شهرداری به وعده خود در تحقق شهر الکترونیک عمل نکرده است

شهرداری به وعده خود در تحقق شهر الکترونیک عمل نکرده است

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان با انتقاد از عملکرد شهرداری در حوزه فناوری، گفت: شهرداری به وعده خود در تحقق شهرداری الکترونیک عمل نکرده است.


به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، اکبر کاوسی‌امید در سخنان پیش از دستور سی و نهمین جلسه صحن شورا، افزود: شهرداری الکترونیک یکی از سیاست‌های اصلی شورا و اولویت نخست آن بود که علی رغم پیگیری‌های شورا و وعده شهرداری، هم اکنون وضعیت آن در مرحله مبهمی قراردارد.
کاوسی امید با انتقاد از عملکرد شهرداری در حوزه فناوری، گفت: با روندی که شهرداری در پیش گرفته است امیدی برای به ثمر رسیدن شهرداری الکترونیک نداریم و این موضوع یکی از سؤالاتی بود که در صحن شورا از شهردار پرسیده شد.
وی اظهار کرد: سامانه حسیب که با علم و تأیید شورا و شهرداری به مناقصه گذاشته شد و شرکت مورد نظر نیز انتخاب و قرارداد مورد نظر برای این سامانه منعقد شد متأسفانه در حوزه امور قراردادها، مدیریت انرژی، بودجه و فرایندسازی ضعیف عمل کرده و در اصل عملاً کاری انجام نشده است.‏
وی با بیان اینکه با این عملکرد شهرداری سامانه حسیب عملاً غیرقابل بهره‌برداری است، یادآور شد: همچنین سامانه رایورز ( سامانه مالی) که یازده زیر سیستم دارد بعد از مراحل عقد قرارداد این سامانه تاکنون هیچ موفقیتی نداشته که یکی از دلایل اصلی آن این است که در شهرداری اهرم تشویق و تنبیه وجود ندارد.
وی ادامه داد: امروز بعد از این همه تأکید شورا در زمینه فناوری متأسفانه اتفاق خاصی صورت نگرفته و با این روند تا آخر دوره پنجم شورا اتفاقی رخ نخواهد داد.
رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر همدان ارتباط دو سامانه” حسیب و رایورز ” را حائز اهمیت دانست و افزود: ارتباطی بین این دو سامانه برقرار نشده همچنین در خصوص سامانه حقوقی شهرداری هم اقدامات خاصی صورت نگرفته است.
وی در ادامه با اشاره به بازدید اعضای شورا از سازمان فناوری اضافه کرد: متأسفانه دو سال است که پیگیر خرید دیتاسنتر هستند اما طبق وعده‌هایی که داده‌اند عملاً کاری انجام نشده و در زمینه طرح جامع فناوری اطلاعات نیز نتیجه‌ای حاصل نشده است.
کاوسی‌امید اظهار کرد: با روندی که شهرداری همدان در پیش دارد هیچ توفیقی نخواهیم داشت و باید در این زمینه فرصت محدودی به شهرداری بدهیم تا در این زمینه اقدامات عملیاتی انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *