صورت‌جلسه شماره ۶۷

صورت‌جلسه شماره ۶۷

شصت و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر همدان از ساعت ۰۵/۱۶ روز سه شنبه مورخ ۰۴/۱۰/۹۷ با تلاوت آیاتی چند از کلام ا… مجید وقرائت فرازهایی از وصیتنامه شهید محمد صادقی نیا و اعلام دستورکار توسط جناب آقای گردان ریاست شورا در محل سالن جلسات بشرح زیر تشکیل شد.


نطق پیش از دستور :
– جناب آقای کاوسی رییس کمیسیون برنامه و بودجه در نطق پیش از دستور خود مطالبی را مطرح کرد که اهم
آن بشرح ذیل خلاصه می شود:
– مقام معلم در جامعه انسانی و به ویژه دین مبین اسلام.
– اهمیت تعلیم و تربیت در جامعه خصوصاً از دیدگاه اسلام و اهمیت خاصی که پیامبر اسلام و ائمه (ع) در این مورد قائل شده اند.
– لزوم پرداختن به امور رفاهی قشر زحمتکش معلم توسط وزارت آموزش و پرورش.
– احقاق حقوق معلمین در ابعاد مختلف.
– تشکر از شورای عالی استان ها از بابت طرح هایی که در جهت رفاه حال شهروندان محترم و احقاق حقوق شهرداری، به هیات محترم دولت می دهد. از جمله طرح اخیر درخصوص اماکن پزشکان، مهندسین، دفاتر اسناد رسمی که در زمان خودش شاید معافیت آنها از عوارض و امکان دایر کردن دفاتر و اماکن مذکور در هر کاربری (یعنی سال ۱۳۳۲) توجیه داشته و امروزه آن توجیه را ندارد و این موضوع باید ساماندهی شود.

جلسه مشترک :
– براساس هماهنگی های به عمل آمده قبلی سردار کامرانی صالح فرمانده نیروی انتظامی استان و هیات همراه ایشان در صحن شورا حضور پیدا کردند.
– در ابتدا آقای گردان رییس محترم شورای اسلامی شهر به مدعوین خیر مقدم گفته و از حضور آنان در صحن پارلمان محلی تشکر و اظهار داشت :
– تعامل و همفکری بین شورا ، نیروی انتظامی و شهرداری همدان روز افزون بوده است.
– امنیتی که در شهر همدان وجود دارد و از مسافرینی که به شهر همدان و به استان همدان مسافرت می کنند و اقامت
می گزینند به خوبی آشکار و مشهود می باشد که ناشی از زحمات و فداکاری های نیروی انتظامی است.
– مسافرت های بعضاً تک سرنشین بانوان ها که در جاده ها مشاهده می شود که عازم محل کار خود می باشند چیزی نیست جز احساس امنیتی که در جامعه وجود دارد .
– همفکری و همکاری و تعامل نیروی انتظامی استان با شهرداری و شورا در همه ابعاد وجود داشته که به نمونه های بارز آن می توان به موضوع ساماندهی دست فروشان خیابان بوعلی و گنجنامه اشاره کرده .
– با درایت سردار کامرانی صالح و همکاری زیرمجموعه حضرت عالی ما هیچ مسئله اجتماعی نداشتیم که به مسئله امنیتی تبدیل شود.
– در موارد دیگر مثل کاهش آمار فوتی های ناشی از تصادفات رانندگی، تعداد تخلفات و امثالهم در داخل و بیرون شهر از دیگر زحمات نیروی انتظامی است.
– ما آمادگی داریم در تداوم و ادامه این همفکری و تعاملات از هیچ کوششی دریغ نکنیم .
– در ادامه جلسه سردار کامرانی صالح ضمن تشکر و قدردانی از دعوت به عمل آمده و تبریک انتخاب شایسته جناب آقای گردان به ریاست شورای اسلامی شهر و آقای صوفی به سمت شهردار همدان اولویت های نیروی انتظامی در سال جاری را در حوزه های مختلف برشمرد و اظهار داشت :
– ما نیز از امنیت و آسایش موجود در سطح جامعه بطوریکه استان همدان جزء سه استان ایمن و دارای امنیت کشور بوده
خوشحال هستیم و از این بابت من از همه مسوولین، از همه همکاران خود و از اعضای محترم شورای اسلامی شهر تشکر می کنم.
– ما آمادگی داریم با شهرداری همدان در مسائل مختلف فرهنگی، اجتماعی و امثالهم همکاری داشته باشیم .
– نیروی انتظامی استان می تواند همانطوریکه در ساماندهی دست فروشان و سایر مسائل شهری در کنار شورا و شهرداری اقدام کرد در سایر مسائل شهری مربوط به خود در کنار شما باشد.
– نباید موضوعات و مسائل کوچک ما را از مسائل و موضوعات کلان شهری باز دارد.
– باید با توجه به وضعیت موجود شهر و پیش بینی وضعیت آینده به فکر اقداماتی باشیم که ضرورت انجام آنها برای آینده الزامی است.
– در بحث پارکینگ ها در ساخت و سازها، لازم است شهرداری طبق قانون اقدام کند.
– حاشیه نشینی ها معمولاً در شهرها مشکلاتی را دارد لذا ایجاب می کند در این مورد اقدامات اساسی صورت گیرد.
– ما انتظار داریم در مواردی مثل احداث ساختمان پلیس راهنمایی و رانندگی، کلانتری سعیدیه و حل و فصل ساختمان خواجه‌رشید که برای نیرو حائز اهمیت خاص خود می¬باشد نیرو را کمک کنید و ما هم آماده همکاری هستیم.
– تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر نقطه نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند که بشرح ذیل خلاصه می¬شود :
– آقای کاوسی : استفاده از نیروهای مردمی و به خصوص بسیج باعث بالا رفتن امنیت بیشتر خواهد شد.
– آقای قراباغی : همدان به عنوان پایلوت گردشگری انتخاب شده لذا ایجاب می کند به مسائل مربوطه مانند تثبیت وضع دست فروشان ، پیاده راه بوعلی و اکباتان، وانت بارها و کارتن به دست های عرضه خانه مسافر ، بیش از پیش بپردازیم.
– آقای گیاه شناس : از اقدامات و زحمات پلیس در انجام وظایف و ارائه خدمات تشکر میکنم .
– آقای رحیمی فر: دو حوزه سلامت و امنیت معمولاً تا زمانیکه از دست نداده ایم ارزش آنها پنهان است و این پلیس است که امنیت را به وجود می آورد. ما نباید یک مسئله ساده اجتماعی (مانند وانت بارها) را به مسئله امنیتی تبدیل کنیم. من از نظم و انضباط به وجود آمده توسط نیروی انتظامی از شما تشکر می کنم.
– آقای عسگریان : تعامل بین مدیران ارشد همیشه از رموز موفقیت بوده. ما آمادگی داریم در امر فرهنگسازی و آموزش عمومی با نیروی انتظامی همکاری داشته باشیم. بهتر است یک حد انتظاری را نیروی انتظامی برای سال ۱۳۹۸ به شورای اسلامی شهر بدهد تا ما با بررسی آن حد همکاری و کمک های خود را سنجیده و در برنامه کاری خود قرار دهیم.
– آقای فتحی : اهالی منوچهری تقاضای استقرار کانکس پلیس در آن محل را دارند. در بعضی از خیابان های اصلی شهر به دلیل تغییر ایستگاه مسافر به استقرار پلیس راهنمایی و رانندگی در آن محل ها احساس نیاز می شود.
– آقای بادامی نجات : من از فعالیت ها و زحمات حضرت عالی و نیروهای زیر مجموعه نهایت تشکر را دارم.به نظر می رسد احتمالاً در برخورد با معضل قلیان در سفره خانه ها که البته این برخورد لازم هم بوده، قلیان به فضای عمومی و فضاهای باز کشیده شده که لازم است در این مورد کارشناسی و پژوهش لازم صورت بگیرد.
– خانم نوراله زاده: اینکه مطرح شد همدان (استان همدان) جزو سه شهر امن کشور با امنیت بالای کشور می باشد جای تقدیر و تشکر دارد. به نظرم در این مورد مسائل اعتقادی و ارزش های دینی نیز تاثیر بسزایی دارد و بهتر است در اماکن و جاهای مختلف مثل حسینیه ها، تکایا، هیات و مساجد از عزیزان نیروی انتظامی به مناسبت های مختلف حضور پیدا کرده و آموزش های اجتماعی و مسائل انتظامی و امنیتی را ارائه دهند .
*در پایان جلسه سردار کامرانی صالح با توجه به مطالبی که بشرح فوق از طرف بعضی از اعضاء مطرح شد به آنها پاسخ داد.

 

پایان/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *