تقدیم بودجه ۱۴۰۲ شهرداری همدان در صحن شورای شهر

تقدیم بودجه ۱۴۰۲ شهرداری همدان در صحن شورای شهر

بودجه پیشنهادی ۳۲۰۰ میلیارد تومانی سال آینده شهرداری همدان تقدیم شورای شهر شد.


به گزارش روابط عمومی شورای شهر همدان، در یکصد و پنجاه و پنجمین جلسه صحن شورا با حضور شهردار و معاونان وی، بودجه سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی پیشنهادی ۱۴۰۲ توسط شهردار تقدیم شورا شد.

رییس شورای شهر: بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تا پایان بهمن‌ماه به کمیته انطباق ارسال خواهد شد

محمود مسگریان در این جلسه با بیان اینکه همه ساله شهرداری باید بودجه را تا پایان دی‌ماه ارایه دهد، اظهار کرد: شورای شهر نیز باید با بررسی همه جانبه تا پایان بهمن‌ماه نظر خود را ابلاغ کرده و به هیات تطبیق ارسال شده و پس از تصویب، قابل اجرا خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه امروز شورای شهر با همت و تلاش اعضا در کمیسیون‌های مختلف در ارتباط با اصلاح بودجه و تعرفه برنامه‌های فوق‌العاده‌ای داشته است، گفت: این امر نشان از کوشا بودن اعضا در انجام تعهد و وظیفه نسبت به بهبود وضعیت عمرانی، خدماتی و فرهنگی دارد تا بودجه متوازن با توزیع عادلانه بودجه در رفع نیازهای اولویت‌دار مردم مطرح شده از طریق رسانه‌ها، گفتگوهای حضوری مردم با اعضا و نیازسنجی محقق شود و شاهد شکوفایی بیشتر شهر و تعریف پروژه‌های مهم باشیم.
رییس شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: امید است در عمر کوتاه باقی مانده از شورای ششم خدماتی در راستای حصول رضایت‌مندی شهروندان داشته باشیم که این مهم جز با همدلی و وحدت نظر اعضا محقق نخواهد شد؛ مصوبات شورا با رای اکثریت اعضا تهیه و ابلاغ می‌شود.
مسگریان به همدلی و همراهی اعضای شورا اشاره کرد و افزود: البته در برخی مسایل و موضوعات، تقابل نه به معنای منفی آن بلکه برای رسیدن به راه حل سریع ‌تر و بهتر نیز طبیعی است و اعضای جوان و با تجربه در پارلمان شهری و جایگاه مهم تصمیم‌گیری مسیر انتخابی به نفع شهر را انتخاب کرده‌اند.
وی با تاکید بر اینکه اعضای شورا در مسایل مختلف به حدی از بلوغ رسیده‌اند که در نظرات انتقادی و بیان موارد به یکدیگر احترام می‌گذارند، تصریح کرد: امید است بتوانیم در موعد مقرر و تا پایان بهمن ماه بودجه پیشنهادی ۱۴۰۲ را بررسی کرده و به کمیته انطباق ارسال شود.
*شهردار همدان: هزینه نگهداشت ماهیانه شهر در سال آینده حدود ۱۰۵ میلیارد تومان است
شهردار همدان نیز با اشاره به بررسی‌ها و تلاش‌ها در تدوین بودجه پیشنهادی ۱۴۰۲ اظهار کرد: در بودجه پیشنهادی سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی، منابع و درآمد متوازن است.
سید مسعود حسینی بودجه جمع ماموریت‌ها و تعهدها و هزینه‌های نگهداشت شهر در سال ۱۴۰۱ را به ترتیب ۶۴ و ۳۶ درصد دانست و گفت: در پیشنهادی بودجه ۱۴۰۲، جمع ماموریت‌ها و تعهدها ۶۱.۳ درصد و هزینه‌های نگهداشت ۳۸.۷ درصد پیش‌بینی شده است؛ در بودجه سال آینده، دیون جزو بودجه عمرانی لحاظ می‌شود.
وی هزینه نگهداشت ماهیانه شهر در سال آینده را حدود ۱۰۵ میلیارد تومان دانست و بیان کرد: در بودجه پیشنهادی ۱۴۰۲ توجه به فرهنگ، ارتقاء سطح بهره‌وری و تحقق شهرداری الکترونیک مد نظر بوده و سعی بر این است سال آینده در خزانه‌داری نیز گامی موثر برداریم.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *