دکل‌های مخابراتی همدان تجمیع شوند

دکل‌های مخابراتی همدان تجمیع شوند

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: برای تولید درآمد پایدار برای شهرداری و حفاظت از سلامت شهروندان همدانی از آسیب های امواج دکل های مخابراتی (BTS) و کاهش آلودگی بصری و بی نظمی، آسیب ها و مشکلات در شهر باید این دکل ها تجمیع شوند.


به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، علی فتحی با تأکید بر اینکه با تعاملات سازنده این موضوع با همکاری شرکت‌های اپراتور حل می‌شود، پیشنهاد داد: جلساتی با حضور رئیس سازمان ارتباطات رادیویی، اپراتورهای مخابرات و سایر مسؤولان ذیربط تشکیل شود تا ضمن انعقاد تفاهم‌نامه بین این مجموعه‌ها، در راستای تجمیع دکل‌ها اقدام شود.

وی اظهار کرد: شهروندان باید مطمئن شوند که وضعیت دکل‌ها توسط کارشناسان و افراد ذیصلاح بررسی و با موارد غیراستاندارد برخورد می‌شود.

 

گردان: کوتاهی شهرداری برای تجمیع دکل‌های مخابراتی

رئیس شورای اسلامی شهر همدان هم گفت: رفع معضل دکل‌های مخابراتی یا بی تی اس در دوره چهارم شورای شهر با قوت بسیاری آغاز شد که در نهایت دستورالعمل جامعی همراه با لحاظ کردن فرآیندهای استاندارد تدوین شد.

کامران گردان با انتقاد از اینکه متأسفانه شهرداری برای اجرای دستورالعمل دکل‌های مخابراتی پای کار نبود، افزود: نقاط مناسب نصب دکل‌های مخابراتی در شهر باید همراه با بررسی کارشناسی شده، شناسایی شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه دکل‌ها در شهر به صورت نازیبا خودنمایی می‌کنند، اظهار کرد: در مرحله دوم این دستورالعمل اجرایی قرار بود تجمیع دکل‌ها به مانند نمادها یا سازه‌های مناسب با محیط یکسان‌سازی شوند.

گردان با بیان اینکه شهرداری باید خود را نسبت به ساماندهی این دکل‌ها موظف بداند، تأکید کرد: تمامی دکل‌های مخابراتی در شهر باید در مرحله نخست جمع آوری و تجمیع شوند و سپس به منظور مباحث زیباشناختی سیما و منظر شهر، یکسان سازی صورت گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان، اهرم قانونی جمع آوری و تجمیع دکل‌های مخابراتی را کمیسیون ماده ۱۰۰ اعلام کرد.

 

بادامی‌نجات: تجمیع دکل‌های مخابراتی همدان الگوی کشور شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز تجمیع دکل‌های مخابراتی را اقدام ماندگار شورای اسلامی شهر و شهرداری برشمرد و گفت: اجرای این طرح اثرگذار شهری فارغ از مباحث درآمدزایی که پایدار نیز خواهد بود، می‌تواند به عنوان الگو در کشور مطرح ‌و وضعیت آشفته دکل‌ها در شهر نیز ساماندهی شود.

حمید بادامی‌نجات با تأکید بر اینکه باید دستورالعمل اجرای شورای چهارم با محوریت دکل‌های مخابراتی اجرا شود، اظهار کرد: عدم ساماندهی این دکل‌های مخابراتی، سیما و منظر شهری را به هم ریخته است.

وی با اشاره به شناسایی نقاطی از شهر برای نصب دکل‌های مخابراتی، بیان کرد: شهرداری همدان، توان سرمایه‌گذاری در این زمینه را ندارد؛ بنابراین باید این اقدام ارزشمند را با همکاری سرمایه‌گذار به سرانجام برساند.

نایب رئیس شورا با بیان اینکه نباید نسخه‌ای برای اپراتورهای تلفن همراه بپیچیم که به عنوان بهره‌بردار نتوانند از آن استفاده کنند، ادامه داد: در این زمینه باید نظرات کارشناسی سازمان تنظیم مقررات و هر ۳ اپراتور تلفن همراه گرفته شود تا با مشارکت آنها، وضعیت موجود را مناسب‌تر مدیریت کنیم.

بادامی‌‎نجات در ادامه فیبر نوری را به عنوان اساسی‌ترین نیاز برای شهر هوشمند در همدان دانست و بر ضرورت مطالعات و نیازسنجی فیبر نوری در شهر تأکید کرد.

وی گفت: هوشمندسازی شهرها و ایجاد شهرالکترونیک به توسعه زیرساخت فیبرنوری نیاز دارد که باید تمامی شهر به این ابزار فناوری، مجهز شود.

 

درگاهی: توقف روند توسعه دکل‌های مخابراتی در شهر

مشاور شهردار همدان نیز با اشاره به روند ورود مدیریت شهری به ساماندهی دکل‌های مخابراتی، گفت: در دوره چهارم شورای اسلامی شهر همدان به دلیل افزایش دکل‌ها در شهر، موجی از اعتراضات مردمی به شورای شهر می‌رسید که این مهم از جنبه‌های شهرسازی و موارد قانونی مورد بررسی قرار گرفت.

محمدمهدی درگاهی با تأکید بر اینکه همدان سومین یا چهارمین شهر کشور محسوب می‌شود که دستورالعمل اجرایی دکل‌های مخابراتی را تهیه و مصوب کرد، افزود: متأسفانه در کاربری‌های ناهمگون شاهد موجی از توسعه دکل‌های مخابراتی در شهر بودیم که تمام تلاش خود را به کار گرفتیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۳۵۰ دکل در شهر وجود دارد که بالای ۹۰ درصد آن مجوز ندارند، گفت: باید علاوه بر تجمیع، مناسب سازی و زیباسازی این دکل‌ها با رعایت ملاحظات زیبایی بصری شهر، زیست محیطی و… مدیریت شوند.

درگاهی با تأکید بر اینکه در حال حاضر ارتباطات حدود ۲ درصد هزینه‌های سبد خانوار را تشکیل می‌دهد، گفت: مدیریت شهری همچنان بر روی محور توسعه شهر هوشمند تأکید دارد؛ اما مطالعات همواره حرف نخست را در تمامی مباحث شهری می‌زند.

 

مشاور شهردار همدان با بیان اینکه طرح ساماندهی دکل‌های مخابراتی در شهر همدان می‌تواند الگوی خوبی در کشور باشد، اظهار کرد: مدیریت شهری بر توسعه شاخص‌های شهر هوشمند تأکید دارد و این موضوع فقط در بستر توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات میسر می‌شود که بدون همکاری و مشارکت سازمان‌های مرتبط و از جمله اپراتورها مقدور نیست.

درگاهی اظهار کرد: سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری در مباحث کسب‌وکار (طرح تجاری)، سازمان فاوا در بخش تخصصی اطلاعات و ارتباطات و همچنین معاونت فنی هم در بحث ملاحظات فنی دکل‌های مخابراتی ورود پیدا خواهند کرد.

 

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *