سختگیری ها و نبود برنامه عاملی برای انتقال مصرف قلیان به اماکن عمومی

سختگیری ها و نبود برنامه عاملی برای انتقال مصرف قلیان به اماکن عمومی

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه مصرف قلیان در اماکن و معابر عمومی، مروج این معضل اجتماعی در جامعه است، گفت: سختگیری ها و نبود برنامه مناسب برای جوانان و خانواده ها، عامل انتقال مصرف قلیان به اماکن عمومی شده است.


 

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، حمید بادامی‌نجات در صحن شورا اظهار کرد: امروزه مصرف قلیان در بین جوانان و خانواده‌ها به عنوان یک سرگرمی، به تفریح آنان تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه اکنون قلیان‌کشی دروازه‌ای برای ورود بسیاری از جوانان به دنیای دخانیات و مصرف دیگر مواد مخدر محسوب می‌شود، افزود: مصرف قلیان در سفره‌خانه‌های سنتی و قهوه خانه‌ها را باید از مقررات ممنوعیت استعمال دخانیات در اماکن عمومی مستثنا دید؛ زیرا محدودکردن مصرف قلیان در تمامی سفره‌خانه‌ها موجب زیرزمینی شدن آن می‌شود و این مسأله منجر به بروز مشکل در اماکن و معابر عمومی هم خواهد شد.
بادامی نجات افزود: با غیرمجاز شدن قلیان در سفره‌خانه ‌ها، این مشکل حل نخواهد شد و باید دنبال راهکار مناسب تری از جمله آموزش شهروندی و تعریف سرگرمی‌های سالم برای جوانان و خانواده‌ها باشیم.
وی با بیان اینکه مصرف قلیان به هر علتی در برخی از خانواده‌ها وجود دارد، ادامه داد: در سال‌های گذشته مصرف قلیان بیشتر در بین افراد مسن‌تر رواج داشت؛ در صورتی که امروزه شاهد استفاده نوجوانان و جوانان از آن هستیم.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان همچنین گفت: می‌بایست دستگاه‌های مرتبط با همکاری خانواده‌ها برای این معضل پنهان اجتماعی، تدابیر لازم را بیاندیشند.
بادامی‌نجات ضمن قدردانی فراوان از عوامل زحمتکش نیروی انتظامی که همدان را جزو امن‌ترین شهرهای کشور کرده اند، بیان کرد: مشاهده گروه‎های دوستانه و خانوادگی که در پارک‌ها و کنار خیابان‌ها مشغول استعمال قلیان هستند، معضلی است که نیروی انتظامی می‌تواند این مشکل را در حوزه پژوهش خود مورد بررسی قرار داده و راهکارهایی برای حل آن پیش‌بینی کند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *