سال آینده ساختار دفترچه خدمات شهری باید اصلاح شود

سال آینده ساختار دفترچه خدمات شهری باید اصلاح شود

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: باید ساختار دفترچه پیمان پیمانکاران در حوزه خدمات شهری برای سال آینده اصلاح شود.


به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ علی فتحی در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورا، اظهار کرد: سقف پرداختی سال ۹۸ کارگران و پاکبانان خدمات شهری در قالب متمم بودجه، اصلاح و به شورا ارائه شود.

وی با تأکید بر اینکه جمعه‌کاری پاکبانان باید به‌صورت یک هفته در میان، تعریف شود؛ عنوان کرد: ساعت اضافه‌کاری پاکبانان در قالب عدالت اجتماعی هرچه سریعتر تعیین‌تکلیف شود.

فتحی: تأکید بر حمایت از انجمن معتادان گمنام

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان همچنین با توجه به حضور نمایندگان انجمن معتادان گمنام به‌منظور رفع مشکلات و تأمین نیازهایشان در جلسه کمیسیون، گفت: در راستای حمایت از این انجمن اخلاق‌مدار، تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم و خواهیم گرفت؛ از این رو به‌منظور تسریع در روند فعالیت‌های آنان می‌بایست مشکلات مکان، تبلیغات محیطی و… مورد توجه ویژه مدیران شهری قرار گیرد.

فتحی در ادامه ابراز امیدواری کرد: انجمن معتادان گمنام همراه با حمایت سخت‌افزاری و معنوی مسئولان امر به‌ویژه مدیران شهری، مسیر افتخار، سلامت و بهبودی را با قوت ادامه دهند.

وی با تأکید بر حداکثر همکاری حوزه سیماومنظر شهرداری برای نصب بنرهای انجمن معتادان گمنام؛ بازدید از جلسات شهرک شهید مدنی این انجمن در راستای جلوگیری از تعطیلی آن و همچنین حل مشکل جلسه شهرک فرهنگیان را از جمله موارد قابل پیگیری کمیسیون خدمات شهری شورا دانست.

عسگریان: نباید خدمات‌رسانی در شهر تعطیل شود

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان نیز با تأکید بر اینکه مردم نباید بارِ مشکلات شهری را بر دوش بکشند، گفت: فضای شهری در تمامی روزهای سال باید برای آسایش شهروندان به صورت مناسب مهیا باشد؛ در حالی‌که تأکید داریم باید رفاه و آسایش پارکبان‎ها هم در نظر گرفته شود.

سید مسعود عسگریان افزود: تعطیلی خدمات شهری با نفسِ وظایف ذاتی شهرداری، همخوانی ندارد؛ از این‌رو علی‌رغم تأکید بر حق و حقوق مناسب و به‌موقع پارکبان، باید گفت که خدمات‌رسانی در شهر نباید تعطیل شود.

وی با تأکید بر اینکه باید در شرایط فعلی اقتصادی جامعه حقوق و مزایای کارگران خدمات شهری افزایش یابد، گفت: اعضای شورا حتماً در هنگام تنظیم بودجه سال ۱۳۹۹ به این مهم، توجه ویژه خواهند داشت.

عسگریان ادامه داد: با هماهنگی لازم با شهرداری همدان ‌می‌توان متمم قرارداد با پیمانکاران منعقد شود تا برای افزایش میزان اضافه کاری کارگران خدمات شهری (پاکبانان) تا پایان امسال اقدام موثری به عمل آید.

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان ادامه داد: به‌منظور کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی‌ها باید به سمتی برویم که بهره‌بری بیشتری را شاهد باشیم؛ زیرا از نظر دیدگاه مردم، اگر بخواهیم خدمات‌دهی را به‌منظور صرفه‎جویی هزینه‌ها، کاهش دهیم، امر پذیرفتنی نیست.

عسگریان بیان کرد: انتظار می‌رود دفترچه پیمان پیمانکاران در حوزه خدمات شهری با مشورت کمیسیون خدمات شهری، اصلاح و بهینه شود تا شاهد تحول چشمگیری باشیم که ضمن افزایش درآمد پارکبان‌ها، بهره‌وری بالا برود و شاهد کاهش هزینه‌ها در برابر ارائه امور بهینه، باشیم.

عسگریان با تأکید بر اینکه تکلیف قانونی و مدیریتی خدمات شهری باید مشخص شود، گفت: در حوزه تکلیف مدیریتی می‌بایست به‌رغم کاهش نیروهای مازاد، سیستماتیک عمل شود.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی مستمر و بهینه برای نیروی خدماتی در حوزه پیمانکار خدمات شهری امری ضروری است؛ گفت: استفاده بهینه از روش‌های سیستماتیک در این حوزه ضمن افزایش بهره‌بری، آسیب‌های موجود را بر طرف خواهد کرد که باید به دنبال اصلاح بهینه شرایط باشیم.

 

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *