صورت‌جلسه شماره ۲۲

صورت‌جلسه شماره ۲۲

بیست و دومین جلسه شورای اسلامی شهر همدان از ساعت ۴۲/۱۶ روز سه شنبه مورخ ۰۴/۰۴/۹۸ با تلاوت آیاتی چند از کلام ا… مجید و اعلام دستورکار توسط جناب آقای گردان رییس محترم شورای اسلامی شهر در محل سالن جلسات بشرح زیر تشکیل شد :


براساس دعوتنامه شماره ۳۶۱۲۷۴/۱۱/۷۰ مورخه ۲۷/۰۳/۹۸ جنابآقای محمدعلی گرزین مدیرعامل محترم شرکت مخابرات استان همدان و هیئت همراه ایشان در صحن شورا حضور پیدا کردند.
پس از آنکه آقای گردان به میهمانان خیرمقدم گفت آقای گرزین ضمن تشکر از شورای اسلامی شهر بابت تشکیل جلسه مشترک اظهار داشت :
– ما با همکاران محترم در مخابرات در نظر داریم با توجه به شرایط و ویژگی هایی که شهر همدان دارد اقدامات شایسته ای را انجام دهیم ..
– در نظر داریم به مشترکان محترم ارائه خدمت داشته باشیم و از طرح فیبر اختصاصی برای ادارات استقبال نمی کنیم …
– ما باید از فیبرهای موجود استفاده بهینه داشته باشیم و مصرف پهنای پاند را افزایش دهیم …
– باید مردم را به استفاده از سامانه های غیرحضوری تشویق کنیم …
– این آمادگی را داریم با همکاری شهرداری و شورا به طرف شهر الکترونیک حرکت کنیم …
– در مورد مشکلات اداری (ماده ۱۰۰ و امثالهم) بعضی از ساختمان ها و دکل های مخابرات به ویژه ساختمان خیابان مهدیه حاضریم با شهرداری در جهت رفع مشکل همکاری و اقدام بکنیم …
– در مورد یکپارچه سازی BTS ها بطور کارشناسی در جلسه مشترک تصمیمات لازم اخذ و اجرا شود…
– در مورد اجاره BTS ها ما بدهی خودرا به روز کردیم ولی مبالغ موردنظر شهرداری برای سال جاری دو برابر شده …
۲/۱- در ادامه جلسه آقایان کاوسی، بادامی، فتحی و قراباغی نقطه نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند که در نهایت توسط آقای گردان رییس محترم شورا بشرح زیر جمعبندی شد :
الف- همانطوریکه اشاره شد و از سال های قبل نیز شورا دنبال می کرد لازم است BTS های موجود در سطح شهر ساماندهی شود.
ب- جلسه مشترک کارشناسی تشکیل و در مورد BTS و ساختمان های مخابرات و همینطور دکل ها بحث و بررسی و تصمیمات اجرایی اخذ و به شهرداری و شورا اعلام شود.
پ- لازم است شهرداری موضوع طرح جامع فیبر نوری را برای سطح شهر با مشورت مخابرات به صورت یکپارچه و پرهیز از موازی کاری انجام دهد.

نامه های طرح شده در جلسه :
– نامه شماره ۵۲۸۵/۱۱/۱۰ مورخه ۲۷/۰۳/۹۸ شهرداری (۳۶۲۹۳۹/ش مورخه ۲۷/۰۳/۹۸) در مورد خرید اتوبوس بشرح زیر مطرح شد :
متن نامه شهرداری : احتراماً بازگشت به نامه شماره ۳۶۰۰۸۸ /۱۱ /۷۰ مورخ ۲۱ /۱ /۹۸ در رابطه با خرید اتوبوس از شرکت آکیا باستحضار می رساند:
۱- در اجرای قرارداد شماره ۴۶۵۰ مورخ ۱۴ /۴ /۹۶ و اصلاحیه مربوطه تعداد ۴ دستگاه از مجموعه ۱۷ دستگاه اتوبوس در تاریخ ۳۰ /۷ /۹۷ تحویل گردید.
۲- براساس نامه مورخ ۲۱ /۱۰ /۹۷ ( تصویر پیوست) احدی از کارشناسان کمیته فنی اتحادیه اتوبوسرانیهای شهری کشور خطاب به جناب آقای مسلم خانی مدیر عامل اتحادیه مذکور کل اتوبوسهای مورد قرارداد شهرداری همدان با شرکت آکیا آماده تحویل اعلام شده است .
۳- علی رغم گواهی کمیته فنی اتحادیه اتوبوسرانی و اخطارهای مکرر از جانب شهراری همدان شرکت آکیا صرفاً در تاریخ ۲۵ /۱ /۹۸ تعداد چهار دستگاه اتوبوس دیگر نیز به شهرداری همدان تحویل داده و تحویل سایر اتوبوسها را به بهانه کمبود قطعات و نواقص جزئی تاکنون به تاخیر انداخته است.
۴- اسناد مالکیت هر ۱۷ دستگاه اتوبوس به نام شهرداری همدان صادر و تحویل جمعداری اموال گردیده است.
۵- قیمت هر دستگاه اتوبوس براساس قرارداد ۰۰۰ /۵۰۰ /۲۸۶ /۵ ریال بوده که در حال حاضر با توجه به افزایش نرخ ارز و براساس پیش فاکتور پیوست از شرکت ایران خودرو دیزل در حدود دو میلیارد تومان تعیین قیمت گردیده است.
۶- دو فقره ضمانتنامه بانکی هر یک به مبلغ ۵۰۰ /۰۶۲ /۹۲۳ /۴۵ ریال و ۰۰۰ /۲۵۰ /۷۴۷ /۸ ریال در اختیار شهرداری همدان می باشد.
مراتب جهت استحضار و اتخاذ تصمیمات مقتضی تقدیم می گردد.
مصوبه شورا : مقرر گردید شهرداری از طریق مراجع محترم قضایی نسبت به الزام به انجام مفاد قرارداد مبنی بر تحویل اتوبوس های خریداری شده از شرکت آکیادوییچ اقدام نماید.

– پایگاه مقاومت شهید نواب صفوی در رابطه با مساعدت مالی تقدیم می گردد. خواهشمند است با پرداخت مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۵ ریال از محل ردیف ماده ۱۷ بودجه مصوب سال ۹۷ برای یکبار در سال جاری موافقت فرمایید. مصوبه شورا : موافقت شد.

– نامه شماره ۵۰۱۹/۱۱/۱۰ مورخه ۲۵/۰۳/۹۸ شهرداری (۳۶۲۷۴۳/ش مورخه ۲۵/۰۳/۹۸) مطرح شد.
متن نامه شهرداری : بازگشت به نامه شماره ۳۶۴۲۸۰/۷/۷۰ مورخه ۲۲/۱۰/۹۷ و پیوست نامه شماره ۳۷۰۱۲۷/ش مورخه ۱۹/۱۰/۹۷ پایگاه بسیج امیرالمومنین (ع) در رابطه با مساعدت مالی تقدیم می گردد، خواهشمند است با پرداخت مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۵ ریال از محل ردیف ماده ۱۷ بودجه مصوب سال ۹۷ برای یکبار در سال جاری موافقت فرمایید.مصوبه شورا : موافقت شد.
– نامه شماره ۵۷۹۸/۱۱/۱۰ مورخه ۰۲/۰۴/۹۸ شهرداری (۳۶۳۱۸۵/ش مورخه ۰۲/۰۴/۹۸) در مورد تخفیف پرداخت نقدی مطرح شد.
متن نامه شهرداری : با استناد به ماده ۵۹ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب ۲۷/۰۲/۹۴ بابت عوارض پروانه ساختمانی مودیانی که به صورت نقدی و یکجا کل مبلغ عوارض پروانه ساختمانی خود را پرداخت نمایند از تاریخ ۰۹/۰۴/۹۸ لغایت پایان وقت اداری ۰۹/۰۵/۹۸ برای عموم شهروندان با اعمال ضریب ۸۵% و انبوه سازان با ارائه اسناد و مدارک لازم با اعمال ضریب ۸۰% محاسبه و لحاظ گردد. مصوبه شورا : با نامه شهرداری موافقت شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *