صورت‌جلسه شماره ۸۰

صورت‌جلسه شماره ۸۰

هشتادومین جلسه شورای اسلامی شهر همدان (سومین جلسه در سال ۱۴۰۱) در اولین سال دوره ششم ، با تلاوت آیاتی چند از کلام ا… مجید و اعلام دستور کار توسط جناب آقای محمود مسگریان رئیس محترم شورای اسلامی شهر از ساعت ۳۷/ ۸ روز یکشنبه مورخه
۲۱ /۰۱/ ۱۴۰۱ در محل سالن جلسات شورا به شرح ذیل تشکیل شد:
– نامه ها، طرح ها و لوایح مطرح شده در جلسه :

– نامه شماره ۱۴۰۰۱۱۱۷۲۰۰۱۶۷ مورخه ۱۷/۱۱ /۱۴۰۰ شهرداری در مورد بخشودگی بدهی اتوبوس های بخش خصوصی بشرح زیر مطرح شد:
متن لایحه: با صلوات بر محمد و آل محمد (ص): احتراماً همانگونه که مستحضرید یکی از چالش های اصلی مدیریت شهری در سال های اخیر تداوم خدمت دهی ناوگان اتوبوسرانی در شهرهای کشور و حفظ و بهبود عملکرد این حوزه بوده است افزایش چشمگیر قیمت اتوبوس و کاهش شدید توان مالی دولت و شهرداری ها عملاً خرید و تامین ناوگان جدید را در اکثر شهرها دچار توقف نموده و اتمام قراردادهای ۱۰ ساله شهرداری ها با بخش خصوصی شهرها را با خطر خالی شدن خطوط اتوبوسرانی مواجه ساخته است .علی ایحال این موضوع در شهر همدان نیز محسوس بوده و بهره برداران بخش خصوصی نیز جهت ادامه فعالیت دچار مشکلات عدیده مالی در جهت تامین قطعات و بازسازی اتوبوس ها مواجه بوده و خواستار کمک های مالی و مساعدت شهرداری همدان می باشند. در این راستا در جهت تدوین و اجرای سیاست های حمایتی از بخش خصوصی جلسه ای در مورخ ۱۴ / ۱۱ / ۱۴۰۰ با حضور معاونت محترم امور زیربنایی و حمل و نقل و رئیس سازمان مدیریت بار و مسافر، معاونت اتوبوسرانی ، ذیحساب شهرداری و سایر مدیران داخلی تشکیل و در جهت تحقق اهداف و پیشبرد هر چه بهتر امور و حمایت های مالی از بخش خصوصی پیشنهاد گردید به هر یک از بهره برداران اتوبوس های بخش خصوصی که تعهد ۱۰ ساله آنان برابر با قرارداد منعقده به اتمام رسیده به ازای هر سال فعالیت مضاعف خارج از تعهد پنج درصد از بدهی مالی خودروهای نامبردگان مشمول تخفیف و بخشودگی گردد(مبنای محاسبه ،اتمام قرارداد اولیه می باشد.) انجام این موضوع مشروط بر تمدید قراداد بخش خصوصی با سازمان می باشد. لذا خواهشمند است در این خصوص دستور بررسی و اقدام لازم جهت تصویب و ابلاغ آن به شهرداری را صادر فرمایید.
مصوبه شورا : با لایحه شهرداری موافقت گردید . ( ۱ برگ تصویر مدارک ضمیمه است ) بودجه – ۱۸/۱۰

ب – نامه شماره ۱۴۰۱۱۱ /۳۸۲۳ مورخه ۱۵ / ۱ /۱۴۰۱ فرماندهی نیروی انتظامی استان (۱۱۳۱۴۰۱۵۷ مورخه ۱۷/۱/۱۴۰۱ ) درمورد معرفی نماینده بشرح زیر مطرح شد.
متن لایحه : با احترام ، به استحضار می رساند ، برابر ماده ۲۴ قانون خدمت وظیفه عمومی ، جلسات هیئت رسیدگی بدوی جهت بررسی درخواست معافیت کفالت مشمولان وظیفه عمومی هر هفته روزهای سه شنبه راس ساعت ۰۸:۰۰ صبح در معاونت وظیفه عمومی این فرماندهی برگزار و تشکیل می گردد. ضمن تقدیر و تشکراز حضور بموقع و مستمر نماینده محترم آن مجموعه خواهشمنداست مقرر فرمایید نسبت به معرفی یک نفر عضو اصلی و یک نفر جایگزین (عضو علی البدل )هیئت کفالت و همچنین معرفی یک نفر هیئت تجدید نظر اقدام مقتضی را ممعمول دارند. لازم به ذکر است با توجه به اینکه جلسات هیئت رسیدگی تجدید نظر در صورت اعتراض مشمولین بر اساس تعداد پرونده تشکیل می گردد و از قبل قابل پیش بینی نمی باشد لذا در صورت برگزاری جلسه تاریخ و ساعت آن جهت اعزام نماینده مربوطه متعاقباً اعلام خواهد شد. ضمناً برنامه زمانبندی جلسات هیئت رسیدگی بدوی در سال ۱۴۰۱ جهت بهره برداری به پیوست نامه ارسال و تقدیم می گردد.
مصوبه شورا : آقای سعید نظری به عنوان عضو علی البدل ، آقای کرباسیان به عنوان عضو اصلی و آقای کاوسی به عنوان عضو تجدید نظر کفایت انتخاب شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *