نواختن زنگ مدارس توسط اعضای شورای شهر همدان

نواختن زنگ مدارس توسط اعضای شورای شهر همدان


آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی ۹۷-۹۸ با حضور اعضای شورای اسلامی شهر همدان همراه با نواختن زنگ مدارس این شهر، برگزار شد


چشمِ امید انقلاب به دانش‌آموزان است

سخنگوی شورا و رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان در آیین بازگشایی زنگ مدرسه سما گفت: چشمِ امید انقلاب به تلاش برای پرورش استعدادهای دانش‌آموزان است تا در آینده از کیان این سرزمین و داشته‌هایش دفاع کنند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، ابراهیم مولوی از جانفشانی فرزندان دیروز این سرزمین یاد کرد که آرامش و امنیت امروز را مدیون آنان هستیم و خطاب به دانش آموز توصیه کرد: قدردان پدر و مادر و معلمان خود باشید

وی افزود: سالها از انقلاب و جنگ تحمیلی دفاع مقدس می‌گذرد؛ اما همچنان افتخار می‌کنیم که فرزندان کوروش و داریوش، ایرانی و مسلمان و از طرفی پاسدار همین داشته‌هایمان هستیم.

مولوی همچنین با اشاره به حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز گفت: هدف این اقدام تروریستی، حمله نظامی به شهر نظامی اعلام شده بود اما متأسفانه مردم بی‌دفاع را به رگبار بستند که نشان دهنده طمع و آماج اقدامات تروریستی و کور بدخواهان و دشمنان است.

وی معتقد است: ایران اگر امروز با قدرت و قوت ایستاده، به برکت مجاهدت‌های دلاورمردان و دلیرزنان این سرزمین است که از امام حسین (ع) و یارانش، آزادگی را آموختند و در مقابل دشمن ایستادگی کردند.

به گفته مولوی، در شرایط نامناسب اقتصادی حاکم بر جامعه که خانواده‌ها درصدد فراهم کردن آرامش و شرایط تحصیلی فرزندان هستند؛ امیدواریم در آینده شاهد ظهور ابوعلی‌سینا‌ها، رازی ها، باباطاهرها، خواجه رشیدها، پروین اعتصامی‌ها و… باشیم.

وی اظهار کرد: انتظار می‌رود که دانش‌آموزان به فراگیری فناوری‌های روز دنیا فرابگیرند تا شاهد توسعه علمی کشور باشیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان در ادامه با اشاره به آموختن پندار نیک، گفتار نیک و کردا نیک در بین دانش‌آموزان، ابراز امیدواری کرد این افراد برای آینده این کشور افتخارآفرینی کنند.

اولیا، پشتیبان مدارس باشند

عضو شورای اسلامی شهر همدان هم در آیین آغاز سال تحصیلی دبستان مرحوم محمود کاظمی واقع در منطقه ۲ ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس، گفت: اول مهر، روز بازگشایی مدارس و آغاز فعالیت با نشاط و سرور برای دانش‌آموزان است که با اشتیاق به دنبال کسب علم و دانش هستند.

حسین قراباغی با اشاره به دغدغه اولیا در زمینه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان افزود: مدارس در آموزش و پرورش نسل آینده کشور نقش بسزایی ایفا می‌کند که اولیای دانش‌آموزان هم می‌توانند به عنوان پشتیبان در این مسیر صحیح، حرکت کنند.

وی معلمی را شغل انبیا دانست و یادآور شد: معلمی شغل مقدسی بوده که از منظر همگان اهمیت و جایگاه آن، تثبیت شده است.

* تأکید بر الگوپذیری دانش‌آموزان از مکتب حسینی

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان هم در آیین بازگشایی زنگ مدرسه دبستان مرحوم محمود کاظمی بر الگوپذیری دانش‌آموزان از مکتب حسینی تأکید کرد و گفت: دانش‌آموز باید از واقعه عاشورا درس بیاموزد، در فضای مدارس، یاور مظلومان باشد و در حمایت از مظلوم، پیش دستی کند.

نرگس نوراله‌زاده با اشاره به نقش مدیریت شهری در آموزش‌های شهروندی، یادآور شد: همکاری خوبی بین مدارس و مدیریت شهری ایجاد شده است که باید با تعامل و همکاری بیشتر در راستای تربیت و آموزش فرزندان این سرزمین به عنوان آینده سازان کشور گام برداشت.

وی با توجه به اینکه باید شهرداران آینده را تربیت کنیم، خطاب به دانش‌آموزان، عنوان کرد: انتظار می‌رود در تمیز نگه‌داشتن مدارس کوشا باشید و برای ترویج فرهنگ حفظ محیط‌زیست و تمیز نگه داشتن شهر خود، در مدرسه تمرین کنید.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *