دنبال تغییر در قوانین شوراها و شهرداری‌ها هستیم

دنبال تغییر در قوانین شوراها و شهرداری‌ها هستیم

عضو فراکسیون مدیریت شهری و نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست با بیان اینکه همدان قابلیت و زیبایی زیادی دارد؛ گفت: چند سال دوران خدمتگزاری خود را در همدان سپری کردم.


به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، سید مهدی مقدسی در شصت و دومین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی مراکز استانها و شهرداران کلانشهرها در همدان

با اشاره به اینکه نگاه به شوراها و شهرداری‌ها باید تغییر کند؛ گفت: دولت در چند سال گذشته نگاه مناسبی به شوراها نداشته و چسبندگی در بدنه دولت نمی‌گذارد شوراها به جایگاه خود برسند.

نماینده مردم اراک در مجلس با اشاره به اینکه دولت باید اصلاح ساختار انجام دهد و اعتماد کند؛ افزود: دولت نباید شهرداری‌ها را رقیب خود بداند.

وی با بیان اینکه ۲۳ وظیفه را احصا کردیم و از دولت خواستیم اختیار و اعتبار آن را به کلانشهرها بدهد، افزود: هنوز در فضای چسبندگی حفظ اختیارات و وظایف هستیم و اگر نگاه درآمدی دولت درست نشود، پیشرفتی حاصل نمی‌شود.

مقدسی افزود: دولتی‌ها پذیرفتند در مالیات بر ارزش افزوده وضع عوارض را به شوراها برگردانند.

وی با بیان اینکه شوراها اکنون نیاز به تقویت دارند، افزود: اگر یک یا دو مورد اشکال در شوراها هست نباید کل مجموعه را تخطئه کنیم.

نماینده مردم اراک در مجلس با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد مردم در شهرها ساکن هستند، افزود: اگر دست شورا و شهرداری را برای خدمت باز کنیم می‌توانیم از بار دولت بکاهیم.

وی تاکید کرد: در مجلس دنبال این هستیم‌ که تغییرات اساسی در قوانین شوراها و شهرداری‌ها ایجاد کنیم که نه تنها محدودکننده نباشد بلکه دست آنها را بیشتر باز کند.

 

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *