جشنواره غذای یلدا در پیاده اکباتان برگزار می‌شود

جشنواره غذای یلدا در پیاده اکباتان برگزار می‌شود

  رییس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان از  برگزاری جشنواره غذای یلدا در پیاده اکباتان خبر داد.


به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان به نقل از خبرگزاری ایرنا؛ حسین قراباغی در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز همدان، افزود: علاوه بر برگزاری جشنواره غذای یلدا در پیاده راه اکباتان، تا عید نوروز چهار جشنواره دیگر نیز در پیاده راه های اکباتان و بوعلی برگزار می شود.

قراباغی اضافه کرد: رسانه ها به عنوان چشم بینای جامعه باید با دیدن نقاط ضعف و قوت شهر به کمک مدیریت شهری بیایند.

وی با اشاره به اینکه رسانه های همدان در چند سال اخیر بسیار موثر عمل کرده اند، اظهار داشت: رسانه ها با شفاف سازی به دنبال آگاهی مردم باشند و فعالیت مسئولان را منتشر کنند.

قراباغی عنوان کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با سابقه طولانی و عمل کرد قابل توجه، همواره به عنوان یک خبرگزاری جامع، موثر و پای کار در انعکاس اخبار موفق بوده و موجب رضایت مردم، مسئولان و فعالان اجتماعی و فرهنگی بوده است.

وی با اشاره به ساخت پنج هتل در سال های اخیر در همدان اضافه کرد: توسعه زیرساخت های گردشگری همواره مورد توجه اعضای شورای اسلامی شهر همدان بوده است و از دوره چهارم این شورا، صدور رایگان مجوز ساخت هتل در این شهر به تصویب رسید.

رییس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان تاکید کرد: ما باید با عملی کردن برنامه های خود در بخش جذب سرمایه گذار و آسان سازی انجام امور برای آنها، از برخی از شعارهای بدون عمل خودداری کنیم.

وی ادامه داد: میزبانی از چهلمین اجلاس جهانی گردشگری (UNWTO) در همدان باعث شناسایی و معرفی ظرفیت های گردشگری استان شد.

قراباغی اظهار داشت: در دیدار با سفیر اتریش مذاکراتی در موضوع خدمات شهری، تجهیزات آتش نشانی، جشنواره زمستانی و گردشگری صورت گرفت که این تعامل می تواند با نتایج زود و اثر بخش در توسعه صنعت گردشگری کمک کند.

وی گفت: پارک ۱۰۲ هکتاری ولایت در منطقه فخرآباد و حیدره به عنوان آزمونه (پایلوت) گردشگری همدان انتخاب شده است و با فراهم کردن زیرساخت های آن به عنوان توسعه حوزه های مختلف گردشگری هستیم.

رییس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه فاز نخست پارک سد اکباتان در ۱۰ هکتار در حال ساخت است، ادامه داد: ۲۰۰ هکتار زمین توسط منابع طبیعی در محدوده سد اکباتان در اختیار شهرداری همدان قرار گرفته است که با برنامه مطالعاتی پارک ۲۰۰ هکتاری در این منطقه ساخته می شود.

وی عنوان کرد: تجهیزات ساخت پارک آبی توسط بخش خصوصی خریداری شده است و به دنبال مکان یابی برای احداث این پارک هستیم.

قراباغی ترافیک شهری را یکی از معضلات همدان دانست و افزود: باید با برون سپاری برخی از دستگاه ها ترافیک مرکز شهر را کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه عملیات ساخت نمایشگاه بین المللی همدان حدود ۷۰ درصد پیشرفت دارد، ادامه داد: مطالعات ساخت شهرک سلامت در پنج هکتار در محدوده دانشگاه آزاد اسلامی نیز انجام شده که با استقرار دستگاه های پزشکی در این شهرک، کمک شایانی در کاهش ترافیک شهری خواهد شد.

رییس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان افزود: طرح احداث مجتمع تجاری هایپر استار با سرمایه گذاری بخش خارجی نیز در محدوده پیچ زندان همدان با امکاناتی همچون پردیس سینمایی، مراکز خرید تفریحی و فرهنگی، رستوران، در دست اقدام است که طرجی بی نظیر در غرب کشور ارزیابی می شود.

 

انتهای پیام /

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *