رفاه مردم در گرو عملکرد مدیریت شهری است

رفاه مردم در گرو عملکرد مدیریت شهری است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان اظهار کرد: رفاه مردم در گرو عملکرد مدیریت شهری است و هیچ مجموعه‌ای در استان جز مدیریت شهری با سبک زندگی مردم مرتبط نیست.


به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی‌موثقی در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار، معاونان و برخی مدیران شهرداری همدان، گفت: امروز شما سردمداران رفاه مردم هستید و هرچقدر در این زمینه تلاش کنید، در مسیر رضایت الهی قرار می‌گیرید.
وی با بیان اینکه مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر همدان تقریباً مرتبط با سبک زندگی است، اظهار کرد: هیچ مجموعه‌ای در استان جز مدیریت شهری با سبک زندگی مردم مرتبط نیست؛ چراکه سبک زندگی به لایه‌های بیرونی زندگی مردم می‌پردازد.
وی با اشاره به اینکه سبک زندگی مؤلفه، شاخص و نرم افزار و داده‌های بیرونی دارد، ادامه داد: لایه‌های بیرونی را شهرداری و شورای شهر باید تعریف کنند.
حجت الاسلام و المسلمین شعبانی‌موثقی با بیان اینکه بخشی از موضوع توسعه شهر و معماری و شهرسازی به حوزه علمیه ارتباط دارد، بیان کرد: شهرسازی مؤلفه‌هایی از نظر فقه اسلامی داشته است و در قسمت نرم افزار‌ها و لایه‌های درونی فقه اسلامی نیز اظهار نظر‌هایی دارد، از سوی دیگر اسلام به گزاره‌های دینی توجه داشته؛ اما لایه‌های بیرونی موضوع در دست شورای شهر و شهرداری است.

حجت الاسلام شعبانی: شهر همدان توسعه متوسطی دارد

وی در ادامه با بیان اینکه شهر همدان توسعه متوسطی داشته است که در سطح کشور می‌تواند رتبه مطلوبی کسب کند؛ توصیه کرد: در مجموعه شهرداری و شورای شهر باید جدیت در تخصصی بودن کار لحاظ شود؛ زیرا مسئله توسعه شهری نیازمند تخصص است.
حجت الاسلام و المسلمین شعبانی‌موثقی با اشاره به اینکه جامعه نخبه در دانشگاه‌ها و محیط‌های علمی گاهی ورود به عرصه‌های مرتبط با شهرسازی ندارند، عنوان کرد: اکنون که مسئله جوان‌گرای مطرح است، تأکید داریم جامعه نخبگان و جوانان وارد عرصه شوند که در این بین حضور آقای بادامی نجات به عنوان جوان نخبه استان، موجب خرسندی ماست.
امام جمعه همدان در ادامه با تأکید و توجه بر سلامت اقتصادی و اخلاقی، گفت: شهرداری و شورای شهر نیازمند توجه به سلامت اقتصادی است؛ زیرا امین مردم هستید، همچنین هرچقدر زمینه‌ها برای تخلف‌ها وجود داشته باشد، نیاز به سلامت اخلاقی و اقتصادی بیشتری را می‌طلبد.
وی همچنین با اشاره به اینکه داشتن ایده‌های جدید برای توسعه شهر مورد تأکید ماست، افزود: همدان نیاز به توسعه دارد و لایق توسعه‌های بیشتری با پیوست‌های فرهنگی است؛ زیرا توسعه امور‌ در صورت نبود پیوست فرهنگی، آسیب‌زا هستند.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی‌موثقی با اشاره به اینکه توجه به حاشیه شهر باید جدی گرفته شود تا شعار عدالت اقتصادی و‌ رفع تبعیض محقق شود، یادآور شد: نباید شهروند درجه یک و دو داشته باشیم و در مسائل توسعه شهری نیز نباید مسئله بالا و پایین شهر وجود داشته باشد.
وی با تأکید بر اینکه هر زمان مورد نقد قرار بگیریم، رشد خواهیم داشت، گفت: ما اهل عدالت اقتصادی هستیم و توجیهی هم وجود ندارد که توازن در شهر به دلیل پرداخت بهای عوارض و… در مناطق مختلف، متفاوت دیده شود.

گردان: تجدید بیعت مدیریت شهری همدان با مقام معظم رهبری

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز هدف از دیدار اعضای شورا و مدیران شهرداری همدان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان را تجدید بیعت با مقام معظم رهبری و نماینده ایشان در استان دانست و گفت: شنوای راهنمایی‌های نماینده ولی فقیه در استان به منظور برداشتن گام‌های مؤثر در حوزه مدیریت شهری، هستیم.
کامران گردان همچنین آیت‌الله طه‌محمدی را حامی شورای شهر برشمرد و افزود: وی محور وحدت و تعامل در استان همدان بودند که به عنوان یک معمار واقعی نظرات کارشناسی مناسبی در حوزه شهری مطرح می‌کردند.
وی در ادامه گفت: در شورای پنجم با تعامل با ادارات و شهرداری مصوبات خوبی داشته‌ایم که جنبه زیست‌محیطی و اثرگذار در شهر داشته است.
گردان با تأکید بر اینکه با وجود تمامی مشکلات شهرداری‌های کشور، اجرای روان مصوبات شورای شهر با کمک شهردار همدان با کمترین تنش همراه بوده است؛ ادامه داد: امسال تمامی ارگان‌های اجرایی و سازمان‌ها با شهرداری و شورای شهر همدان هماهنگی و همکاری خوبی داشته اند.
وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی مصوب در شورای شهر افزود: پارک ۱۰۰ هکتاری حیدره و پارک ۲۳۰ هکتاری در همدان در حال اجراست و از سوی دیگر افزایش سرانه فضای سبز در برنامه اولویت دار شورای شهر و شهرداری قرار دارد.
گردان با بیان اینکه در حوزه جذب سرمایه‌گذار هم اقدامات خوبی در همدان انجام شده است، عنوان کرد: بسته‌های تشویقی به منظور جذب سرمایه‌گذار در نظر گرفته شده است تا بتوانیم رونق کسب و کار را در شهر همدان داشته باشیم.
وی با اشاره به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بیان کرد: دراین حوزه با وجود تأمین دشوار بودجه شهرداری، همه مباحث به نحو احسن انجام شد؛ کمک به یادواره‌ها، راهیان نور و پایگاه‌های مقاومت بسیج، برگزاری یادواره سردار شهید قهاری، تجلیل از ایثارگران شهرداری همدان، نصب تمثال شهدای شاخص در شهر، بخشودگی عوارض ساختمانی و نامگذاری ۹۰ درصد معابر شهری به نام شهدا و… از جمله اقدامات انجام شده در شورای شهر و شهرداری همدان در این حوزه بوده است.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه همه باهم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همراه هستند، گفت: یک میلیارد تومان هزینه برای ساخت مجتمع شهید همدانی کمک شده است.
گردان همچنین با اشاره به اینکه در سال آینده تعداد اتوبوس‌ها در ناوگان اتوبوسرانی شهرداری همدان افزایش می‌یابد تا توقف اتوبوس‌ها را به کمترین زمان ممکن برسانیم، ادامه داد: در بخش ایجاد پارکینگ طبقاتی و ساماندهی ورودی‌های شهر نیز تلاش‌های زیادی شده است و از سوی دیگر عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید همدانی با تخصیص مناسب منابع مالی تا مهرماه سال ۹۸ به پایان خواهد رسید.

کاوسی امید: بزودی شاهد تحولات اساسی در مناطق محروم شهر خواهیم بود

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان نیز در این نشست با بیان اینکه باور ما و اصول مکتب تشیع بر محور مردم داری و امام محوری است، گفت: تصمیمات خوبی برای رفاه و آسایش شهروندان در مناطق شمال و شمال شرقی شهر همدان داشته ایم که امیدواریم بزودی شاهد تحولات اساسی در این مناطق باشیم.
اکبر کاوسی امید از امام جمعه همدان درخواست کرد تا با ارشاد و راهنمایی هایش بتوانیم نکاتی که در حکم رهبر انقلاب برای نماینده ولی فقیه در استان همدان مطرح شده اند را در راستای خدمت بهتر، جامه عمل بپوشانیم.
وی همچنین با توجه به اینکه نظام توزیع کشور از کمترین توان برخوردار است که باید ساماندهی شود، پیشنهاد داد: جبهه انقلاب اعلام آمادگی می‌کند تا تمامی کالاهای اساسی که توسط دولت تأمین می‌شود را در منزل تک تک شهروندان همدانی توزیع کند.

صوفی: هدف مدیریت شهری افزایش خدمات رسانی و کسب رضایت حداکثری شهروندان است

شهردار همدان نیز در ادامه این نشست صمیمی و با اشاره به انتصاب آیت‌الله شعبانی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان، گفت: خرسندیم که یک شخصیت علمی از خطه همدان از سوی مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ولی فقیه در استان انتخاب شدند.
عباس صوفی در ادامه با اشاره به اینکه شهرداری نهاد خدماتی، اجتماعی و فرهنگی است، افزود: شهرداری سالانه با برنامه‌ریزی‌های مختلف به مردم شهر، خدمات گوناگونی را ارائه می‌کند و از جهتی دیگر با راه‌اندازی سامانه رسیدگی به شکایات و درخواست‌های مردمی ۱۳۷، خود را به بوته نقد کشیده ایم تا مردم به صورت مستقیم تمام مشکلات و درخواست‌های خود را مطرح کنند تا بتوانیم از نظر کمی و کیفی سطح خدمات رسانی به شهروندان را ارتقا دهیم.
صوفی با اشاره به اینکه برای نخستین بار عکس شهدا در قالب «قاب شهدا» در نقاط مختلف شهر نصب می‌شود، گفت: پس از استعلام از سپاه، ۲۰ شهید معرفی شد تا در شهر به مردم معرفی شوند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *