سرمایه گذاری های شهرداری همدان تعیین تکلیف شود

سرمایه گذاری های شهرداری همدان تعیین تکلیف شود

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی تأکید کرد: وضعیت سرمایه گذاری ها و سهام شهرداری همدان در حوزه های مختلف به منظور مدیریت صحیح، یافتن متولی پاسخگو، جلوگیری از پراکندگی ها و حفظ سرمایه های شهر، تعیین تکلیف شود.


به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، حسین قراباغی در کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورا با محوریت بررسی فرآیند گردشگری نوروزی و طرح‌های سرمایه‌گذاری، با اشاره به تعیین‌تکلیف سرمایه‌گذاری‎های شهرداری، گفت: شهرداری همدان به منظور حمایت از توسعه اقتصاد و سرمایه‌گذاری شهر به صورت فرمایشی و غیرفرمایشی در ۱۳ شرکت استان با دریافت درصد کمی از سهام، سرمایه‌گذاری داشته و عضویت دارد.

قراباغی با بیان اینکه اهمیت موضوع سرمایه‌گذاری و سهام شهرداری همدان و پیگیری جدی آن در بین مدیران شهرداری ملموس نیست، معتقد است: باید متولی برای پیگیری امور سرمایه‎گذاری شهرداری درنظر گرفت تا بتوانیم گزارش جامع و شفافی از وضعیت سود دریافتی سالیانه سهام‌ها داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه مدیریت شهری همدان به دنبال سود نیست، گفت: نقش مدیریتی شهرداری همدان در زمینه سرمایه‌گذاری‌های انجام شده، اهمیت ویژه‌ای دارد که انتظار می‌رود سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری همدان، وضعیت این چند شرکت را برای تعیین‌تکلیف آنها، بررسی کند.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورا همچنین با بیان اینکه در مباحث گردشگری باید هدفمند عمل کنیم، افزود: باید برای پیاده‌راه‌های ‌شهر به عنوان محور گردشگری از آرامگاه بوعلی سینا، میدان امام خمینی(ره) تا میراث چند هزار ساله تپه‌ هگمتانه و حتی آرامگاه شاعر عرفانی باباطاهر، برنامه‌ریزی ویژه‌ای صورت گیرد.

قراباغی با تأکید بر اینکه در طرح جامع شهر همدان باید منطقه نمونه گردشگری تعریف شود، اعلام کرد: بوستان ۱۰۲ هکتاری ولایت و پارک فرامنطقه‌ای ۲۵۰ هکتاری حاشیه سداکباتان از ظرفیت مناسبی برخوردار هستند که می‌توانند به عنوان منطقه نمونه گردشگری شهر مدنظر قرار گیرند.

وی اظهار کرد: کمیسیون اقتصاد، سرمایه‎گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با هدف تشویق شهروندان به سمت و سوی حفظ ارزش‌های تاریخی شهر، موجب ایجاد جریانِ مناسبی در بین مردم برای مرمت املاک‌ واجد ارزش شده که اقدام ارزشمندی است.

* نشان‌های تجاری همدان در شهر عرضه شود

قراباغی با توجه به اینکه ایام نوروز و استقبال از گردشگران نزدیک است و از سوی دیگر بازار شهر همدان در نوروز غیرفعال است، بیان کرد: انتظار می‌رود سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان‌ با مشارکت فعالان اثرگذار تبلیغاتی، بهره‌گیری از ایده فعالان گردشگری و برنامه‌ریزی صحیح، ضمن تبلیغ شهر همدان به عنوان مقصد گردشگری، تلاش کند نشان‌های تجاری همدان در پیاده‌راه‌ها و مراکز گردشگری شهر عرضه شود که به طور قطع توجیه اقتصادی هم دارد.

وی با تأکید بر اینکه باید پیوست علمی و مطالعاتی در کنار اقدامات اجرایی داشته باشیم، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های سال ۹۸ سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و سیاست‌گذاری‌های شورای اسلامی شهر همدان و از سوی دیگر فرصت باقی مانده تا نوروز ۹۸ باید شهر را برای استقبال از بهار و گردشگران آماده‌سازی و آذین‌بندی کرد.

قراباغی با اشاره به حضور اساتید و فعالان گردشگری در کمیته گردشگری مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورا، ابراز امیدواری کرد با بهره‌گیری از نظرات کارشناسی شده نخبگان گردشگری شهر، اقدامات اثرگذار و جامعی در این حوزه ارائه شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: با توجه به اینکه هزینه‌های بسیاری برای استقبال از گردشگران در حال انجام است؛ اما در علم مدیریت باید بتوانیم با همان مقدار هزینه، بهره‌وری بیشتری به منظور کیفیت‌بخشی امور، داشته باشیم و خدمات بهتری نیز ارائه دهیم.

قراباغی با بیان اینکه تبلیغات ضعیف در مبدأ یکی از دغدغه فعالان گردشگری، هتل‌داران و آژانس‌های مسافرتی در همدان است، گفت: اگر می‌خواهیم مبلغان خوبی برای شهر همدان باشیم، باید حداقل اطلاعات را از ماهیت و داشته‌های تاریخی و طبیعی شهرمان داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *