ایجاد شهرداری منطقه ۵ منطبق با الگوهای کشوری باشد

ایجاد شهرداری منطقه ۵ منطبق با الگوهای کشوری باشد

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه ایجاد شهرداری منطقه ۵ برای بافت مرکزی شهر پیشنهاد شده است، گفت: ایجاد این شهرداری باید منطبق با الگوها و آیین‌نامه‌های کشوری باشد.


به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ نرگس نوراله زاده در کمیسیون شهرسازی و معماری شورا با بیان اینکه باید مقیاس جمعیت، بازار و بافت سنتی در این منطقه مورد بررسی و ارزیابی کارشناسی قرار گیرد، افزود: مدیریت شهری همدان باید ظرف ۲ هفته آینده نسبت به ارائه الگوها و آیین نامه‌های کشوری پیرامون تشکیل منطقه جدید شهرداری و تحویل به شورای اسلامی شهر، اقدام کند.
وی اظهار کرد: شهرداری همدان باید آیین نامه‌ها و الگوهای مدنظر را از سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور دریافت کند و بر اساس ضوابط اجرایی نسبت به پیشنهاد خود مبنی بر تشکیل منطقه جدید شهرداری، طرح ارائه دهد.

 کاوسی‌امید: عدم هماهنگی در حوزه زیباسازی و فضاسازی شهری

رئیس کمیسیون برنامه‌، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان نیز با تأکید بر لزوم یکپارچه‌سازی مدیریت‌شهری، گفت: در حوزه زیباسازی و فضاسازی شهری هماهنگی لازم وجود ندارد.
اکبر کاوسی‌امید افزود: در گذشته بارها شاهد بوده ایم که در طرح‌های زیباسازی، تغییرات گسترده غیرضروری در شهر ایجاد شده که هزینه‌آور است.
وی بیان کرد: در ساخت نمادها و طرح‌های شهری باید تصمیم گیری کارشناسانه انجام شود، نه اینکه هر بار شاهد اصلاح و تغییر آنها باشیم.
کاوسی‌امید، ایجاد تغییر در نمادها و یادمان‌های شهری را دلیل بی‌برنامگی و ناهماهنگی در شهرداری برشمرد و اضافه کرد: این تغییر در واقع هدررفت بیت‌المال محسوب می‌شود.
رئیس کمیسیون برنامه‌، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان گفت: شهرداری در ساخت برخی نمادها و یادمان ها، هماهنگی و کارشناسی لازم را ندارد که این اقدام، پذیرفتنی نیست.

 عسگریان: هویت نمادهای شهری را درج کنید

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان نیز در ادامه گفت: نماد و یادمان در بلوار شهید مدنی معروف به بلوار موشک، تعابیر خوبی را در ذهن گردشگران نخواهد داشت؛ در حالی که باید تداعی کننده دوران دفاع مقدس باشد.
سید مسعود عسگریان افزود: اگر قرار است یادمانی را در شهر احداث و نصب کنیم باید طوری باشد تا گردشگران نسبت به جزئیات هویت و سبقه تاریخی، فرهنگی و اجتماعی آن نمادها و یادمان ها، پی ببرند و اینکه نمادها چه یادآوری از گذشته را تداعی خواهند کرد.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، وی اظهار کرد: باید نوشتاری از وقایع در نمادها و یادمان‌ها حکاکی شود تا همگان از هویت آن، اطلاع یابند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *