همدان نیازمند برندسازی در سطح ملی است
رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایهگذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد: همدان به نشانسازی ملی بهویژه در حوزه گردشگری نیاز دارد.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، حسین قراباغی در جلسه کمیسیون اقتصاد، سرمایهگذاری و گردشگری شورا، افزود: همدان در حوزه نشانسازی اقدامات شاخصی انجام نداده و نیازمند توجه به این مهم برای معرفی این کهن شهر تاریخی است.
قراباغی با بیان اینکه نشانسازی لازمه رونق گردشگری است، تأکید کرد: لازم است نشان واحدی برای همدان تعریف شود.
وی در ادامه از تهیه و تدوین شیوه نامه برگزاری هفتههای فرهنگی و گردشگری خبر داد و یادآور شد: شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان در زمینه همکاری با شهرهای گردشگری قدمهای مهمی برداشته است که از جمله آنها میتوان به خواهرخواندگی شهرهای داخلی اشاره کرد.
رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایهگذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به انعقاد تفاهم نامههای خواهرخواندگی بین شهرهای گردشگری، افزود: در راستای تعاملات از جمله تبلیغات گردشگری باید دو سویه عمل کرد و از تمام ظرفیتها برای معرفی شهر بهره برد.
قراباغی همچنین از تدوین پیش نویس خواهرخواندگی همدان با اصفهان خبر داد و اظهار کرد: انتظار میرود با انعقاد این تفاهم نامه بتوانیم ضمن استفاده از ظرفیتهای تبلیغاتی هر دو شهر در امر گردشگری موفقتر عمل کنیم.
وی همچنین به رویدادهایی که در سالهای اخیر در همدان برگزار شده اشاره کرد و گفت: چنانچه همدان در حوزه نشانسازی اقداماتی انجام داده بود با استفاده از نشان همدان میتوانستیم برای رونق بیشتر گردشگری بهره بهتری ببریم.
بادامی نجات: ضرورت استفاده از ظرفیت شهرهای مختلف در معرفی همدان
نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه با اشاره به تدوین برنامه برگزاری هفته فرهنگی همدان، گفت: برنامههای خوبی توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان تدوین شده که این برنامهها باید به درستی اجرا شود.
حمید بادامی نجات با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری با تهران در حوزه گردشگری و برپایی نمایشگاه در برج میلاد جهت معرفی همدان، افزود: در این زمینه نباید، تنها به برگزاری یک نمایشگاه در برج میلاد بسنده کرد؛ چرا که نیاز است برنامهریزی مناسبی برای جامعه هدف تدوین شود.
بادامی نجات با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت گردشگری شهرهای دیگر کشور برای معرفی همدان، اضافه کرد: بسیاری از اقدامات صورت گرفته، در جهت افزایش جذب گردشگر و سرمایهگذار، نیازمند هزینه نیست؛ چراکه با استفاده از ظرفیتهای ایجاد شده در کشور از جمله کیفیت برگزاری اجلاس و همایشها در شهرهای مختلف میتوان برای معرفی بیشتر همدان و رونق گردشگری بهره برد.
مدیر گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان هم از ایجاد دبیرخانه خواهرخواندگی در شهرداری خبر داد و به ارائه گزارشی در این زمینه پرداخت.
شیری اضافه کرد: در حال حاضر شیوه نامه هفته فرهنگی و گردشگری نیز تهیه شده است که از آن برای تعامل با تهران جهت تبلیغات در برج میلاد استفاده میشود.
انتهای پیام/
دیدگاهتان را بنویسید