صورت‌جلسه شماره ۴۸

صورت‌جلسه شماره ۴۸

چهل و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر همدان (سال اول دوره ششم) ، با تلاوت آیاتی چند از کلام ا… مجید و اعلام دستور کار توسط جناب آقای محمود مسگریان رئیس محترم شورای اسلامی شهر از ساعت ۱۵ /۱۶ روز یک شنبه مورخه ۲۸/ ۰۹/ ۱۴۰۰ در محل سالن جلسات شورا بشرح ذیل تشکیل شد:


الف – جلسه مشترک
۱/الف- پیرو مباحث جلسه شماره ۴۷ مورخه ۲۷/۹/۱۴۰۰ صحن شورا در مورد طرح جامع شهر همدان ادامه مباحث و بررسی ها با حضور نماینده محترم اداره کل راه و شهرسازی ، معاون محترم حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری همدان شروع شد . هریک از اعضای محترم شورا در مورد ایرادها و اشکالاتی که به طرح وارد و قبلا اعلام شده بود و نیز جوابیه اداره کل راه و شهرسازی ، نقطه نظرات و پیشنهادات خود را مطرح نمودند و به دلیل عدم اتمام بررسی ها و نیاز به مباحث تکمیلی و اخذ تصمیم توسط اعضای شورا جهت اعمال بند ۳۴ ماده ۸۰ قانون شوراها ادامه مباحث به جلسه بعد موکول شد.
۲/الف – بر اساس هماهنگی های به عمل آمده قبلی حضرت آیت ا.. شعبانی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه همدان به اتفاق همراهان در صحن شورا حضور پیدا کردند.
در ابتدای جلسه جناب آقای مسگریان ( رئیس محترم شورا ) با تسلیت ایام سوگواری حضرت زهرا (س) و خوشامد گویی به آیت ا… شعبانی اظهار داشت:
– حرکت شورای اسلامی شهر تحت لوای ولی امر بوده وانشاا… خواهد بود….
– از جمله اقدامات و خواسته های شورا بالا بردن اعتماد شهروندان محترم می باشد . …
– تمام سعی ما این است که بتوانیم مشکلات ، ایراد ها و نارسایی ها را رفع کنیم ….
– اعضای محترم شورا غیر از ساعات موظفی که باید در جلسات شورا حضور یابند در جلسات مازاد نیز اعم از صحن و کمیسیون ، بازدید ها وملاقات های عمومی حضور پیدا می کنند ……
– در شورای اسلامی شهر بخاطر اینکه کارها بهتر وتوام با کارشناسی پیش برود کمیسیون هایی مرکب از تعدادی از اعضای شورا و بعضاً با حضور کارشناسانی از شهرداری و سایر ادارات تشکیل شده است ….
– خوشبختانه بین اعضا وحدت و یکدلی وجود دارد .و البته طبیعی است که در جامعه شورایی بعضاً در مواردی اختلاف نظر و اختلاف سلیقه نیز وجود داشته باشد ……
– در حال حاضر یک از سنگین ترین وظیفه ای که شورا با آن مواجه می باشد موضوع طرح جامع شهر همدان است . که در حال بررسی وطی مراحل قانونی خود می باشد ….
در ادامه جلسه آقایان سعید نظری ، کاوسی ، صفری افلاکی ، علی اکبر نظری ، بادامی ، شهابی نیا ، رحیمی فر، کرباسیان ، حاج بابایی و حیدری سوالات ، نقطه نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند .
حضرت آیت ا.. شعبانی با تسلیت ایام و تشکر از اعضا و ریاست شورا بابت جلسه ای که تشکیل داده اند و آرزوی توفیق برای آنان مطالبی را بیان نمود که اهم آنها بشرح زیر خلاصه می شود:
– در شورای اسلامی شهر همدان غلبه با جوانان است و باید مواظب باشیم تجربه گرایی آسیب نبیند….
– شعارهای عدالت گرایی و انقلابی گری که اعضای محترم شورا داشتند انشاا.. محقق شود…
– مسلماً در برخی اختلافاتی که پیش می آید تعمدی در کار نیست و ناشی از عدم علم و اطلاع کامل ما نسبت به مسائل به وجود می آید …
– آنچه که مهم است این است که این قبیل اختلاف ها به بیرون کشیده نشود و مردم را نگران نکند…
– باید با استفاده از توان جوانان و تجربیات بزرگترها مسائل را بخوبی وبنحو مطلوب پیش ببریم …
– لازم است در حیطه وظایف قانونی حرکت کنیم …
– عدم رعایت اولویت در اجرای پروژه های عمرانی از لحاظ فقهی و شرعی از مصادیق اسراف است…
– بعضی از پروژه هایی که درسطح شهر در حال اجرا میباشد از نمونه های اسراف است …
– لازم است بازار روز ها ، دستفروشی و … ساماندهی شود…
– مسئولین محترم شهرداری باید برخی گله مندی های موجود را برطرف کنند….
– نباید در پرداخت حقوق و مزایای کارگزاران شهرداری تاخیر بیافتد…
– موفقیت یا عدم موفقیت شهرداری ، به شورای اسلامی شهر نیز منتسب میشود…
– در مبارزه با فساد و مفاسد گرچه هزینه بر خواهد بود ولی باید به جد اقدام شود…
– شاید در تعریف و تشخیص فساد ، اشخاص نظر یکسانی با هم نداشته باشند. اما در هر حال می توان نتیجه را پیش بنی کرد…
– از مسائل مهم در امور شهری آینده پژوهی است که سال های آتی را باید در نظر گرفت نه فقط یکی دوسال در پیش را ، و ضروری است که آینده پژوهی پیوست پروژه ها بشود…
– در عرصه فرهنگی ، همه باید با هم همسو و هم افزا باشند..

 

پایان/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *