تقویم روز برای برنامه های فرهنگی پیاده راه ها تدوین شود

تقویم روز برای برنامه های فرهنگی پیاده راه ها تدوین شود

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان بر تهیه و تدوین تقویم روز برای برنامه های فرهنگی پیاده راه های همدان تأکید کرد و گفت: این تقویم به عنوان یک ابزار فرهنگی دیده شود.


 

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، حسین قراباغی در جلسه کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورا که با محوریت بررسی و هماهنگی‌های لازم برای برگزاری هر چه بهتر اجلاس جهانی گردشگری ۲۰۱۸ در همدان و نیز برنامه‌ریزی برای سایر خدمات مرتبط پیاده راه‌های شهر همدان به‌ویژه ایجاد روحیه نشاط در پیاده راه اکباتان برگزار شد، اظهار کرد: علاوه بر ضرورت تعریف تقویم برنامه‌های مختلف فرهنگی برای هر روز هفته، در اجرای برنامه‌ها می‌توان از ظرفیت بخش خصوصی نیز بهره گرفت.

قراباغی لازمه رونق صنعت گردشگری و اقتصادی را ایجاد بسترهای مناسب برشمرد و افزود: ایجاد پیاده راه‌های اکباتان، بوعلی و میدان امام(ره) از بسترهای گردشگری است که انتظار می‌رفت پس از گذشت چندین ماه از افتتاح، مدیریت شهری در استفاده از این ظرفیت در راستای توسعه گردشگری و فرهنگی قوی‌تر وارد شود و نقش پررنگ تری را ایفا کند.

وی با اشاره به مشکلات تردد خودرو و موتورسیکلت در پیاده راه‌ها به ویژه اکباتان، یادآورشد: باید در خصوص تردد خودرو در پیاده راه اکباتان تدبیری اندیشیده شود، همچنین با توجه به پذیرش میهمان در هتل و مهمانسراهای این خیابان راهکاری برای انتقال مسافران تعریف شود.

 

 

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان از ارائه طرح ساماندهی دست‌فروشان و بساط گستران پیاده راه اکباتان توسط سازمان سرمایه‌گذاری خبر داد و گفت: در این راستا غرفه‌هایی برای فعالیت این قشر طراحی شده است.

قراباغی اضافه کرد: هدف شورا و شهرداری در تدوین برنامه‌ها و احداث پیاده راه‌ها درآمدزایی نیست بلکه انجام اقدامات فرهنگی و ایجاد نشاط اجتماعی است، هر چند این بسترها رونق صنعت گردشگری و اقتصادی را هم به دنبال خود دارد.

وی با تأکید بر احصای موانع و مشکلات سرمایه‌گذاری به ویژه حوزه گردشگری، افزود: در صورتی که حداقل بخشی از این موانع را حل کنیم، حرکت خوبی را در مسیر تحقق اهداف ایجاد خواهیم کرد.

این عضو شورای شهر همدان به برگزاری هر چه بهتر اجلاس جهانی گردشگری همدان ۲۰۱۸ تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه اقدامات تبلیغاتی در خصوص مقصد گردشگری صورت گرفته، اما متأسفانه برای مبدأ برنامه‌ای نداشته ایم که رویداد اجلاس جهانی گردشگری فرصت خوبی برای این مهم است و باید از این فرصت به نحو احسن استفاده کرد.

قراباغی به اعلام آمادگی ۷۰ کشور برای حضور در اجلاس اشاره کرد و افزود: سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری همدان لازم است با همکاری مجموعه‌های مرتبط بسته سرمایه‌گذاری را برای این رویداد مهم برای معرفی زمینه و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری به ویژه در حوزه گردشگری همدان تهیه و آماده کند و در برگزاری اجلاس در اختیار میهمانان و سرمایه‌گذاران قرار دهد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه اجلاس، جهانی و در سطح بین الملل برگزار می‌شود، پیشنهاد می‌شود مکانی را به نام «ملل» نام‌گذاری کنیم که پارک ملل مکان خوبی برای این مورد است.

 

 

قراباغی تأکید کرد: در کنار برگزاری رویداد مهم اجلاس جهانی گردشگری، شورا و شهرداری در آبان‌ماه میزبان اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراها، شهرداران کلانشهرها و هیأت رئیسه شورای عالی استان‌هاست و این برنامه هم فرصت خوبی برای معرفی همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین است.

وی در پایان سخنانش بر پررنگ بودن نقش شورا و شهرداری همدان در برگزاری رویداد مهم اجلاس جهانی گردشگری همدان ۲۰۱۸ تأکید کرد.

در ادامه جلسه دیگر اعضای کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان به اهمیت برگزاری اجلاس و مطرح شدن همدان در سطح بین‌المللی، اشاره کرده و بر نقش پررنگ‌تر مدیریت شهری در انجام فعالیت هایش در این زمینه تأکید کردند.

مهران حاجیان، سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری همدان هم به ارائه گزارشی از برنامه‌های این سازمان برای معرفی و جذب گردشگر و سرمایه‌گذار ارائه داد.

 

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *