نقش موثر رانندگان تاکسی در نهادینه کردن فرهنگ ترافیک

نقش موثر رانندگان تاکسی در نهادینه کردن فرهنگ ترافیک

رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: رانندگان تاکسی سفیران فرهنگی شهرند و عامل مهم و مؤثری در نهادینه کردن فرهنگ صحیح ترافیکی محسوب می شوند.


به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، کامران گردان در آغاز مسابقه فوتسال یک هشتم نهایی تاکسیرانان کشور که به میزبانی همدان برگزار شد،  افزود: رانندگی صحیح رانندگان تاکسی موجب کاهش ترافیک شهری و انتقال این فرهنگ به سایر رانندگان در شهر‌ها خواهد شد و مردم رانندگان تاکسی را در رفتار ترافیکی شهر‌ی خود الگو قرار خواهند داد در نتیجه ترافیک شهر با کمترین هزینه اما با بهترین شکل ممکن مدیریت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی رانندگان تاکسی در شهر‌ها ماندگار است، اظهار کرد: برگزاری مسابقه‌های ورزشی به نوعی گفتگو‌ی انسانی مؤثر بین انسان‌ها است و امیدواریم برنده‌ این دوره از مسابقه‌های فوتسال که به میزبانی همدان برگزار می‌شود به غیر از جام مادی برنده جام اخلاق هم باشد و در نهادینه شدن اخلاق در بین‌ رانندگان نقش مؤثر و مفید خود را ایفا کند.

گردان ادامه داد: خانواده بزرگ تاکسیرانی در هر شرایطی از جامعه با درک بالا و افراد تحصیل‌کرده‌ای که در آن فعال هستند با کمترین چشمداشت خدمات مفیدی با هدف کاهش و مدیریت ترافیک شهر‌ها به مردم ارائه می دهند و برگزاری این مسابقات هم انگیزه بیشتری برای ارائه خدمات آنان خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: به‌کارگیری افراد تحصیلکرده، افزایش سطح سواد رانندگان تاکسی و بهره‌مندی از رانندگان با‌تجربه در خطوط تاکسیرانی همدان به کاهش تنش‌های رفتاری بین راننده و مسافر منجر شده است و در شهر همدان هم سعی کردیم با حمایت از رانندگان تاکسی در تقویت روحیه آنان قدم‌هایی برداریم.

کامران گردان افزود: این در حالی است که قبل از آن باید هر سال چندین بار کمیته انضباطی تاکسیرانی برای رسیدگی به شکایت‌های مردم از رانندگان تاکسی را تشکیل می‌دادیم و در حال حاضر به ندرت این اتفاق رخ می‌دهد.

وی در پایان سخنانش افزود: امیدواریم با تلاشی که رانندگان تاکسی در حوزه ارائه خدمات خود دارند فرهنگ ترافیک مغفول مانده در شهر‌ها را توسعه دهند و تقویت کنند تا مشکلات ترافیکی در شهر‌ها کاهش یابد و محیط زیست پاک‌تری داشته باشیم.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور نیز با قدر‌دانی از مدیران شهری همدان شهردار و رئیس شورای شهر که نقش فعالی هم در ترافیک شهری با تصدی‌ سمت‌های مختلف در این حوزه داشتند، گفت: امروز شاهد برگزاری مسابقه‌های یک هشتم نهایی فوتسال تاکسیرانان کشور در همدان هستیم.

مرتضی ضامنی افزود: بر اساس فرموده مقام معظم رهبری که باید مسؤولان برای تزریق شادی و انگیزه خدمت به مجموعه‌های خود خدمت کنند، امسال در دو بخش سیاستگذاری‌های اتحادیه تاکسیرانی کشور را متمرکز کردیم یکی تقویت توان مالی رانندگان با ارائه بسته‌های حمایتی و دیگری هم برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ورزشی بوده است.

وی ادامه داد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ورزشی یکی از برنامه‌های شاخص این حوزه است که مورد توجه وزیر کشور و معاون عمرانی وزیر هم قرار گرفت و قرار است جام قهرمان این دوره‌ از مسابقه‌های را وزیر کشور اهدا کند.

ضامنی اظهار کرد: مراسم نهایی این دوره از مسابقه‌ها در شهر بندرعباس یکم تا ۵ اسفند سال جاری برگزار خواهد شد. در این مسابقات هم ۱۶ گروه ورزشی فوتسال در مراحل مختلف حضور داشتند که یک گروه ورزشی آن نماینده تاکسیرانان شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر بودند.

وی گفت: مسابقات در چهار نقطه کشور در مرحله مقدماتی برگزار شد تا از بین ۱۶ گروه ورزشی هشت گروه امروز در مرحله یک هشتم با هم رقابت کنند و از بین این گروه‌ها هم چهار گروه باقیمانده و برتر به مرحله نهایی یا رده‌بندی برسند.

 

 

انتهای پیام/

گزارش از روزنامه هگمتانه/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *