آمادگی شورا و شهرداری برای کاهش مشکلات جامعه هتل داران و مهمان پذیران

آمادگی شورا و شهرداری برای کاهش مشکلات جامعه هتل داران و مهمان پذیران

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان از آمادگی شورا و شهرداری برای کاهش مشکلات جامعه هتل داران و مهمان پذیران خبر داد.


به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، حسین قراباغی در جلسه کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری که با حضور جامعه هتل‌داران و مهمان پذیران، معاونان امور گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، با موضوع هم‌فکری در خصوص مشکلات جامعه هتل‌داران و مهمان پذیران، برگزار شد، گفت: در سال ۲۰۱۸ میلادی و در گام نخست، در حوزه گردشگری شاهد شکستن تابوی گردشگری متصور از سوی آمریکا بودیم.
قراباغی با تأکید بر ساماندهی کارتن به دستان و خانه‌های مسافر، افزود: این کارتن به دستان سد راه مسافران و خودروها در ورودی شهر می‌شوند که این اقدام چهره نامطلوبی به این شهر گردشگری داده و به همین دلیل ساماندهی این افراد بعد از تشکیل جلسات متعدد با نهادهای مسؤول در دستور کار قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: ساماندهی کارتن به دستان در جذب و هدایت گردشگر در حاشیه شهر تنها وظیفه شهرداری یا اداره کل میراث فرهنگی نیست بلکه باید سایر مجموعه‌های مرتبط هم همکاری بیشتری در این زمینه داشته باشند.
وی، جانمایی مکان‌های خاص در چند نقطه از شهر، پوشش مناسب برای راهنمایان گردشگری و موضوع مهم‌تر آموزش آنان برای جذب بیشتر و هدایت گردشگران در شهر همدان را خواستار شد.
رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان به مشکلات جامعه هتل‌داران اشاره کرد و یادآور شد: لازم است در چند نقطه از شهر به ویژه ورودی‌ها، باجه‌های اطلاع رسانی برای مقاصد گردشگری استقرار یافته و مسافران و میهمانان را به هتل‌ها یا اماکن اسکان مسافر و مکان‌های گردشگری هدایت کنند.
وی تأکید کرد: لازم است آمار سطح میانگین کشوری جامعه هتل‌داران برای لحاظ تخفیف‌های لازم در دفترچه عوارض سال آینده شهرداری ارائه شود.
قراباغی ورود شورای تأمین استانداری در بحث ساماندهی خانه‌های اجاره‌ای غیرمجاز را ضروری دانست و گفت: دایمی کردن حضور راهنمایان گردشگری در طرح خدمات سفر در ورودی‌های سه گانه شهر همدان برای کاستن آسیب‌های اجتماعی در این حوزه، تشکیل اتحادیه برای ساماندهی محل‌های اقامتی غیر مجاز توسط جامعه هتل‌داران و مهمان‌پذیران از ضروریات است.
گفتنی است در ادامه ضمن هم اندیشی و ارائه راهکارهای حل مشکلات جامعه هتل‌داران و مهمان پذیران پیشنهاد شد، از کسانی که به تبلیغ خانه‌های اجاره‌ای گردشگری می‌‎پردازند در قالب بسته‌های پیشنهادی حمایتی ارائه شود و در صورت عدم استقبال آنان و استمرار این عمل اقدامات بعدی صورت پذیرد.

 

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *