لزوم آموزش های ضمن خدمت نیروهای کنترل نظارت و رفع تخلفات شهری

لزوم آموزش های ضمن خدمت نیروهای کنترل نظارت و رفع تخلفات شهری

 

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان آموزش های ضمن خدمت برای نیروهای کنترل نظارت و رفع تخلفات شهری را ضروری دانست.


 

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرهمدان، سید مسعود عسگریان در بازدید کمیسیون نظارت حقوقی و امور اداری شورا از مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری با محوریت بررسی عملکرد و اطلاع از برنامه‌ها و فعالیت‌های این مدیریت افزود: ارتباط یکی از علوم روز است که به دلیل نوع فعالیت و وظایف شهرداری، لازم است عوامل و نیروهای این نهاد مردمی دوره‌های آموزشی برای برقراری تعامل و ارتباط بهتر با مردم را بگذرانند.

عسگریان به نقش و فعالیت مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری در جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز اشاره کرد و یادآور شد: زحمات نیروهای این مدیریت بر کسی پوشیده نیست و بازدید و سرکشی از این مجموعه از برنامه‌های شورا است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه مراجعان و مخاطبان مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری خاص هستند و تخلفاتی را در ساخت وساز یا سد معبر مرتکب شده اند بر این اساس در برخورد با شهروندان باید حقوق و شأن آنها رعایت شود.

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه مدیرت پیشگیری و رفع تخلفات شهری وظیفه سنگینی را برعهده دارد، افزود: در اقدامات پیشگیرانه از جمله جمع آوری و ساماندهی دست‌فروشان باید موارد جایگزین ارائه داد.

عسگریان تأکید کرد: در امر مدیریت شهری در کنار کارهای عمرانی و کلان، اقدامات خرد مثل ساماندهی دست‌فروشان باید در نظر باشد.

وی اقدامات فرهنگی و آموزش‌های فرهنگی را لازمه فعالیت مدیریت شهری برشمرد و گفت: بخشی از اقدامات پیشگیرانه باید با برنامه‌های فرهنگی تدوین شود تا فرهنگ رعایت حقوق شهروندی و مدیریت شهری نهادینه شود.

عسگریان اضافه کرد: تقدیر از شهروندان نمونه در رعایت حقوق شهروندی و شهری از جمله اقدامات فرهنگی است و باید اینگونه امور را در جامعه ترویج داد.

 

 

 

وی در ادامه به لزوم بازنگری قانون ضبط و تحویل اموال توسط مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری اشاره کرد و گفت: باید بعد از رأی ماده ۱۰۰ اموال ضبط شده مردم در ساخت و ساز غیرمجاز بازگردانده شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه با اشاره به نوع فعالیت مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری گفت: زحمات این مجموعه بر کسی پوشیده نیست و قابل توجه است.

حسین قراباغی اضافه کرد: اقدامات این مدیریت باید متناسب با فرهنگ منطقه باشد.

قراباغی به ساماندهی مشاغل و دست‌فروشان شهر اشاره کرد و افزود: در این امر مهم، اقدامات باید به صورتی انجام شود که منطقه و مکان نسبت به فرهنگ و نوع مشغله منطقه باشد و تناقضی با فرهنگ آن نداشته باشد چرا که توجه به این مهم در جذب گردشگران نیز بسیار تأثیرگذار است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان هم تأکید کرد: قانون برخورد با سد معبر و پیشگیری از تخلفات شهری باید بازنگری شود.

علی فتحی اضافه کرد: لازم است دستورالعمل ضبط و تحویل اموال مردم بازنگری شود.

 

 

 

سرپرست مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری همدان هم ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت و عملکرد این مدیریت گفت: نیروهای این مدیریت در بخش سد معبر و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در حال حاضر در قالب ۸ گروه به صورت شبانه روزی فعالیت دارند.

حسین مردانی با بیان اینکه در حال حاضر ساخت و سازهای غیرمجاز را به حداقل رسانده‌ایم، افزود: در این مدت واحد رفع سد معبر اقدام به جمع‌آوری دست‌فروشان و بساط گستران گنجنامه و ساماندهی آنها در بازارچه بوستان شهید ساعی کرده است.

مردانی با اشاره به انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیایی در سال ۲۰۱۸، درپیش بودن برگزاری اجلاس جهانی گردشگری (UNWTI) در آبان ماه و نیز مطالبات عموم شهروندان، افزود: بر این اساس دست‌فروشان و بساط گستران میدان آرامگاه باباطاهر، بلوار فرشچیان، میدان حضرت امام (ره)، میدان آرامگاه بوعلی به صورت کامل جمع آوری و پیاده راه‌های اکباتان و بوعلی در ساعات روز پاک‌سازی شده است، ضمن اینکه چرخی‌های میوه فروش خیابان شهدا و باباطاهر نیز ساماندهی شده‌اند.

مردانی به انتقال پرنده فروش‌ها به مکان در نظر گرفته شده در محوطه پشت پایانه‌ سابق همدان نیز اشاره و اضافه کرد: دیوارکشی این محوطه برای بازارچه پرنده فروش‌ها در دستور کار شهرداری قرار دارد.

مردانی از انتقال بساط گستران کهنه فروش پیاده راه اکباتان به محوطه نظربیک به صورت موقت خبر داد و یادآور شد: با همکاری و اقدامات کارشناسی شده سازمان ساماندهی مشاغل شهری تعداد بازار روزها جهت تمامی دست‌فروشان و بساط گستران شهر همدان جانمایی و افزایش خواهد یافت.

وی اقدامات انجام شده مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری را بر حسب وظیفه ذاتی و قانونی شهرداری برشمرد و افزود: مجری تبصره ۱ بند ۲ ماده ۵۵ و ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها، واحد رفع سد معبر و کنترل ساختمان است، که انجام هر چه بهتر این قوانین نیاز به همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی به ویژه دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی، بهداشت، اصناف و نیز عموم شهروندان دارد.

 

 

 

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *