انعقاد تفاهم‌نامه‌‌ ها در قالب خواهرخواندگی امری قابل تحسین است

انعقاد تفاهم‌نامه‌‌ ها در قالب خواهرخواندگی امری قابل تحسین است

استاندار همدان اقدام اعضای شورای شهر و انعقاد تفاهم‌نامه‌های‌ همکاری‌ در قالب خواهرخواندگی را امری قابل تحسین دانست.


به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ سید سعید شاهرخی در نشست صمیمی با رئیس و اعضای شورای شهرهای همدان و بم و شهردار بم، اظهار کرد: جاذبه‌های بی‌نظیر گردشگری و طبیعی همدان، زمینه اقتصادی و سرمایه‌گذاری را مهیا ساخته است.
شاهرخی انعقاد تفاهم‌نامه های‌ همکاری‌های فرهنگی و گردشگری در قالب خواهرخواندگی، امری قابل تحسین دانست و اضافه کرد: این تفاهم نامه در صورت روند اجرا، خروجی مناسبی را در راستای توسعه استان به دنبال خواهد داشت.
شاهرخی اضافه کرد: در استان همدان ۳۵۰۰ سال مدنیت وجود دارد و یکی از تاریخی‌ترین شهرهای کشور است؛ ضمن اینکه ۱۸۰۰ اثر فاخر تاریخی و طبیعی در این استان داریم که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

گردان: خواهرخواندگی همدان و بم فرصتی برای توسعه شهرها

رئیس شورای شهر همدان نیز گفت: خواهرخواندگی دو شهر همدان و بم فرصت مناسبی است که قطعا پیشبرد اهداف مدیریت شهری و توسعه شهرها را به دنبال خواهد داشت.
کامران گردان با تأکید بر اینکه همدان علاوه بر داشته‌های تاریخی و طبیعی‌، قطب دانشگاهی است؛ افزود: خواهرخواندگی های گذشته شهرهای کشورهای خارجی آورده خوبی نداشته اند؛ اما انتظار می‌رود روند تفاهم‌نامه همکاری دو شهر به خوبی پیش برود، هرچند تبلیغات محیطی شهر بم برای معرفی همدان آغاز شده است و مدیریت شهری نیز مسائل فرهنگی را در پیش خواهد گرفت.
وی اضافه کرد: امیدواریم اشتراک‌های بین دو شهر گسترده تر شود و بهره لازم را ببریم و در نتیجه این تعاملات همراه با کسب تجربیات و پتانسیل‌های خوب، روند رو به توسعه را پیش گیریم.
گردان همچنین بیان کرد: پیشنهادات خواهرخواندگی شهر تبریز و سایر شهرها هم در دست بررسی است تا حداکثر بهره‌برداری را برای شهر همدان به دست آوریم.

قراباغی: ایجاد تعامل برای بهره‌گیری مناسب از پیوست فرهنگی

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان هم گفت: ما می‌توانیم با توجه به اشتراک‌ تاریخی بین همدان و بم و بهره‌گیری از ظرفیت‌های گردشگری هر دو شهر و تبلیغات محیطی و تعامل با مسئولان، مکان‌های مشترک گردشگری را به گردشگران داخلی و خارجی معرفی کنیم.
به گفته حسین قراباغی؛ به همت شورای شهر بم یکی از بلوارهای اصلی در این شهر به نام همدان نام‌گذاری شد که ما نیز در همدان یکی از بلوارها را به نام بم نام‌گذاری کردیم.
وی همچنین گفت: انتظار می‌رود با تعاملی که بین شوراهای شهر و شهردارهای بم و همدان ایجاد شده است، بتوانیم از پیوست فرهنگی موجود به خوبی بهره‌مند شویم.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *