صورت‌جلسه شماره ۵۲

صورت‌جلسه شماره ۵۲

پنجاه و دومین جلسه شورای اسلامی شهر همدان از ساعت ۳۵/۸ روز یک شنبه مورخ ۰۶/۰۸/۹۷ با تلاوت آیاتی چند از کلام ا… مجید وقرائت فرازهایی از وصیتنامه شهید اسماعیل موسوی و اعلام دستورکار توسط جناب آقای گردان رئیس شورا در محل سالن جلسات بشرح زیر تشکیل شد.


نامه های طرح شده در جلسه :
– نامه شماره ۹۹۶۰/۱۱/۱۰ مورخ ۱۷/۶/۹۷ شهرداری (۳۶۴۸۲۵/ش مورخ ۱۷/۶/۹۷) مطرح و با استناد به تبصره بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها آقای احمد گازرانی برای عضویت در کمیسیون مذکور (تبصره بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداریها) انتخاب گردید.
– نامه مورخ ۵/۸/۹۷ کمیسیون فرهنگی اجتماعی (۳۶۶۷۵۱/ش مورخ ۵/۸/۹۷) درخصوص ارائه طرح حمایت از راه اندازی کسب و کارهای فرهنگی هنری در شهر همدان (گذر فرهنگی) مطرح و پس از توضیحات سرکار خانم سلماسی رییس کمیسیون مذکور و اظهار نظرهای تعدادی از اعضاء در نهایت با مفاد طرح ارائه شده موافقت و مقرر شد موضوع به شهرداری ابلاغ تا توسط شهرداری پس از انجام مطالعات کارشناسی دستورالعمل لازم تهیه و برای تصویب به شورای اسلامی شهر ارائه گردد.

-نامه های طرح شده در جلسه شماره ۵۲ مورخ ۶/۸/۹۷ برای ابلاغ به شهرداری یا کمیسیون ها :
-نامه مورخ ۹/۷/۹۷ کمیسیون شهرسازی و معماری (۳۶۶۶۳۷/ش مورخ ۳/۸/۹۷) درخصوص پیاده راه مرکز محلات مطرح و پس از توضیحات سرکار خانم نورا… زاده رییس کمیسیون مذکور و اظهارنظر تعدادی از اعضاء مقرر گردید متن نامه نامه مذکور (بشرح زیر) برای اقدامات قانونی لازم به شهرداری ابلاغ شود :

الف – مقرر گردید شهرداری به عنوان دبیر ستاد بازآفرینی موضوع اجرایی پیاده راه مرکز محلات را در ستاد مطرح و پیگیری نماید.
گزارش ها :
– جناب آقای فتحی رییس کمیسیون خدمات شهری در سخنانی اظهار داشت :
سازمان های زیر مجموعه معاونت خدمات شهری شهرداری آنطوریکه باید و شاید به وظایف خود عمل نمی کنند و عملکرد آنها کند است و قابل قبول نیست…
کارهایی که جزو وظایف اصلی و ذاتی آنهاست ، خواسته شده مانند خط کشی معابر، رنگ آمیزی و تبلیغات محیطی و امثالهم. ولیکن انجام نداده اند…
اگر چنین پیش برود چاره ای نداریم جز اینکه نامه نگاری بشود و دوستان بیاند توضیح بدهند…
– جناب آقای گردان ریاست شورا : جناب عالی (آقای فتحی) وسایر اعضای محترم این اختیارات وحق قانونی را دارید که موارد را از شهرداری پیگیری نمائید . من با آقای شهردار مسائل را مطرح و مواردی را که اشاره کردید به ایشان انتقال می دهم تا نسبت به رفع آنها اقدام و در صورت لزوم برای صحن شورا نیز اطلاع رسانی کنند.
– جناب آقای بادامی نایب رئیس شورا : یکی از وظایف اصلی وذاتی شورا نظارت است . که با ملاحظه گزارش های مختلف واز جمله گزارش حسابرسی اعم از داخلی و پایان دوره مالی می توان نظارت های لازم را بنحو مطلوب اعمال کرد.و ازاین طریق می توان به وضعیت درآمد وهزینه هر سازمانی که مورد حسابرسی واقع می شود سر و سامان داد. ونقاط ضعف وقوت سامان را دریافت .
– جناب آقای قراباغی رییس کمیته حسابرسی گزارش شفاهی از چگونگی عملکرد حسابرسان مستقر در شهرداری و سازمان‌ها ارائه کرد و تعدادی از اعضاء نقطه نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند و در نهایت مقرر شد با استناد به بند ۴/۲/۵ آیین نامه اجرایی کمیته حسابرسی در شهرداری های کلانشهرها و مراکز استانها موضوع نامه شماره ۳۶۹۶۳ مورخ ۸/۳/۹۶ وزیر محترم کشور به حسابرسان تاکید شود و حسابرس موظف باشد گزارش حسابرسی (یا حسابرسان) داخلی شهرداری را به گزارش خود پیوست و به شورای اسلامی شهر ارائه دهند. ضمناً شهرداری در اجرای قانون و مقررات مربوطه حسابرس داخلی را انجام و اسناد مالی و حسابداری ، قبل از تایید حسابرس داخلی به مرحله بعد ارجاع نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *