ضرورت تمرکز زدایی از مرکز شهر با هدف روان سازی ترافیک

 ضرورت تمرکز زدایی از مرکز شهر با هدف روان سازی ترافیک

آیین کلنگ زنی ساختمان اداری سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری همدان با حضور شهردار، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر، برخی مدیران شهری و اعضای صنف بار و مسافر در پایانه بزرگ انقلاب همدان برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان به گزارش روزنامه هگمتانه؛ رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه پیشنهاد احداث پروژه ساختمان اداری سازمان حمل و نقل با موافقت شورای اسلامی شهر به تصویب رسید، گفت: احداث این ساختمان در لایحه بودجه سال جاری دیده شده است که طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته این پروژه در مساحتی بالغ بر ۸۰۰ مترمربع و در چهار طبقه و در دو فاز و طی مدت دو سال ساخته خواهد شد که انتظار داریم این مرکز در موعد مقرر مورد بهره برداری قرار گیرد تا شاهد خدمت‌رسانی بهتر و شایسته به مردم همدان باشیم.

علی فتحی بیان کرد: با اجرای این مرکز هزینه‌های جاری و مصرفی تا حدود زیادی کاهش خواهد یافت و حوزه حمل و نقل شهری به صورت متمرکز به مراجعه کنندگان خدمات دهی خواهد کرد.

شهردار همدان نیز در این مراسم ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: معتقدم کارهای عمرانی در شهر باید افزایش پیدا کند و در این زمینه از مدیران شهری حمایت می‌کنم، احداث ساختمان جدید سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهردار با هدف تمرکززدایی از مرکز شهر و تسریع در ارائه خدمات حوزه حمل و نقل و بار به شهروندان در دستور کار قرار گرفت.

 

عباس صوفی با بیان اینکه در نقاط مختلف شهر شاهد اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی هستیم که باید بیشتر در این حوزه ورود پیدا کنیم، اضافه کرد: بازسازی و نوسازی ساختمان‌های مدیریت شهری نیز یکی از برنامه‌های مهم شهرداری است که بر اساس ضرورت و نیاز در دستور کار قرار دارد چرا که در حال حاضر برخی از ساختمان‌ها فرسوده شده و هزینه‌های نگهداری زیادی را به شهرداری تحمیل می‌کند که برای نمونه علی رغم بازسازی ساختمان مرکزی شهرداری همدان، برخی نیازها همچنان وجود دارد که بایستی با تمرکز زدایی از مرکز شهر در روان سازی ترافیک و تسهیل خدمات به شهروندان اقدامات مناسب و ضروری را به سرانجام برسانیم.

وی بیان کرد: به نظر بنده باید فرهنگ کلنگ زنی پروژه‌ها حذف شود تا شاهد بهره برداری و افتتاح آنها باشیم، که در همین رابطه امیدوارم با برنامه‌ریزی صورت گرفته و در موعد مقرر ساختمان اداری سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری همدان افتتاح شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه با توجه به ادغام سازمان‌های تاکسیرانی، پایانه ها، اتوبوسرانی و حمل و نقل بار و کالا که در سال‌های گذشته اتفاق افتاد،افزود: تصمیم گرفتیم در راستای مدیریت بهتر و مطلوب‌تر این سازمان، یک مجموعه واحد و منسجم را احداث کنیم تا بتوانیم عملکرد واحدها را بهتر رصد نماییم و همچنین خدمات مطلوب و شایسته‌تری به شهروندان و فعالان حوزه حمل و نقل ارائه کنیم که با توجه به بررسی‌های صورت گرفته متوجه شدیم این موضوع در برخی شهرهای کشور نیز اجرایی شده و رضایتمندی شهروندان و فعالان حوزه حمل و نقل را نیز به دست آورده است.

سیدمحمد پوروخشوری در ادامه بیان کرد: در کنار ضرورت احداث ساختمان مرکزی سازمان، کاهش هزینه‌های مصرفی، نگهداری و تردد کارکنان بیش از پیش ضروری بود که خوشبختانه پیشنهاد احداث این پروژه مورد موافقت شهردار و شورای اسلامی شهر قرار گرفت که امیدواریم در موعد مقرر به پایان برسد.

وی در خصوص جزئیات اجرای این پروژه گفت: این ساختمان با هدف تمرکز زدایی از مرکز شهر و تسهیل عبور و مرور شهروندان و کاهش بار ترافیکی در دو فاز و طی مدت زمان دو سال و در سه هزار و ۲۰۰ مترمربع زیربنا در ۴ طبقه و با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان احداث خواهد شد.

پوروخشوری اضافه کرد: دسترسی به این ساختمان مرکزی از دو سمت بلوار ملت و بلوار انقلاب صورت می‌گیرد که در پشت این ساختمان، پارکینگ خودرو نیز وجود دارد و با توجه به وجود جایگاه سوخت گاز سی ان جی در مجاورت این مرکز می‌توان از ظرفیت‌های دیگر این منطقه نیز بهره برد، که بعدها نیز می‌توانیم مرکز کنترل ترافیک را هم به این مرکز منتقل کنیم تا به صورت یک سازمان منسجم و واحد سطح کمی و کیفی خدمات رسانی را ارتقا دهیم.

وی در پایان گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها به درخواست‌های مراجعه کنندگان حوزه‌های مختلف حمل و نقل در طبقه همکف رسیدگی خواهد شد و در سایر طبقات نیز معاونت‌های مختلف مستقر خواهند شد که یادآور می‌شوم در این ساختمان از سقف پیش تنیده استفاده خواهد شد که اجرای آن برای نخستین بار در استان همدان انجام می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *