همدان باغ شهر دیرین را احیاء می کنیم

همدان باغ شهر دیرین را احیاء می کنیم

 

به مناسبت روز درختکاری، بیش از ۲۰ هزار نهال توسط شهرداری همدان در شهر توزیع و چندین پروژه فضای سبز کلنگ زنی و افتتاح شد.

 

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، به منظور بزرگداشت روز ملی درختکاری ظهر چهارشنبه مراسمی به همت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری همدان با حضور مدیران، مسؤولان، پدران و مادران شهیدان و کودکان در مجتمع بوعلی‌سینا برگزار شد.

 

 

معاون امور عمرانی استاندار همدان در این آیین به اهمیت درختکاری اشاره داشت و با تأکید بر اینکه توسعه پایدار باید توسعه همه جانبه باشد، اظهار کرد: در کنار ایجاد کارخانه و تولید باید به مواردی چون فضای سبز نیز توجه داشت که از همین رو همدان به عنوان شهر سبز پایدار انتخاب شده است.

 

 

محمودرضا عراقی با بیان اینکه در زمینه فضای سبز اقدامات خوبی در همدان انجام شده است، اما با این حال از استاندارد فاصله داریم، ابراز کرد: با توجه به کمبود آب باید در درختکاری و توسعه فضای سبز از فناوری‌های نوین استفاده کنیم.

 

 

وی ادامه داد: دولت تصمیم دارد مناطق فرسوده شهری را با حفظ فضای سبز بازسازی کند.

 

 

این مسؤول در ادامه به رویداد همدان ۲۰۱۸ اشاره‌ای داشت و عنوان کرد: باید برای پذیرایی از رویداد‌های بین المللی در همدان آمادگی داشته باشیم و محسنات همدان را به همگان معرفی کنیم.

 

 

عراقی از زحمات شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری قدردانی کرد و گفت: اینکه مدیریت شهری در راستای توسعه محیط زیست گام بر می‌دارد بسیار عالی است و جای تشکر دارد.

 

 

معاون امور عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه شهر مال مردم است و باید آن را مردم‌محور کرد نه ماشین محور، تصریح کرد: تعامل خوبی بین شهردار و شورای اسلامی شهر وجود دارد و هر کسی به نوبه خود برای شهر تلاش می‌کند.

 

 

 همدان باغ‌شهر دیرین را احیاء می‌کنیم

 

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه مدیریت ارشد استان و مدیریت شهری و اعضای شورای شهر به دنبال تحقق شعار همدان شهر سبز پایدار هستند، اظهار کرد: هدف این است که همدان باغ شهر دیرین را احیاء کنیم و بیشترین فضای سبز، پارک و تفرجگاه را در اختیار شهروندان قرار دهیم.

 

 

ابراهیم مولوی ادامه داد: شاهد هستیم که علیرغم تمام تنگناها و مشکلات اقتصادی که وجود دارد پروژه‌هایی همچون پارک محله‌ای، پارک‌های منطقه‌ای و پارک‌های نواری و جدار سازی و دیوار سازی سبز در حال انجام است.

 

 

وی در ادامه سخنانش از نماینده ولی فقیه در استان به عنوان پدر معنوی همدان قدردانی کرد و گفت: آیت‌ا… محمدی علاقه‌مند به توسعه فضای سبز و باغات است.

 

 

رئیس شورای اسلامی شهر همدان عنوان کرد: با همکاری منابع طبیعی ۴۰۰ هکتار پارک جنگلی حاشیه سد اکباتان در اختیار شهرداری قرار گرفته است.

 

 

مولوی از معاون عمرانی استاندار همدان درخواست کرد فضاهای پایین دست سد اکباتان را برای ایجاد کمپ‌های اقامتی، تفریحی و جذب گردشگر در اختیار میراث فرهنگی و شهرداری قرار دهند.

 

 

 آغاز عملیات اجرایی ۴۰۰ هکتار پارک جنگلی در همدان از سال آینده

 

شهردار همدان هم در ادامه مراسم از حضور خانواده شهدا، در این مراسم قدردانی کرد و با تبریک روز درختکاری، اظهار کرد: توسعه پایدار شهری یکی از وظایف مدیریت شهری است که علاوه بر اینکه دولت بر آن تأکید دارد از سیاست‌های مدیریت شهری همدان هم هست.

 

 

عباس صوفی با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های توسعه پایدار شهری، توسعه فضای سبز است، بیان کرد: همدان دارای سه هزار هکتار باغ و ۶۰۰ هکتار پارک است که سرانه فضای سبز شهری همدان ۱۱ متر بوده که البته استاندارد کشوری ۱۵ متر است.

 

 

وی با تأکید بر اینکه هدف افزایش فضای سبز همدان و رساندن آن به استاندارد است، گفت: در هفته درختکاری امسال، بیش از ۲۰ هزار نهال در شهر همدان توزیع شده است و اتفاقات خوبی همچون کاشت گونه‌های درختی انجام شده است.

 

 

صوفی اضافه کرد: پس از این مراسم ۵۰ نهال توسط مادران و پدران شهدا به یاد شهیدان در تپه مصلی همدان کاشته می‌شود و در مجموع طی این هفته ۸ هزار نهال به یاد هشت هزار شهید همدان کاشته می‌شود.

 

 

صوفی با اعلام اینکه برنامه‌های خوبی برای سال آینده هدف گذاری شده است، تصریح کرد: طبق تفاهم نامه‌ای که با منابع طبیعی داریم قرار بر این است که عملیات اجرایی ۴۰۰ هکتار پارک جنگلی در همدان آغاز شود و علاوه بر آن عملیات اجرایی ۱۰۰ هکتار پارک جنگلی هم در فخر آباد شروع می‌شود.

 

 

وی تأکید کرد: هدف ما این است که توسعه متوازن فضای سبز در تمام نقاط شهر اجرا شود و با کاشت گونه‌های درختی فضای شهر را دگرگون کنیم.

 

 

شهردار همدان در قسمت دیگر سخنانش بیان کرد: همدان در سال ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده است و از همین رو میزبان دو رویداد بین المللی هستیم که مهمانان و گروه‌های خارجی بسیاری به همدان می‌آیند.

 

 

صوفی ادامه داد: بر همین اساس وظیفه ما این است که مبلمان جدید شهری ایجاد کنیم و پذیرایی خوبی از مهمانان خارجی داشته باشیم.

 

 

وی در ادامه با بیان اینکه با مشارکت همه، مدیریت شهری موفقی خواهیم داشت گفت: از تشکل‌ها می‌خواهیم در کنار مدیریت شهری باشند و خانوده شهدا ما را حمایت کنند و مدیریت استان و اعضای شورا نیز همواره کمک حال ما بودند.

 

 

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری همدان نیز در این مراسم، از اهدای بیش از ۲۰ هزار نهال در شهر همدان طی این هفته خبر داد و به اهمیت فضای سبز تأکید کرد و گفت: توسعه فضای سبز یکی از شاخص‌های مهم توسعه پایدار شهری است که اثراتی بر محیط زیست، زیبا شناختی شهری، تولید اکسیژن و… دارد.

 

 

وحید علی‌ضمیر در ادامه سخنانش به افتتاح چندین پروژه فضای سبز طی این هفته اشاره و بیان کرد: با توجه به خدمات مناطق چهارگانه شهرداری و رویکرد شورای پنجم توسعه پایدار شهر سرعت بیشتری گرفته است.

 

 

وی با اعلام اینکه چندین پارک در مناطق چهارگانه شهر همدان طی این هفته افتتاح می‌شود، اظهار کرد: علاوه بر این کلنگ زنی بیش از پنج بوستان هم در دستور کار قرار دارد که پس از این مراسم پارک هفت هکتاری در حاشیه بلوار امام خمینی (ره) کلنگ زنی می‌شود.

 

 

این مراسم با اجرای سرود مدافع حرم توسط کودکان و پخش چند نماهنگ نیز همراه بود که در ادامه این مراسم از باغبان‌های نمونه شهر همدان تجلیل شد. از هر منطقه یک باغبان نمونه انتخاب شده بود؛ موسی ابراهیمی، جواد قاسمی، علی رجبی و مصطفی سپهر دوش باغبانان نمونه بودند که از آنان تقدیر به عمل آمد.

 

 

همچنین در این مراسم از برگزیدگان جشنواره عکاسی فرش خزان در دو بخش حرفه‌ای و عمومی تجلیل شد که در بخش عمومی بهزاد علیپور عکاس روزنامه هگمتانه به عنوان نفر اول معرفی شد و سید کمال حسینی و سحر فرخی به عنوان نفرات دوم و سوم معرفی شدند.

 

 

در بخش حرفه‌ای نیز بابک احمدی، عبدالرحمن رأفتی، مطهره جلیلی به عنوان نفرات سوم تا اول تجلیل شدند.

 

 

همچنین در این مراسم از وحید علی‌ضمیر معاون خدمات شهری شهرداری همدان به عنوان مدیر مسجد محور با توجه به سالروز تأسیس کانون فرهنگی هنری مساجد تقدیر شد.

 

 

پس از این مراسم نیز، ۵۰۰ نهال توسط مدیران و مسؤولان و ۵۰ نهال توسط پدران و مادران شهدا به یاد شهیدان در تپه مصلی همدان کاشته شد و در ادامه پارک هفت هکتاری در حاشیه بلوار امام خمینی (ره) کلنگ زنی شد.

 

 

 

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *