برگزاری موفق رویداد ” همدان ۲۰۱۸ ” نیازمند مشارکت شهروندان

برگزاری موفق رویداد ” همدان ۲۰۱۸ ” نیازمند مشارکت شهروندان

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان گفت: مردم باید بهره برداران اصلی رویداد همدان پایتخت گردشگری ۲۰۱۸ آسیا باشند و موفقیت در این زمینه نیازمند مشارکت شهروندان است.


به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، رضوان سلماسی در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا افزود: انجام برنامه‌های اجرایی گسترده در شهر موجب دیده شدن فعالیت‌ها می‌شود که جشنواره‌های فصلی و دائمی را می‌توانیم در همدان داشته باشیم.

سلماسی با بیان اینکه همدان یک شهر گردشگری است، گفت: با توجه به در پیش بودن رویداد «همدان، ۲۰۱۸» در بحث گردشگری بخشی به کودکان و خانوده مربوط می‌شود که باید در برنامه‌ها مورد توجه واقع شود.

وی با بیان اینکه برگزاری خوب رویداد “همدان پایتخت گردشگری ۲۰۱۸ آسیا” جذب سرمایه‌گذار و گردشگر را به دنبال دارد افزود: مردم باید بهره برداران اصلی رویداد ۲۰۱۸ باشند و موفقیت در این زمینه نیازمند مشارکت شهروندان است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان همچنین به معضل حضور کارتن به دستان در ورودی‌های شهر به ویژه میدان باباطاهر اظهار کرد: با توجه به برگزاری رویداد ۲۰۱۸ و اهمیت این رویداد در جذب گردشگر و معرفی همدان در سطح بین المللی انتظار می‌رود ساماندهی این کارتن به دستان و خانه مسافرها در دستور کار قرار گیرد و این امر نیازمند همکاری ارگان‌های مرتبط است.

سلماسی با بیان اینکه به منظور گسترده شدن فعالیت‌ها در شهر باید از ظرفیت فرهنگسراها نیز استفاده شود اضافه کرد: برنامه‌های فرهنگسراها باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که در ساعات روز ایجاد نشاط و شادابی را در شهر به همراه داشته باشد.

وی افزود: انتظار می‌رود ابتدای سال آینده برنامه‌های اجرایی حوزه‌های مختلف معاونت فرهنگی شهرداری با رویکرد ایجاد شادابی و نشاط در جامعه به طور گسترده در شهر انجام شود.

سلماسی با اشاره به پیشنهاد اجرای طرح ایجاد خانه‌های بازی در محلات و پارک‌ها گفت: کودکان برای ما مهم هستند و باید برنامه‌ریزی‌های خاص و ویژه در این خصوص داشته باشیم تا کودکان در فضای مناسب رشد کنند.

رئیس کمیسیون نظارت، حقوقی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان هم با بیان اینکه فضای موجود فرهنگسراها در پارک‌ها برای ایجاد خانه بازی مهیاست، افزود: هم اکنون می‌توانیم حداقل در تعدادی از فضاهای شهر این طرح را بدون ایجاد سازه اجرا کنیم؛ عمده خانواده‌های مراجعه‌کننده به پارک‌ها برای ایجاد نشاط در خانواده در این اماکن حضور می‌یابند.

سید مسعود عسگریان با اشاره به در پیش بودن رویدادهای گردشگری ۲۰۱۸ در همدان، اضافه کرد: این مهم باید به نوعی فرهنگ‌سازی شود که از ظرفیت شهروندان نیز در این خصوص استفاده شود.

وی با بیان اینکه باید با نوع برخورد، تعامل و… از دو رویداد ۲۰۱۸ در همدان بهره‌برداری داشته باشیم، ادامه داد: امر مهم فرهنگ‌سازی در این خصوص در بین مردم را رسانه‌ها به عهده دارند.

رئیس کمیسیون نظارت حقوقی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این رویدادها رونق و توسعه صنعت گردشگری است و برگزاری این رویدادها باید منافعی برای مردم شهر و استان داشته باشد.

عسگریان با تأکید بر اینکه باید همه حتی بازار نیز آمادگی برگزاری و بهره‌برداری از رویدادهای ۲۰۱۸ را در همدان داشته باشند، یادآور شد: تنها شهرداری و دستگاه‌های اجرایی در این امور مطرح نیستند.

عسگریان با بیان اینکه بهره‌برداری اصلی را باید مردم از این دو رویداد داشته باشند، اظهار کرد: مردم باید بهره‌برداری اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و… از این رویدادها داشته باشند.

سید مسعود عسگریان یاداور شد: باید بخشی از هزینه‌های این تبلیغات به رسانه‌های استان محول شود تا آن‌ها با زبانی ساده اهمیت برگزاری این رویداد و اینکه چگونه شهروندان همدانی می‌توانند از آن منتفع شوند را تشریح کنند.

وی تصریح کرد: باید ظرفیت‌های اصناف برای میزبانی و برخورد شایسته با مسافران و میهمانانی که قرار است در این رویداد حاضر شوند و یا ظرفیت‌های صنعت، معدن و تجارت همدان برای ارائه محصولات استان دربسته بندی‌های شکیل موردبررسی قرار گیرد و درواقع تمامی اقشار جامعه برای استفاده هرچه بیشتر از این رویداد گردشگری آموزش ببینند.

نماینده استان در شورای عالی استان‌ها و رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان نیز به حضور کارتن به دست‌های اجاره سوئیت در آستانه سال نو در شهر اشاره کرد و یادآور شد: کارتن به دستان معضل شهر شده و این موضوع باید رفع شود.

حمید بادامی‌نجات با اشاره به وضعیت نامناسب ورودی شهر و میدان باباطاهر با وجود کارتن به دستان، اظهار کرد: ساماندهی این وضعیت کار ساده و آسانی است و بخش خصوصی نیز حاضر به ورود در این امر است فقط باید کار انجام شود.

وی در ادامه با عنوان کردن موضوع رویداد «همدان، ۲۰۱۸» در زمینه اقدامات تبلیغاتی این رویداد، گفت: در زمینه تبلیغات بین‌المللی رویداد همدان ۲۰۱۸، می‌توان از ظرفیت سفارت‌خانه‌ها استفاده کرد که نیاز به هزینه بالایی نیز ندارد.

بادامی نجات افزود: هنگام برگزاری برنامه‌هایی مانند مسابقه عکاسی باید شرایط به‌گونه‌ای باشد که زمینه مشارکت و معرفی هنرمندان بومی نیز مهیا شود.

در ادامه جلسه حسن محمدی سرپرست سازمان اجتماعی فرهنگی ورزشی شهرداری همدان به ارائه گزارشی از روند فعالیت کمیته تبلیغات رویداد ۲۰۱۸همدان و ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری پرداخت.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *