همدلی اعضای شورا برای توسعه شهر همدان

همدلی اعضای شورا برای توسعه شهر همدان

روز گذشته در نخستین روز کاری سال دوم دور پنجم شورای اسلامی شهر همدان پس از تعطیلات تابستانی شورا، اعضای هیأت رئیسه شورا انتخاب شدند.

 

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، صحن شورای اسلامی شهر همدان با محوریت انتخابات هیأت رئیسه سال دوم دوره پنجم شورا با حضور فرماندار، معاون سیاسی‌ امنیتی فرماندار همدان و ۱۱ نفر اعضای شورای شهر برگزار شد.

 

بر اساس این گزارش؛ در این انتخابات، کامران گردان تنها داوطلب ریاست شورا بود که با رأی قاطع تمامی اعضای شورا به عنوان رئیس شورا انتخاب شد.

 

حمید بادامی‌نجات هم به عنوان نایب رئیس شورا و ابراهیم مولوی به عنوان سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان برگزیده شدند. همچنین در این جلسه بر اساس آرای اعضای شورا، حسین قراباغی، مریم روانبخش و رضوان سلماسی به ترتیب به عنوان منشی اول، دوم و سوم شورای شهر انتخاب شدند.

* گردان: همدلی برای توسعه شهر همدان

 

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با قدردانی از تمامی اعضای شورا، گفت: انتخاب قاطع اعضا در انتخاب بنده نشان از همدلی و تعامل اعضای شورای شهر همدان دارد که این مهم منجر به توسعه و آبادانی شهر و ارتقای شاخص‌های کمی و کیفی مدیریت شهری می‌شود.

 

کامران گردان با تأکید بر اینکه بهترین مشاوران بنده در دوره ریاست شورا، اعضای شورای اسلامی شهر همدان خواهند بود، افزود: تحول در شهر در زمان ریاست آقای مولوی آغاز شد که آنها را در این دوره تقویت خواهیم کرد.

 

وی با تشریح برنامه‌های اجرایی خود، از تدوین ۱۶ محور برای سال دوم ریاست شورای پنجم شورای شهر همدان خبر داد.

 

گردان ارتقای منزلت و جایگاه شورا و اعضای آن در بین مردم، مسؤولان شهر و شهرداری ۷  اصل از قانون اساسی به‌ویژه اصل ۱۰۳، جلوگیری از وارد شدن بحث‌ها و امور سیاسی در جلسات و ایجاد وقفه در روند خدمت‌گزاری شورا به مردم، ایجاد نظم و انضباط اداری در شورا و اجرای قانون در امضای نامه‌های درون و برون‌سازمانی را از جمله برنامه‌های اجرایی خود در سال دوم ریاست شورای پنجم همدان برشمرد.

 

گردان در ادامه کاهش هزینه‌ها و استفاده حداکثری از نیروها در حد ساختار سازمانی شورا، اولویت‌بندی کارها برای کاهش مدت زمان رسیدگی به امور مردم و درخواست‌های شهرداری، ایجاد کمیسیون تلفیق با حضور همه اعضا و ارسال نتایج کمیسیون برای رأی‌گیری به صحن شورا، انطباق قانونی مصوبات کمیسیون تلفیق با قوانین و اختیارات شورا و همچنین استفاده حداکثری از اعضای شورا و کارکنان شاغل و باتجربه شهرداری به عنوان مشاور را از دیگر برنامه‌های اجرایی خود اعلام کرد.

 

وی همچنین تعامل حداکثری با شهردار منتخب، پیگیری اجرای تمامی مصوبات، برنامه‌ریزی کارشناسی شده برای حضور میدانی در بین مردم، برنامه‌ریزی برای حضور اعضای شورا در برنامه‌ها و مجامع خارج از شهرداری و شورا بر مبنای دعوتنامه‌ها، تهیه و نصب شرح وظایف کمیسیون‌ها و تغییرات اساسی در روابط عمومی و وبگاه شورا به‌منظور شفاف‌سازی امور اطلاع رسانی را از برنامه‌های اساسی این دوره از ریاست شورا دانست.

 

 

* تعالی: شورای اسلامی شهر همدان بدون حاشیه است

 

فرماندار همدان هم گفت: شورای اسلامی شهر همدان یکی از شوراهای اسلامی شهر در استان است که روند بدون حاشیه‌ای را سپری کرد و عملکرد آنها قابل قدردانی است.

 

علی تعالی افزود: ایجاد فضای تعامل بین اعضای شورا و نیز همکاری مطلوب با دستگاه‌های اجرایی موجب شد تا در یک‌سال گذشته شاهد اقدام‌های اثرگذار در مدیریت شهری و خدمت به مردم باشیم.

 

وی با تأکید بر اینکه انتخاب شهردار خطرپذیر و توانمند در این دوره جای قدردانی دارد، گفت: امروزه توسعه شهر متناسب با رضایتمندی مردم و رونق گردشگری به عنوان اولویت مدیران ارشد استان در حال انجام است.

 

تعالی با قدردانی از عملکرد ابراهیم مولوی در دوره نخست ریاست شورای پنجم شهر همدان گفت: شورای پنجم با ریاست ابراهیم مولوی دوره خوبی را پشت سرگذاشت.

 

وی با بیان اینکه ترکیب دور پنجم شورای اسلامی شهر همدان از تعهد و تخصص همراه با عناصر با تجربه و جوان برخوردار است، تأکید کرد: این مهم، اثرات خوبی در توسعه، عمرانی و آبادانی شهر داشته است.

 

فرماندار همدان با تأکید بر اینکه حاصل همفکری و همدلی شورا با سایر ارگان‌ها، روند پیشرفت پروژه‌های شهر است، گفت: تمامی طرح‌های اجرایی شورای پنجم متناسب با لیاقت مردم متدین همدان و توسعه گردشگری که محور اصلی رونق اقتصادی است، در حال انجام است.

 

تعالی در ادامه با تشریح وظایف کمیته انطباق و تغییرات رخ‌داده در این کمیته نیز بیان کرد: ما در فرمانداری تلاش کردیم ضمن تعامل خوب با هیأت‌رئیسه شورای شهر، دخالت و یا ورودی به تصمیمات شورا نداشته باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه حضور نماینده دستگاه قضا در این کمیته موجب شده مصوباتی مغایر با قانون مصوب نشود، گفت: خوشبختانه در ارزیابی همه کمیته‌های انطباق کشور بر اساس اعلام این نهاد، هیأت تطبیق همدان کمترین مشکل را در بخش مصوبات داشته است.

 

فرماندار همدان با تأکید بر اینکه امیدواریم در آینده نیز شاهد تصمیمات خوب شورای شهر همدان باشیم، تصریح کرد: امروز هرکس رئیس شورا شود باید بداند که موفقیتش درگرو همدلی و همکاری دیگر اعضای شورا است؛ بنابراین یکی از هنرهای این فرد باید جلب همکاری دیگر اعضای شورای شهر باشد.

 

تعالی پس از انجام مراسم انتخابات هیأت‌رئیسه جدید شورا و انتخاب کامران گردان به عنوان رئیس شورا، عنوان کرد: وی به دلیل تجربیاتی که دارد فرد منظم و جدی در حوزه کاری خود است و امروز تکلیف سنگینی برای وی به وجود آمده است.

 

* مولوی: عملکرد شورا فارغ از نگاه جناحی بود

 

رئیس سال نخست دوره پنجم شورای اسلامی شهر همدان هم در ادامه با تأکید بر اینکه عملکرد شورا بر مبنای خرد جمعی بوده و تصمیمات بر مبنای نظرات همه اعضاست، گفت: تعاملات شورای پنجم شهر همدان با ارگان‌های مختلف هم در بالاترین سطح بوده است.

 

ابراهیم مولوی که به عنوان سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان در سال دوم دوره پنجم برگزیده شد، افزود: بنده به عنوان اصلاح‌طلب واقعی مسؤولیت ریاست شورا را برعهده گرفتم، اما در خدمت‌رسانی به مردم همدان بر مبنای خیر و صلاح مردم عمل کرده و نگاه جناحی نداشته‌ام.

 

وی با بیان اینکه اعضای این شورا در یک‌سال گذشته بدون نگاه جناحی نسبت به تصمیم‌گیری‌ها پیرامون مدیریت شهری اقدام کردند، عنوان کرد: با توجه به اینکه شورای شهر جایگاه نظارتی خود را حفظ کرده است، خادمان مردم در شورای اسلامی شهر همدان برای خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان تلاش می‌کنند و تمام تلاش ما خدمت صادقانه به مردم و تحقق مطالبه و خواسته‌های به حق آنان بود.

 

مولوی خروجی تعامل و همدلی اعضای شورا را انتخاب شهردار و احساس رضایتمندی بین مردم دانست و اظهار کرد: در یک‌سال گذشته در حد توان با ایجاد فضایی آرام و تعاملی در بین اعضای شورای اسلامی شهر و نیز دستگاه‌های اجرایی استان توانستیم در راستای خدمت به مردم اقدام کنیم.

 

به گفته وی، انتخاب شهردار اصلح نیز یکی از مهمترین تصمیم‌های مؤثر شورای پنجم بود که اکنون نتیجه این تصمیم گیری با اجرای برنامه‌های مختلف و گسترده عمرانی، فرهنگی و اجتماعی توسط مدیریت شهری به اثبات رسیده است.

 

سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به ریاست خود در یک‌سال گذشته شورای پنجم ادامه داد: بدون تردید آرامش و فضای تعاملی شورا در این مدت به سود مردم بوده است و با وجود اوضاع نابسامان اقتصادی حاکم بر کشور توانستیم طرح‌های عمرانی مهم و تأثیرگذار بر روند زندگی شهروندان را در سطح شهر اجرایی کنیم.

 

مولوی با قدردانی از حمایت‌های همه جانبه فرماندار همدان پیرامون مباحث مختلف شورا، گفت: این حمایت‌ها کمک شایانی به روند رو به رشد تصمیم‌گیری‌ها برای اجرای برنامه‌ها در مدیریت شهری داشته است.

 

گفتنی است در صحن علنی امروز شورا رئیس و اعضای کمیسیون‌های شورا و ریاست مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان مشخص می‌شوند.

 

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *