رضایتمندی مردم از مدیریت شهری جزو اولویت های شورای پنجم است
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان گفت: استقرار میز خدمت برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان و رضایتمندی مردم از مدیریت شهری از اولویت های شورای پنجم است.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان اکبر کاوسی امید در جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورا افزود: متصدیان میز خدمت باید از افراد آگاه به فعالیت مدیریت شهری باشند و در آگاهی بخشی به مراجعان در زمینه وظایف مدیریت شهری و احقاق حقوقشان اطلاعات کافی داشته باشند.
کاوسی با اشاره به فرمایشات پیامبر اکرم (ص) در خصوص ایثار، افزود: الگو پذیری از مکارم اخلاقی پیامبر اکرم (ص) در مجموعه شهرداری و شورا در امر تکریم ارباب رجوع بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد.
کاوسی اضافه کرد: تکریم ارباب رجوع با شیوه میز خدمت در مجموعه مدیریت شهری باعث دلگرمی مردم نسبت به فعالیتهای شهرداری خواهد شد.
وی دلگرمی و رضایتمندی مردم از خدمات رسانی مدیریت شهری و ایجاد میز خدمت را از اولویتهای شورا و شهرداری دانست و تأکید کرد: امید است با همدلی و همفکری هم بتوانیم به این مهم برسیم.
وی نیروی انسانی را از مهمترین مؤلفههای میز خدمت برشمرد و گفت: در شهرداری همدان باید ضمن راهاندازی سامانه یکپارچه نظرسنجی از رضایتمندی شهروندان از عملکرد شهرداری صورت پذیرد.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان افزود: پرداخت اضافه کار مزایای نیروهای متصدی شهرداری باید متناسب با میزان رضایتمندی مردم از آن باشد.
کاوسی اظهار کرد: در امر خدمات دهی در کنار خدمات الکترونیکی باید خدمات حضوری هم وجود داشته باشد.
کاوسی بر توجه به کمیت و کیفیت میز خدمت در شهرداری تأکید کرد و یادآور شد: باید شیوهای در میز خدمت ارائه داد که به طور نظاممند مردم احساس کنند شهرداری همدان با تمام وجود خدمت ارائه میدهد.
وی در پایان سخنانش تأکید کرد: شهرداری یک ماه فرصت برای کیفی سازی میز خدمت دارد.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان هم با تأکید بر راهاندازی دفاتر پیشخوان برای تسهیل در خدمات دهی به شهروندان افزود: باید به سمت الکترونیکی کردن ارائه خدمات حرکت کرد و در کنار خدمات الکترونیک میز خدمت نیز در نظر گرفته شود.
حمید بادامی نجات اضافه کرد: ایجاد دفاتر پیشخوان افزایش اشتغالزایی و تسهیل در ارائه خدمات را به دنبال دارد.
وی افزود: از آنجایی که مشکلات و موانع شهرداری با توجه به فناوری حل میشود، بر این اساس در سال ۹۸ اولویت بر فناوری و تقویت این حوزه برای تسهیل در خدمات رسانی باشد.
بادامینجات اظهار کرد: هزینه در بخش فناوری نوعی سرمایهگذاری است چرا که درآمدزایی بالایی را برای مدیریت شهری به دنبال دارد.
رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: در حال حاضر میز خدمت تنها به راهنمای مراجعان تبدیل شده در صورتی که تعریف دیگری دارد.
سید مسعود عسگریان با تأکید بر الکترونیکی کردن ارائه خدمات به مردم، افزود: با توجه به تنوع و گستردگی کار شهرداری و نیازهای مردم، میز خدمت پاسخگوی این موارد نیست و نظامی نیاز است تا حداقل مراجعات را به شهرداری داشته باشیم و از طریق خدمات الکترونیکی پاسخگوی نیازهای شهروندان باشیم.
دیدگاهتان را بنویسید