رونمایی از تعرفه عوارض و بهای خدمات سال ۹۷ شهرداری همدان

رونمایی از تعرفه عوارض و بهای خدمات سال ۹۷ شهرداری همدان

تعرفه عوارض و بهای خدمات و ارزش محاسباتی سال ۱۳۹۷ شهرداری همدان و سازمان‌های وابسته رونمایی شد.

 

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، در مراسمی از تعرفه عوارض و بهای خدمات و ارزش محاسباتی سال ۱۳۹۷ شهرداری همدان و سازمان‌های وابسته آن با حضور اعضای شورای اسلامی شهر همدان و مدیران و معاونان مدیریت شهری و کارکنان واحد‌های درآمد در تالار قرآن همدان رونمایی شد.

 

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان در این مراسم، با قدردانی از تهیه تعرفه عوارض توسط کارکنان سازمان درآمد شهرداری همدان، اظهار کرد: تهیه دفترچه تعرفه عوارض کار بسیار فشرده و دشورای بود که با همه سختی‌ها این دفترچه زودتر به شورا ارائه شد و فرصت خوبی را برای تصمیم سازی و تصمیم گیری فراهم کرده است.

 

حسین قراباغی با بیان اینکه در این دفترچه ابهامات گذشته رفع شده است و طبق رأی دیوان عدالت اداری است، گفت: دفترچه در موعد مقرر مصوب و انتشار عمومی پیدا کرد.

 

وی با اشاره به اینکه در بحث بودجه‌ریزی سال ۹۶، سال سختی بود، ابراز کرد: شهردار جدید بسیار پر انرژی وارد کار شده و پاشنه کشیده تا به رو به جلو حرکت کنیم.

 

وی با بیان اینکه شهرداری باید درآمد خوب کسب کند تا بتواند آن را خوب مصرف کند، عنوان کرد: ۷۰ درصد کار مجموعه شهرداری کسب درآمد به موقع است.

 

قراباغی با بیان اینکه در سال ۹۳ که حساب‌رسی سال ۹۲ شهرداری را انجام دادیم وضعیت اسفناک بود، اظهار کرد: از همین رو جلسه گذاشتیم و فرایند‌ها اصلاح شد و امیدواریم روزی به جایی برسیم که ادعا کنیم مجموعه شفاف و سالمی داریم.

 

وی عنوان کرد: شهرداری بودجه دولتی ندارد و از طرفی باید به مردم هم پاسخ بدهد و ما همواره سعی کردیم منافع مردم و مدیریت شهری هر دو را در نظر بگیریم.

 

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: از همکاران درآمد مالی شهرداری می‌خواهم که علمی‌تر در مسائل درآمدی حرکت کنند و تجزیه و تحلیل امور درآمدی یک وظیفه است.

 

قراباغی با قدردانی از مناطق چهارگانه شهرداری در تجزیه و تحلیل و بودجه‌ریزی، بیان کرد: ما باید بدانیم که کجا قرار داریم و کجا می‌خواهیم حرکت کنیم و اگر روزی چاه نفت شهرداری مثل پروانه ساختمان و تراکم، خشک شد که البته خشک هم شده است باید به دنبال درآمد‌های کوششی باشیم که هزنیه‌های جاری را تأمین کنیم.

 

وی ابراز کرد: مباحث دیگر شامل پیوست فرهنگی، آموزشی و شهروندی باید به تناسب مأموریت شهرداری باشد.

 

قراباغی با اشاره به اینکه آموزش شهروندی باید طوری باشد که مردم رغبت داشته باشند عوارض پرداخت کنند اضافه کرد: همکاران فنی هم باید پیوست را رعایت کنند و مردم هم پای کار باشند و رضایت مندی مردم در بالا رفتن درآمد تأثیر دارد.

 

معاون مالی و اقتصادی شهرداری همدان هم در این مراسم اظهار کرد: کلید واژه درآمد شهری دفترچه تعرفه عوارض است که تفاوت‌هایی را با سال‌های قبل دارد.

 

مجید درویشی با تأکید بر اینکه شفاف سازی به خصوص در قسمت صدور پروانه، ویژگی این دفترچه است، اظهار کرد: زمانی که تعرفه اعلام عمومی می‌شود مردم بهای خدمات را متوجه می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه وصول درآمد نسبت به خدماتی که در شهرداری ارائه می‌شود ناچیز است، اظهار کرد: به طور مثال ۲۴ میلیارد تومان سالانه برای تنظیف و جمع‌آوری زباله هزینه می‌شود در حالی که میزان وصول درآمد ۱۰ میلیارد تومان است.

 

درویشی ویژگی دوم این دفترچه را منطبق بر آراء دستگاه‌های نظارتی و دیوان عدالت عنوان کرد و گفت: این دفترچه ۹۹.۹ درصد منطبق با آراء دیوان عدالت است.

 

وی با بیان اینکه امسال ارزش محاسبات ملکی نیز بازنگری شد، عنوان کرد: امسال برای نخستین تعرفه عوارض سازمان‌ها از دفترچه ستاد جدا شد تا بهتر خدمات‌رسانی شود.

 

درویشی بیان کرد: در دفترچه عوارض سازمان‌ها خدماتی همچون عوارض خودرو وجود نداشت ولی از سوی شهرداری ارائه می‌شد که در دفترچه تعرفه عوارض شهرداری همدان دیده شده است.

 

درویشی با بیان اینکه با درخواست شهردار همدان تخفیف مناسبی به مردم و انبوه‌سازان ارائه شد که شهرداری درآمد مناسبی در این زمینه داشت، تصریح کرد: سال آینده با کمبود صدور پروانه و پیش‌نویس مواجه می‌شویم که در روند درآمدی شهرداری مشکلاتی ایجاد می‌کند، برای ایجاد درآمد پایدار باید راهکارهای مناسب‌تری در دستور کار قرار گیرد.

 

وی از راه‌اندازی حساب خزانه شهرداری ستاد خبر داد و گفت: این حساب در این راستاست تا درآمدها به حساب خزانه واریز شود و براساس تلاش‌ها و درآمدزایی به مناطق سهم داده شود.

 

در پایان این مراسم از کارکنان و بازنشستگان واحد‌های درآمد مناطق چهارگانه شهرداری و کارکنان درآمد حوزه معاونت مالی اقتصادی تجلیل شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *