس آن اقدام به رأی کنند.
وی همچنین با اشاره به برخی شایعات در خصوص وی اظهار کرد: ادعایی ندارم اما بنده که سلامت خود را برای امنیت این آب و خاک داده ام کار پسندیده و اخلاقی نبود که هزاران تهمت و افترا جهت غیبت به بنده زده شود و این افراد قطعاً در بارگاه خداوند متعال باید پاسخگو باشند.
مولوی با بیان اینکه لزوم درمان وی توسط شورای عالی پزشکی و پزشکان متخصص جهت اعزام به خارج از کشور برای درمان مورد تأیید بوده است، افزود: در فاز دوم درمانی، هزینه‌های درمان را خود پرداخت کرده‌ام.
مولوی همچنین به مرخصی خود در زمان برگزاری مسابقات جهانی فوتبال اشاره کرد و یادآور شد: در زمان برگزاری این مسابقات بنده با هزینه شخصی به این سفر رفته و طبق قانون عمل کرده‌ام.
این عضو شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد:‌ شورای عالی پزشکی بنیاد شهید و اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان صراحت بر این جریان دارد و روال قانونی می‌گوید که شورا موجه یا غیر موجه بودن آن را تشخیص دهد.

گیاه‌شناس: مسابقه‌ای برای تصاحب صندلی شورا وجود ندارد

عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه آنچه اتفاق افتاد بر مبنای قانون بود، اظهار کرد: بنده درخواست شخصی به فرماندار دادم تا مسائل را بررسی کنند.
جواد گیاه‌شناس با تأکید بر اینکه توجه به قانون و ظرفیت‌های آن مورد توجه همگان است، اضافه کرد: مباحث مطابق قانون اتفاق خواهد افتاد.
گیاه شناس اظهار کرد: همانطور که دکتر مولوی بر اساس رأی خود و دفاع از حقوق مردم وارد شدند، من هم بر همین اساس اقدام کردم.
وی با بیان اینکه هیچ مسابقه‌ای برای این صندلی شورا وجود ندارد ادامه داد: تابع قانون هستم و هر آنچه که قانون اعلام کند تبعیت خواهم کرد.
گفتنی است، مقرر شد شورا جهت تصمیم گیری از بنیاد شهید و امور ایثارگران استان استعلام‌های لازم را به عمل آورد.

 

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *