الگوسازی از ایثارگران در جشنواره شهروندان برگزیده همدان

الگوسازی از ایثارگران در جشنواره شهروندان برگزیده همدان

دکتر ابراهیم مولوی نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان در ویژه برنامه جشنواره شهروندان برگزیده از صدا و سیمای مرکز همدان گفت: همدان شهر با پیشینه کهن، در طول تاریخ اولین پایتخت یکجا نشینی و مدنیت ایران بوده و همه ایرانیان به این شهر و تاریخ و مردمان آن عشق می ورزند.

دفاع از سرزمین آبا و اجدادی وظیفه هر انسان آزاده ای است که در طول دوران دفاع مقدس رزمندگان دست به دست هم دادند تا یک وجب از خاک این کشور به دست دشمن نیفتد.

توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نیازمند توجه جدی به مباحث علمی و عامه‌پسند است.

انسانهایی بودند که در این حوزه غریب و مظلوم بودند و یکی از وظایف انتخاب شهروندان برگزیده ارایه الگوی واقعی است که بتوانیم الگوسازی کنیم .

شهدا کسانی بودند که از جان و مال و هستی خویش گذشتند و از تمام زیبایی های دنیا چشم پوشیدند، به دنبال احیای کلمه حق شتافتند و جان خود را در این راه فدا نمودند، اینان عاشقان واقعی و به تمام معنا هستند، بر نفس عماّره خود غلبه کردند و به نفس مطمئنه رسیدند و هنگامی که کشور و انقلاب اسلامی در خطر بود جان خود را فدا کردند.

سال گذشته از خانواده صبور ایثارگر شهید، حاج میرزا محمد سلگی جانباز و ایثارگر ارزشی دفاع مقدس در جشنواره شهروندان برگزیده در حوزه ایثار و شهادت تقدیر شد.

در جشنواره شهروندان برگزیده تلاش شده است که از منتخبین حوزه بخصوص در نشاط اجتماعی و مشارکت جویی شهروندان کمک گرفته شود.

در بخش سیما و منظر شهری نیز همدان از دیرباز به عنوان باغ شهر شناخته شده و توجه به انسان محوری در شهر و مشارکت شهروندان موجب شده در حوزه پیاده راه سازی و ایجاد پارکها توجه ویژه شود.

امیدواریم بتوانیم با برگزاری جشنواره شهروندان برگزیده ، شهروندان را در مدیریت شهری با ارایه طرح ها و الگوها دخالت دهیم.

نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان تاکید کرد: شهروندان پروتکل های بهداشتی و دستورات ستاد کرونا را رعایت کنند، در منزل بمانند و از شب نشینی و دورهمی پرهیز کنند، رزمندگان بهداشت و درمان خسته هستند.

ا معرفی شهروندان برگزیده، در انتخاب شهروند برگزیده شهرتان سهیم باشید

شهروندان گرامی برای ثبت‌نام در «جشنواره شهروندان برگزیده همدان» سال ۹۹ از تاریخ ۱۵ آذرماه تا ۲۰ دیماه امسال فرصت دارند تا به وبسایت زیر مراجعه کنند.
www.TCF.hamedan.ir
#جشنواره_شهروندان_برگزیده_همدان١۳۹۹

اشتراک گذاری این پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *