صورت‌جلسه شماره ۷۵

صورت‌جلسه شماره ۷۵

هفتاد و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر همدان (سال اول دوره ششم) به ۶۹ در سامانه پایش مصوبات …. ، با تلاوت آیاتی چند از کلام ا… مجید و اعلام دستور کار توسط جناب آقای مسگریان رئیس محترم شورای اسلامی شهر از ساعت ۹روز پنجشنبه مورخه ۱۹ /۱۲/ ۱۴۰۰ در محل سالن جلسات شورا بشرح ذیل تشکیل شد:
– نامه شماره ۱۴۰۰۰۷۲۱۱۶۳۶۹۸مورخه ۲۱ / ۷ /۱۴۰۰ شهرداری درمورد چشم انداز بیست ساله بشرح زیر مطرح شد :
متن لایحه : پیرو به نامه شماره ۱۴۰۰۰۶۱۷۱۵۳۸۴۸ مورخ ۱۴۰۰/۰۶/۲۲شهرداری همدان در خصوص پیگیری تصویب چشم‌انداز برنامه راهبردی – عملیاتی شهر و شهرداری همدان همانطور که در نامه فوق نیز اشاره شده است ادامه روند برنامه راهبردی – عملیاتی منوط به تصویب چشم انداز در شورای اسلامی شهر می‌باشد که تا کنون منجر به صدور مصوبه از سوی شورای محترم شهر نشده است. لذا مستدعی است به منظور امکان ادامه کار و تهیه برش برنامه راهبردی تا قبل از اتمام سال ۱۴۰۰، نسبت به تعیین تکلیف چشم انداز ۲۰ ساله شهر و ارائه مصوبه اقدامات لازم صورت پذیرد. لازم به ذکر است تهیه برنامه راهبردی- عملیاتی شهر و شهرداری ها شامل چشم انداز ۲۰ ساله شهر، برنامه راهبردی شهرداری و برنامه‌های عملیاتی بر اساس دستور العمل وزارت کشور به شهرداری ها ابلاغ و توسط شهرداری ها لازم الاجرا می‌باشد و استانداری همدان به عنوان نماینده وزارت کشور پیگیر تهیه برنامه فوق می‌باشد و در آخرین گزارش ارسالی از شهرداری همدان به استانداری طی نامه شماره ۲۰۰۱۴۰۰۸۰۰۸ مورخ ۱۴۰۰/۷/۳ اعلام گردیده است: ” شهرداری همدان جهت ادامه فرایند تدوین برنامه منتظر ارائه مصوبه چشم انداز از سوی شورای محترم اسلامی شهر می‌باشد.”
مصوبه شورا : مطالعات مشاور در مرحله سوم تنظیم برنامه راهبردی بیست ساله شهرداری همدان مورد تائید نیست
– طرح شماره ۱۱۳۱۴۰۰۲۸۲۵ مورخه ۱۵ /۱۲/ ۱۴۰۰ اعضای محترم شورا درمورد تدوین شیوه نامه راه اندازی بازارچه های عرضه محصولات بشرح زیر مطرح شد:
متن لایحه: رئیس محترم شورای اسلامی شهر همدان سلام‌علیکم
با احترام؛ طرح ذیل که به امضاء هفت (۷) نفر از اعضاء شورا رسیده است، جهت طی مراحل قانونی به حضور تقدیم می‌گردد.

– عنوان: ” تدوین شیوه نامه راه اندازی بازارچه های عرضه محصولات مشاغل خانگی زنان سرپرست خانواده”
– مقدمه توجیهی: امروزه محدودیت توان اقتصادی و فرصت های شغلی محدود در جامعه، تولیدات محصولات خانگی در منازل را به یکی از گزینه های امرار معاش خانواده ها به ویژه در بین بانوان حاشیه شهر تبدیل کرده است. با توجه به اینکه اغلب این افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی ( کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، خیریه ها و تشکل های مردم نهاد و …) می باشند، چالش پیشروی مشاغل خانگی در این مناطق نداشتن محل عرضه به صورت مستقیم توسط تولید کننده بوده که ورود واسطه و فروش محصولات با نازلترین قیمت را برای تولید کننده به همراه داشته است. علیرغم ارائه طرح توانمندسازی مناطق کمتر برخوردار و حواشی شهر اقدام قابل توجهی که در بهبود وضع اقتصادی و معیشتی شهروندان محروم در این مناطق صورت نپذیرفته است.لذا با هدف حمایت از مشاغل خرد و خانگی بازارچه های عرضه محصولات خانگی زنان سرپرست خانواده درقالب بازارچه های دائم و موقت (بازار روزها، فرهنگسراها و …) در مناطق ۴گانه شهرداری راه اندازی گردد. این بازارچه ها با تشکیل دبیرخانه زیرمجموعه فرهنگسرای کسب و کار شهرداری و با مدیریت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان برنامه ریزی گردد. لازمه فعالیت این دبیرخانه، گردآوری بانک اطلاعاتی صاحبان کسب و کارهای خرد و خانگی و همکاری ادارات و دستگاه های متولی و ذیربط در این حوزه می باشد.
– استناد قانونی: بند ۲۴ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراها و … (مصوب ۲۰/۴/۱۳۹۶ – مجلس)
– متن ماده واحده: با هدف حمایت از مشاغل خرد و خانگی بازارچه های عرضه محصولات خانگی زنان سرپرست خانواده، ” شیوه نامه بازارچه های عرضه محصولات مشاغل خانگی زنان سرپرست خانواده درقالب بازارچه های دائم و موقت (بازار روزها، فرهنگسراها و …) در مناطق ۴گانه شهرداری” توسط شهرداری تدوین گردد.
مصوبه شورا :با طرح ارائه شده موافقت ومقرر شد شهرداری حداکثر تا پایان فروردین ماه سال ۱۴۰۱ شیوه نامه پیشنهادی را ارائه نماید.
= نامه شماره ۱۴۰۰۱۲۱۴۲۰۸۸۱۱ مورخه ۱۴/ ۱۲/ ۱۴۰۰ شهرداری در مورد فروش یک قطعه زمین تجاری بشرح زیر مطرح شد .
متن لایحه : با عنایت به کروکی گذربندی ، نقشه هوایی و کارشناسی پیوستی به شماره ۱۰۳۱۴۰۰۲۲۸۵۳ مورخ ۱۴ / ۱۲ / ۱۴۰۰ ، این شهرداری قصد دارد نسبت به فروش یک قطعه زمین به مساحت ۳۹ / ۴۹۰ متر مربع از پلاک ثبتی ۶۲۲ / ۱ حومه بخش ۲ با کاربری تجاری واقع در بلوار بدیع الزمان جهت تامین اعتبار برخی از پروژه های عمرانی از طریق مزایده عمومی اقدام نماید . خواهشمند است دستور فرمایید موضوع بررسی ، مجوز آن را صادر و امر به ابلاغ فرمایید .
مصوبه شورا : با لایحه شهرداری موافقت گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *