اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شورای شهر عامل ایجاد وحدت رویه است

اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شورای شهر عامل ایجاد وحدت رویه است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه نشست‌های هم‌اندیشی برای ایجاد وحدت رویه بین شهری برگزار می‌شود، اظهار کرد: برخی از مشکلات بین شهرها مشترک است و اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شورای شهر در انتقال تجربیات برای تصمیم‌گیری‌های بهتر و اجرایی‌تر مثمرثمر است.


به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، حمیدبادامی‌نجات در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون ارائه گزارشی از نتیجه نهایی شصت و دومین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شورای شهر کلان شهرها و مراکز استان ها وشهرداران کلانشهرها افزود: نشست همدان جز بهترین نشست های سطح کشور بوده که به بهترین شکل اتفاق افتاد و به دلیل پوشش رسانه ای خوب، در سطح کشور بازتاب خوبی داشت.
نایب رئیس شورا بیان کرد: چند قانون مانند ارزش افزوده که مربوط به بخشی از درآمدهای پایدار شهرداری ها است، در مجلس کاهش یافته بود که در جلسه امروز مجلس و با پیگیری های نمایندگان حاضر در همایش، این قانون برداشته و بخشی از مالیات برارزش افزوده به حساب شهرداری ها واریز می شود.
بادامی نجات در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر کلانشهر شدن همدان گفت: کلانشهر یک نوع تعریف دارد که جمعیت شهر باید بالای یک میلیون نفر باشد که این اصلاح درباره همدان فقط در لفظ مطرح شده است.
وی اظهار کرد: در اجلاس شصت و یکمین اجلاس در ارومیه، همدان به عنوان میزبان پیشنهاد و مورد تصویب اعضای اجلاس قرار گرفت.
وی با بیان اینکه به گفته میهمانان همدان بهترین میزبان این اجلاس بوده است، افزود: این نشست در سطح کشور مورد توجه قرار گرفت و رسانه‌ای شدن آن باعث معرفی هرچه بهتر همدان شد.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد: بیش از ۲۰ رئیس شورای کلانشهر و مراکز استان‌ها، بیش از ۶ نایب رئیس به نمایندگی از شوراهای مرکز استان‌ها، ۲۰ نفر از اعضای شوراهای اسلامی مراکز استان‌ها، ۱۰ نفر از شورای عالی استان‌ها و نیز شهرداران کلانشهرها در این نشست حضور یافتند.
بادامی‌نجات اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی طی سالیان سال گذشته از زمانی که قانون شوراها تصویب شده درقانون اساسی، شوراهای اسلامی را مانند یک قوه مطرح کرده است اما به مرور زمان به آرامی مجلس و دولت این اختیارات را به اشتباه از شورا سلب کردند و این مسأله ادامه دارد و قوانینی در مجلس مصوب می‌‌شود که اختیارات شورا را کاهش می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: اهمیت این اجلاس مشورتی روسای شوراهای اسلامی از این جهت است که چند قانون مهم در قالب طرح و لایحه مربوط به شوراها و شهرداری‌ها در حال بررسی است که باید نسبت به آن‌ها حساس بود.
وی با بیان اینکه مشکلات شوراها و شهرداری مشکلات مردم است، اظهار کرد: نوک پیکان خدمت‌رسانی به مردم شهرداری‌ها هستند و هر شهروند روزانه از خدمات شهرداری استفاده می‌کنند و هر مشکلی که ایجاد شود به مردم بازمی‌گردد.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان در تشریح دستاوردهای بیشتر اجلاس مشورتی، افزود: حضور معاون عمرانی وزیر کشور دستاوردهای بسیاری برای همدان داشت و از انجام پروژه‌های شهری در همدان اظهار شگفتی کرد و خواستار ارائه گزارش‎ها به وزارت کشور شد.
وی با بیان اینکه تغییر نگاه‌ها به همدان به مصوبات کمک می‌کند تا سهم همدان افزایش یابد، گفت: همدان در شهرهای مختلف مطرح و برجسته شد، ضمن اینکه همه مواردی که در کمیسیون‌های مختلفی مطرح شد در صورت به نتیجه رسیدن باعث گره‌گشایی از مشکلات مردم می‌شود.
بادامی‌نجات درباره بحث کلانشهر شدن همدان نیز گفت: برای تحقق کلانشهر به جمعیت بیش از یک میلیون نفر نیاز است و به همین دلیل و بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که از قبل وجود داشته است، همدان به عنوان کلانشهر در لفظ مطرح شده است.
وی با بیان اینکه هشت کلانشهر واقعی در کشور داریم، اظهار کرد: همدان بین ۱۵ شهر به عنوان کلانشهر تعریف شد که برای تحقق واقعی کلانشهری باید شرایطی را در خود ایجاد کند.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه جمعیت شهر همدان ۵۳۰ هزار نفر است، افزود: الحاق چهار روستای اطراف به شهر در حال بررسی است و هنوز مصوب نشده است.

 

 

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *