هدف «جشنواره شهروند برگزیده» تبدیل همدان به شهر الگو در کشور است

هدف «جشنواره شهروند برگزیده» تبدیل همدان به شهر الگو در کشور است

رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: هدف «جشنواره شهروند برگزیده» تبدیل همدان به شهر الگو در کشور است.

سیدمسعود عسگریان به مناسبت آغاز به کار سومین جشنواره شهروند برگزیده همدان در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: ما سال‌ها به دنبال این مسأله هستیم که در حوزه مدیریت شهری، شهروندانی  که در  این حوزه‌ها همکاری داشته و در ارتقای زندگی بهتر در شهر موثر بودند و توانستند همدان را در کشور مطرح کنند، شناسایی و تقدیر کنیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری این برنامه به دلیل شیوع بیماری کرونا با وقفه مواجه شد اما بالاخره به مرحله اجرا رسید تصریح کرد: هدف ما از برگزاری این جشنواره، شناسایی تعدادی از شهروندان است که در حوزه‌های مختلف شهری اقداماتی داشته و یا با برنامه‌های ما همسویی داشتند را معرفی کنیم تا از رفتارهای اجتماعی و شخصی آنها الگوسازی صورت گیرد و در آموزش شهروندی به کار برده شود و در نهایت به  شهری آبادتر و توسعه یافته‌تر دست یابیم.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان درباره برگزاری اختتامیه این برنامه اظهار کرد: امیدواریم تا رسیدن زمان اختتامیه شرایط همدان از نظر شیوع بیماری کرونا سفید شود و برنامه را در فضای باز برگزار کنیم و در غیر این صورت از فضای مجازی بهره خواهیم برد.

وی افزود: برگزاری این جشنواره باعث شده که شهروندان  به سمت سالم سازی محیط سوق داده شده  و بر کاهش آسیب های اجتماعی تأثیر داشته، البته آمار کمی هنوز در دسترس نیست و نتیجه قطعی در گرو بررسی علمی و دانشگاهی است.

عسگریان  با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم که شهروندانی به عنوان الگویی سازنده برای سایر افراد معرفی شوند تصریح کرد: هرچه تعداد این الگوها در سطح شهر بیشتر و آثار عملکرد آنان گسترش یابد، در آینده نه چندان دور، شهروندان برگزیده بیشتری خواهیم داشت و شهر ایده‌آل‌تری حاصل می‎شود که  در نهایت می‌توانیم همدان را در کشور به یک الگو تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه با برگزاری این جشنواره به دنبال این هستیم که گوشه‌ای از خدمات ارزشمند مردم را به استحضار عموم برسانیم ادامه داد: افرادی هستند که از هر حیث در ارتقای شهروندان همدان در اصلاح امور گام‌های موثری را برداشته و برمی‌دارند که در  تلاش هستیم تا در این برنامه به عموم شهروندان معرفی کنیم.

اشتراک گذاری این پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *