اظهارنظر تفرقه‌افکنانه اردوغان را محکوم می‌کنیم

اظهارنظر تفرقه‌افکنانه اردوغان را محکوم می‌کنیم

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان اعلام کرد: اظهارنظر تفرقه‌افکنانه رئیس‌جمهور ترکیه را محکوم می‌کنیم.


به گزارش روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ ، اکبر کاوسی‌امید در شصت‌ودومین جلسه صحن شورا گفت: چندی پیش رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که برای شرکت در مراسم رژه نظامی نیرو‌های جمهوری آذربایجان شرکت کرده بود، شعر وارونه و به دور از حقیقت را با مضمون «ارس را جدا کردند و آن را با میله و سنگ پر کردند/ من از تو جدا نمی‌شدم/ به زور جدایمان کردند»، خواند که خشم و عصبانیت مردم ایران را به دنبال داشت‌.
وی افزود: از این‌رو به‌عنوان نماینده مردم همدان در پارلمان شهری، سخنان تفرقه‌افکنانه رئیس‌جمهور ترکیه را محکوم می‌کنم، زیرا هدف اظهارنظرات اردوغان، دلسوزی برای مردم آذربایجان نیست؛ بلکه منفعت‎طلبانه و جدا ساختن روابط نیک ایران و آذربایجان است.
کاوسی‌امید گفت: آذربایجان، یک لشکر واحد در سپاه آیت‌ا… سید علی خامنه‎ای است.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان همچنین اظهار کرد: بر اساس اشعار انقلابی حاج ولی‌ا… کلامی‌زنجانی، نام همدان نیز در کنار شهرهای اردبیل، زنجان و آذربایجان بزرگ خوانده می‎شود و قسمت اعظمی از این دیار هم به آذربایجان متصل است.
کاوسی‌امید گفت: بر اساس شعر معروف «آذربایجان جانباز، خامنه‌ای دن آیریلماز»؛ ما نیز به سهم خود همانند مردم آذربایجان، اظهارنظر رئیس جمهوری ترکیه را محکوم می‌کنیم.
دولت باید به مردم پاسخ گو باشد
وی در ادامه با اشاره به اینکه تغییرات بسیار و سرعتی در حوزه مدیریتی استان و شهرستان همدان در حال شکل‌گیری است؛ گفت: در حوزه تغییر فرمانداری، ضمن قدردانی از خدمات ارزشمند حسین افشاری، فرماندار سابق همدان که هر لحظه و در تمام صحنه‌ها دلسوزانه و مجاهدانه حضور داشت، انتصاب محمدعلی محمدی را به‌عنوان سرپرست فرمانداری همدان تبریک عرض می‌‎کنیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان ادامه داد: اما در این برهه زمانی هم زمان با پایان خدمت دولت دوازدهم، سؤال اینجاست که تغییرات حال حاضر همراه با سرعت عمل بالا به چه دلیل و با چه شاخصه‌های اتفاق می‌افتد؟
کاوسی‌امید معتقد است: دولت به‌عنوان منتخب مردم باید در مورد تصمیم‌گیری‌های برش کشوری و استانی، پاسخ گوی مردم باشد.
وی اظهار کرد: از سوی دیگر به‌کارگیری مدیران غیربومی در استان همدان قابل قبول نیست؛ زیرا سوزاندن فرصت‌های مدیریتی برای افراد بومی و جلوگیری از ارتقای کاری آنان را به دنبال دارد؛ از این‌رو درخواست داریم در این زمینه مدیریت ارشد استان پاسخ گو باشد تا تنویر اذهان عمومی صورت پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *