حمایت شورای شهر برای تقویت انجمن معتادان گمنام

حمایت شورای شهر برای تقویت انجمن معتادان گمنام

 رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: شورای اسلامی شهر در راستای تقویت این انجمن گمنام در استان و شهر همدان، حمایت مستمر و جدی خود را در نظر خواهد داشت.


به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، کامران گردان در صحن شورا با محوریت هم اندیشی برای بررسی مشکلات انجمن معتادان گمنام همدان، اظهار کرد: با توجه به اینکه انجمن معتادان گمنام(NA)، نهاد مردمی و خودجوش هستند، توسط افرادی که خود زمانی در چنگال اعتیاد گرفتار بودند، با هدف کمک و نجات معتادان از اعتیاد در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی جامعه شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه عضویت در این انجمن‌ها بدون هیچ شرط و شروطی بوده و خوشبختانه تمرکز تنها بر روی رهایی از اعتیاد است افزود: این انجمن به دلیل رعایت اصل گمنامی، هیچ مدرکی از اعضا تهیه نمی‌کند و در نتیجه تهیه آمار دقیقی از اعضای در حال بهبودی میسر نیست.

گردان با بیان اینکه خروجی مناسب این جلسات و گروه‌ها، تنها شاخص موفقیت در انجمن معتادان گمنام ایران است، بیان کرد: با توجه به اثربخشی برگزاری جلسات این انجمن برای کاهش اشتیاق معتادان تحت درمان برای بازگشت به اعتیاد، در حال حاضر هر روزه جلسات متعددی در اکثر نقاط کشور برگزار می‌شود و تعداد قابل توجهی از معتادان توانسته‌اند با کمک اصولی این انجمن از چنگال بیماری اعتیاد رهایی یافته و بهبود یابند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به ضرورت آگاهی‌بخشی و توانمندسازی افراد برای مقابله با اعتیاد، بر حمایت‌های مسؤولان امر برای مبارزه صحیح با مواد مخدر و تداوم برنامه‌های انجمن معتادان گمنام همدان تأکید کرد.

گردان ادامه داد: این انجمن در مسیر بهبود و درمان اعتیاد مهمترین راهکار را آگاهی‌بخشی و توانمندسازی فکری و ارادی افراد قرار داده که در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده است.

وی خطاب به مدیر و روابط عمومی انجمن معتادان گمنام، عنوان کرد: فهرست برنامه‌های مدون انجمن را همراه با پیش‌بینی جمعیت و زمان برگزاری جلسات خود در اختیار مدیریت شهری قرار دهید تا با هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های لازم به صورت موردی مکان‌های درخواستی به مدت یک سال در اختیار انجمن قرار گیرد.

رئیس شورای شهر همدان در پایان ابراز امیدواری کرد: با ورود جدی بهبودیافتگان اعتیاد به صورت خودجوش، شاهد به دام افتادن افراد در بیماری اعتیاد و یا بازگشت مجدد به تجربه سابق‌شان را شاهد نباشیم و بهبودی کامل نصیب همه معتادان شود.

 

* عسگریان: هزینه برای انجمن معتادان گمنام، سرمایه‌گذاری است

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان نیز اهداف و فعالیت‌های این انجمن را در راستای حفظ سلامت جامعه قابل توجه برشمرد و گفت: اگر مسؤولان امر برای تدوام فعالیت‌های این انجمن هزینه کنند، سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

سید مسعود عسگریان با بیان اینکه این انجمن می‌تواند پل ارتباطی ما با مخاطبان خاص باشد، ابراز خرسندی کرد افرادی که به جامعه این انجمن پویا اضافه شوند، سلامت جامعه شهری را تضمین می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه علاوه بر حمایت مدیریت شهری از انجمن معتادان گمنام در شهر همدان، باید در مجموعه مدیریت شهری جایگاه خاص و ویژه‌ای برای‌ این انجمن ایجاد شود، درخواست کرد: انتظار می‌رود اطلاع‌رسانی بیشتری نسبت به فعالیت‌های انجمن معتادان گمنام همدان صورت گیرد.

 

*سلماسی: ضرورت فرهنگ‌سازی در جامعه برای پذیرش معتادان

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان نیز با تأکید بر اینکه آسیب‌های اجتماعی در کمین تک تک افراد جامعه است، گفت: همچنان نگاه جامعه نسبت به معتادان و انجمن‌های حمایتی آنها، آسیب‌زاست.

رضوان سلماسی با بیان اینکه پنهان کاری اثرات آسیب را شدت می‌بخشد، افزود: جامعه به عنوان گناهکار و گاهی تبهکار به معتادان می‌نگرد که این شرایط برای بانوان سخت‌تر هم می‌شود.

وی نبود آگاهی و آموزش‌های ضروری در این حوزه را از مهمترین عوامل آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: فرهنگ‌سازی در جامعه برای پذیرش معتادان به عنوان بیمار ضرورت دارد.

 

* کاوسی‌امید: ضرورت ترسیم سند گردشگری همدان

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان هم با اشاره به فعالیت‌های انجمن معتادان گمنام همدان اظهار کرد: مؤلفه‌های مختلف تربیتی برای تربیت یافتگان این انجمن اعمال می‌شود که در نظم‌دهی آنها بسیار قوی ورود پیدا کرده‌اند.

اکبر کاوسی‌امید خروجی جلسات این انجمن‌ را خودباوری برشمرد و افزود: این انجمن برای ایجاد هرگونه رفتار، فرآیندسازی دارند که میبایست ضمن تغییر نگاه‌ها نسبت به معتادان جامعه، با تبادل نظر از تجربیات خوب آنها بهره‌مند شویم.

وی در ادامه جلسه صحن شورا با تأکید بر ضرورت ترسیم سند گردشگری استان همدان، گفت: برگزاری اجلاس و نشست‌های ملی و بین‌المللی به منظور تداوم بخشی به آنها باید در این اسناد بالادستی استان دیده شوند تا بتوانیم علاوه بر فراهم کردن زیرساخت‌ها، با برنامه‌ریزی بهتری ورود پیدا کنیم.

کاوسی‌امید معتقد است: با برگزاری هرگونه اجلاس بین المللی و حتی ملی در استان همدان باید حداکثر بهره‌برداری لازم از آن را برای مردم و منطقه، داشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به میزبانی همدان در چهلمین اجلاس جهانی گردشگری، پیشنهاد داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های مرسوم در دنیا، انتظار می‌رود گوشه‌ای از فرهنگ و آداب و رسوم ایران در این برنامه‌ها دیده شود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان افزود: به طور قطع امکانات برخی از این کشورهای میهمان با ایران برابری نمی‌کند؛ بنابراین می‌توانیم با در نظر گرفتن کوچکترین جزئیات از جمله پخش اذان، برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی و… برای انتقال داشته‌هایمان اثرگذار باشیم.

کاوسی‌امید با بیان اینکه نقش مدیریت شهری در زمان برنامه‌ریزی‌های اصلی اجلاس جهانی گردشگری نادیده گرفته شده، گفت: انتظار می‌رود در پایان این نشست چند روزه، خروجی اجلاس و بهره‌برداری‌های لازم از آن، به مردم و مسؤولان اطلاع‌رسانی شود.

 

* قراباغی: بسته‌های سرمایه‌گذاری برای «همدان ۲۰۱۸» تهیه شود

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان نیز حرکت جهادگونه انجمن معتادان گمنام همدان را تحسین کرد و گفت: این نهاد مدنی خودجوش و مردمی با وجود تمام محدودیت‌ها دارای بهره بری بالایی هستند که به طور قطع شورای شهر همدان از هیچگونه حمایتی دریغ نخواهد کرد.

 

حسین قراباغی در بخشی دیگر با اشاره به میزبانی همدان در چهلمین اجلاس جهانی گردشگری اظهار کرد: میبایست بسته‌های سرمایه‌گذاری در حوزه مدیریت شهری به منظور معرفی ظرفیت‌های موجود در همدان برای توزیع در این اجلاس تهیه شود.

در ادامه رئیس کمیسیون شهرسازی معماری شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر اینکه روش کاری آموزش‌های شهروندی در مدیریت شهری تأثیرات آموزشی مناسب را ندارد، گفت: بهره‌گیری از مشارکت‌ها و ظرفیت‌های مردمی و هزینه کرد شهرداری در راستای آموزش شهروندی در محورهای مختلف باید هدفمند مدنظر قرار بگیرند.

نرگس نوراله‌زاده با اشاره به برگزاری جشنواره عکس، عنوان کرد: اثرگذاری این مهم غیرقابل انکار است اما باید خدمات جدید و کارهای نو در شهر را با محوریت شهروندان مسؤول و… در نظر گرفت.

 

* مکان‌هایی برای برگزاری نشست‌های انجمن می‌خواهیم

مدیر روابط عمومی انجمن معتادان گمنام همدان هم با اشاره به عضویت ۱۵ هزار بهبود یافته و یا در حال بهبود شهر همدان به صورت غیر رسمی اشاره کرد و گفت: حدود ۱۶ سال است که این انجمن در شهر همدان فعال است.

وی تنها لازمه حضور در جلسات را تمایل افراد برای درمان بیماری اعتیاد برشمرد و اینکه ۷۸ گروه فعال در همدان فعالیت دارند.

مدیر روابط عمومی انجمن معتادان گمنام همدان، از برگزاری همایش سراسری ۲۴ سالگی گروه‌های انجمن معتادان گمنام ایران در تهران خبر داد و اظهار کرد: این نهاد مردمی تنها در مسیر بهبود حرکت می‌کند، همچنین هیچ یک از کمپ‌های ترک اعتیاد زیر نظر ما نیست و همگی به صورت خودجوش عمل می‌کنند.

 

وی با تأکید بر حفظ گمنامی، گفت: برای برگزاری جلسات این انجمن نیازمند اماکن مختلفی به منظور رساندن پیام بهبود معتادان هستیم.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *