سالانه ۶۰۰ میلیون تومان برای نگهداری پل های عابر پیاده هزینه می شود

سالانه ۶۰۰ میلیون تومان برای نگهداری پل های عابر پیاده هزینه می شود

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان از احداث و نصب ۵ پل عابر پیاده در نقاط مختلف شهر در آینده نزدیک خبر داد و گفت: سالانه ۶۰۰ میلیون تومان برای نگهداری پل‌های عابر پیاده هزینه می‌شود.


به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، علی فتحی در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورا با اعلام این خبر افزود: این پل‌ها با هزینه‌ای حدود ۳ میلیارد تومان احداث و نصب می‌شود.
فتحی با اشاره به هزینه نگهداری اموال عمومی شهر، اضافه کرد: شهرداری سالیانه هزینه‌ای بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان برای نگهداری پل‌های عابر پیاده هزینه می‌کند.
وی به تخریب اموال عمومی به‌ویژه پل‌های مکانیزه عابر پیاده اشاره کرد و افزود: بعضی از قطعات آسانسور‌ها و پله برقی‌های پل‌ها با کمبود مواجه است و باید در حفظ و نگهداری آنها نهایت دقت را داشته باشیم.
فتحی اظهار کرد: لازم است مردم مدیریت شهری را در حفظ و نگهداری اموال عمومی به خصوص نگهداری پل‌های مکانیزه مساعدت کنند چرا که سالانه مبالغ هنگفتی برای این موضوع هزینه می‌شود.
رئیس کمیسیون بازرسی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان هم با بیان اینکه داشتن نظم و انضباط شهری تنها به فرهنگ بر نمی‌گردد، افزود: علاوه بر فرهنگ سازی لازم است، کنترل و نظارت مناسبی نیز در امور شهری صورت پذیرد.
سید مسعود عسگریان اضافه کرد: امروزه جامعه روز به روز زوایای پیچیده تری به خود می‌گیرد و استفاده از نظام‌های کنترلی را باید امری اجتناب ناپذیر کنیم همانگونه که در کشورهای توسعه یافته از نظام‌های کنترلی و امنیتی استفاده می‌شود.
عسگریان به بهره مندی از فناوری روز و اقدام به تأمین امنیت نسبی محل و محور عبور عابران از عرشه پل به دوربین‌های مداربسته جهت حفظ و نگهداری پل‌ها تأکید کرد.
مدیر عامل سازمان ترافیک شهرداری همدان هم با اعلام اینکه تفاهم نامه اجرای ۵ پل عابر پیاده آماده است، گفت: این پل‌ها در بلوارهای فاطمیه، بعثت، شهید رجایی، بهشت و بلوار ولایت نصب خواهد شد.
وی با اشاره به وجود ۲۱ پل عابر پیاده در شهر، اضافه کرد: با توجه به نیاز سنجی صورت گرفته از شهر، احداث ۱۹پل دیگر با اعتباری حدود ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.
احسان صباغی اضافه کرد: در مجموع به ۴۰ پل عابر پیاده در شهر نیاز داریم.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *