ضرورت راه اندازی سامانه هوشمند حمل و نقل شهرداری همدان

اشتراک گذاری این پست

حمید بادامی نجات:

ضرورت راه اندازی سامانه هوشمند حمل و نقل شهرداری همدان

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: سامانه هوشمند و شیوه های الکترونیک پرداخت خرد باید در حوزه حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان به ویژه در حوزه تاکسیرانی راه اندازی شود


به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، حمید بادامی نجات در هفتاد و هشتمین جلسه صحن شورا اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به نقدی بودن پرداخت‌های خرد در حوزه حمل‌ونقل شاهد بروز مشکلات عدیده‌ای برای شهروندان و شهرداری هستیم که مسئله پول خرد، معطل شدن و ایجاد ترافیک، از بین رفتن پول، ایجاد تنش بین راننده و مسافر و ایجاد مشکلات بهداشتی از آن جمله است.

وی افزود: با توجه به اینکه شهرداری همدان با بهره گیری از نزدیک به ۴ هزار راننده تاکسی و ۳۵۰ راننده اتوبوس نسبت به جابجایی حدود ۲۰۰ هزار نفر مسافر در بخش اتوبوسرانی و ۴۵۰ هزار نفر مسافر با تاکسی اقدام می‌کند، به‌صورت مستقیم با این مشکلات درگیر بوده و از سوی دیگر ظهور آژانس‌های اینترنتی یا نرم‌افزارهای مسافربری که علیرغم نوپا بودن، توانسته‌اند استقبال و رضایت نسبی شهروندان را جلب کنند، مشکلات را دو چندان کرده است.

به گفته بادامی نجات، با توجه به اینکه شهرداری همدان در بخش اتوبوسرانی تجربه قابل قبولی در خصوص پرداخت‌های غیر نقدی دارد، بنابراین می‌تواند با استفاده از تجربیات آن حوزه، الکترونیکی کردن پرداخت‌های خرد در بخش تاکسیرانی را نیز سرعت ببخشد.

وی معتقد است: اگر اقدامی به منظور به‌روزرسانی سامانه تاکسیرانی و سرویس‌های ارائه شده، صورت نگیرد رانندگان تاکسی در آینده‌ای نه چندان دور با مشکلات عدیده‌ای در زمینه معیشت و کسب درآمد مواجه خواهند شد، بنابراین بهره‌گیری از روش‌های نوین پرداخت و الکترونیکی کردن آن در حوزه حمل‌ونقل به‌ویژه در بخش تاکسیرانی ضروری به نظر می‌رسد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان اضافه کرد: در مجموع با توجه به وجود مشکلات مختلف ناشی از نقدی بودن پرداخت‌ها در حوزه حمل‌ونقل، راه‌های مختلفی برای حل این چالش‌ها پیشنهاد و استفاده شده که از مهم‌ترین و بهترین آنها، حرکت به سمت الکترونیکی کردن پرداخت‌های خرد است؛ این امر در چارچوب «تجارت الکترونیک» و «شهر هوشمند» قابل طرح و دسته‌بندی است.

بادامی نجات اضافه کرد: در صورت تحقق این امر، شرکا و ذینفعان اصلی این شیوه از پرداخت‌ها را می‌توان شامل شهرداری (سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر)، عموم شهروندان، رانندگان تاکسی، شورای شهر، نظام بانکی و مجری طرح دسته‌بندی کرد.

وی اعلام کرد: با توجه به مشکلاتی که مردم در پرداخت بهای کرایه تاکسی دارند، مقرر شد شهرداری همدان در راستای حرکت به سمت الزامات شهر هوشمند و ارائه خدمات نوین به شهروندان، بسترها و زیرساخت‌های عملیاتی کردن راه‌اندازی سامانه هوشمند و شیوه‌های الکترونیک پرداخت خرد در حوزه حمل‌ونقل بار و مسافر به‌ویژه در بخش تاکسیرانی را فراهم کند.

بادامی نجات همچنین گفت: انتظار می‌رود کار عملیاتی در چند خط به صورت آزمونه انجام گیرد، سپس آیین‌نامه جامع و دقیقی در این خصوص تدوین و برای اجرا در تمام مسیرهای همدان به شورای اسلامی شهر پیشنهاد شو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *