شهرایده‌آل با ارتقای فرهنگ شهروندی به دست خواهد آمد

شهرایده‌آل با ارتقای فرهنگ شهروندی به دست خواهد آمد

رئیس جشنواره شهروندان برگزیده همدان در نخستین ویژه‌برنامه این جشنواره از صداوسیمای مرکز همدان عنوان کرد: شهرایده‌آل با ارتقای فرهنگ شهروندی به دست خواهد آمد.

مهندس عباس صوفی افزود: شهروندان برگزیده الگوی مناسب در سطح شهر هستند که باید با معرفی آنها فرهنگ شهروندی را ارتقا داد.

وی با بیان اینکه لازمه یک شهر خوب، داشتن شهروندان خوب است افزود: سال ۹۷ در ابتدای دوره مدیریت شهری یکی از موضوعاتی که مجموعه مدیریت شهری قرار شد روی آن کار کند بحث فرهنگ سازی رفتار شهروندی در موضوعات و حوزه های مختلف بود.

شهردار همدان تاکید کرد: در همین راستا این فرهنگسازی نیاز به معرفی شهروندانی داشت که در این حوزه نام آشنا هستند و در حوزه رفتار شهروندی خود را موظف به رفتار شهروندی می دانند.

وی افزود: سال ۱۳۹۷ اولین دوره جشنواره شهروندان برتر کلید خورد و از بین هزار نفر شرکت کننده، کمیته داوران ۶۸ نفر را در حوزه های مختلف انتخاب کرد.

وی گفت: سال ۹۸ نیز از بین یک هزار و ۵۰۰ نفری که ثبت نام شدند کمیته داوران ۱۸ نفر را معرفی کرد.

رییس جشنواره شهروندان برگزیده بیان کرد: در سال جاری نیز با شیوع ویروس کرونا برگزاری سومین دوره جشنواره شهروندان برگزیده به تعویق افتاد اما در جلسات مختلف در شورای اسلامی شهر همدان بر برگزاری این جشنواره تاکید شد.

شهردار همدان با بیان اینکه،  ارتقای فرهنگ و تبیین وظایف شهروندی، شهروند مداری از اهداف جشنواره است تصریح کرد: شناسایی، معرفی و تشویق شهروندان در ابعاد مختلف، الگو سازی از شهروندان برگزیده در سطح جامعه و ایجاد بانک اطلاعاتی نخبگان همدانی در حوزه های مختلف از دیگر اهداف جشنواره ترسیم شده است.

مهندس صوفی افزود: جشنواره شهروند برگزیده در چهار بخش شهروند برگزیده با شاخص های فردی، شهروند افزود: شایسته تقدیر، شهروند افتخاری و شهروند عامل به وظایف شهروندی معرفی می‌شوند.

امسال «جشنواره شهروندان برگزیده همدان» با شکل‌گیری شورای سیاست‌گذاری، کمیته‌های علمی- داوری، اجرایی و اطلاع‌رسانی کلید خورده است که شهروندان همدانی از طریق وبسایت جشنواره در قالب خودمعرفی و معرفی دیگران می‌توانند به منظور ثبت‌نام اقدام کنند و تلاش شهرداری همدان بر آن است تا شهروندان منتخب را در حوزه‌های مختلف شهری معرفی کند.

لازم به ذکر است؛ شهروندان گرامی برای ثبت‌نام در «جشنواره شهروندان برگزیده همدان» سال ۹۹ از تاریخ ۱۵ آذرماه تا ۲۰ دیماه امسال فرصت دارند تا به وبسایت www.TCF.hamedan.ir:globe_with_meridians: مراجعه کنند.

هر شب ساعت ۸:۴۵ ما را در شبکه صداوسیمای مرکز همدان دنبال کنید.

اشتراک گذاری این پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *