تشکیل کارگروه گردشگری برای جلوگیری از موازی کاری ها
رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی بر تشکیل کارگروه اختصاصی و جامع گردشگری با عضویت تمامی نهادهای مرتبط با حوزه گردشگری به منظور آسیب شناسی، تقویت، به روزرسانی و یکپارچه سازی صنعت گردشگری به ویژه در حوزه مدیریت شهری برای جلوگیری از موازی کاری تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، حسین قراباغی در کمیسیون اقتصاد، سرمایهگذاری و گردشگری شورا که با محوریت بررسی طرح جامع گردشگری با حضور مدیران شهرداری، فعالان گردشگری و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری استان برگزار شد، گفت: تعریف پیوست گردشگری برای تمامی دستگاههای اجرایی ضرورتی اجتنابناپذیر است.
وی با تأکید بر ضرورت تعریف برند شهری و همچنین ایجاد و تعریف مسیرهای گردشگری در ضلع غربی کشور با محوریت تاریخی شهر همدان تأکید کرد و افزود: با توجه به اینکه همدان از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان «آزمونه گردشگری» تعریف شده و از سوی دیگر میزبان رویدادهای اخیر «همدان ۲۰۱۸» بوده، باید از تمامی دغدغهمندان این صنعت برای رونق گردشگری بهرهمند شد و در مقام عملیاتی، وارد گود شوند.
قراباغی با تأکید بر اینکه ظرفیت مغفول گردشگری ورزشی زمستانی در پیست تاریکدره باید احیا شود، بیان کرد: تعریف پیوست گردشگری برای همه ادارات و سازمانهای دولتی و همچنین ضرورت ایجاد جاذبههای گردشگری جدید و تلاش برای ماندگاری بیشتر گردشگران ضرورتی اجتنابناپذیر است.
وی با اشاره به بهرهگیری از ظرفیت اتاق بازرگانی در زمینه گردشگری، افزود: گردشگری شبانه با تأکید بر نقش نورپردازی در جذب و ماندگاری بیشتر گردشگر باید تقویت شود.
رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایهگذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان در ادامه با تأکید بر اینکه جورقان میتواند گزینه ویترین گردشگری همدان باشد، بیان کرد: میتوانیم در پایین دست سد اکباتان و از سریز آب این سد، برای بازیهای مهیج آبی استفاده کنیم و از سوی دیگر آبشینه را به عنوان محل بازیها و تفریحات ورزشی مهیج مدنظر داشته باشیم.
قراباغی در ادامه در خصوص جداره سازی املاک واقع در حلقه اول، اظهار کرد: با توجه به جلسه مشترک، مقرر شد میراث فرهنگی طرح اولیه راه تهیه کند و از سوی دیگر شورای شهر در دفترچه عوارض شهرداری، حمایتهای لازم را مدنظر داشته باشد.
به گفته قراباغی، جانمایی و اجرای سازه خاص اطلاعرسانی در ورودیهای سهگانه شهری به منظور هدایت و آگاهی بخشی به گردشگران از دیگر اقدامات گردشگری در حوزه مدیریت شهری است.
وی با تأکید بر حضور پررنگ در نمایشگاههای ملی و بینالمللی بهویژه با محوریت شهر همدان افزود: با توجه به اینکه فرصت میزبانی رویدادهای همدان ۲۰۱۸ در سطح بین المللی را داشتیم، همچنان تأکید داریم که باید در راستای ثبت جهانی آثار واجد شرایط، تلاش کنیم.
قراباغی، تبلیغات محیطی از مبداء با محوریت تعریف حلقه جدید گردشگری در غرب کشور برای هدایت گردشگران به استان را از مهمترین اقدامات اثرگذار برای معرفی شهر همدان برشمرد.
رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایهگذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به بافتهای فرسوده در شهر، ضمن قدردانی از پیگیریهای میراث فرهنگی و فعالان گردشگری در خصوص به ثمر نشستن ثبت ملی عمارت جنانی، گفت: توافقنامه میراث فرهنگی و شهرداری همدان در زمینه مرمت و بهرهبرداری از اماکن تاریخی و کاروانسراهای در حال تخریب (رایزنی و مکاتبه برای اختصاص ردیف اعتبارات ملی در این زمینه) تدوین خواهد شد.
گفتنی است در پایان این نشست از فعالان گردشگری و علی مالمیر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری استان همدان تجلیل شد.
دیدگاهتان را بنویسید