گذر «فرهنگ و هنر» در همدان ایجاد می شود

گذر «فرهنگ و هنر» در همدان ایجاد می شود

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان گفت: به زودی تفاهم نامه همکاری شورا و شهرداری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان پیرامون ایجاد گذر «فرهنگ و هنر» در این شهر منعقد می شود.


 

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، رضوان سلماسی در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا اظهار کرد: در این طرح از فضاهای موجود شهری برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری استفاده می‌شود.

سلماسی افزود: در این خصوص لازم است مدیریت شهری با فرهنگ و ارشاد اسلامی استان جلسه مشترکی را برای مشخص کردن مکان‌های پیشنهادی ایجاد گذر «فرهنگ و هنر» برگزار کرده و نرم افزار اجرای طرح هم تعریف شود.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد پاتوق‌های (پاویون‌های) فرهنگی، اظهار کرد: این پاتوق‌ها باید بر اساس اصول شهرسازی و متناسب با فرهنگ شهر ایجاد شود و کارکرد فرهنگی و هنری آن بسیار قوی باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان ادامه داد: گذر فرهنگ و هنر قابلیت تحقق اهداف فرهنگی را دارد و باید فضای مناسبی برای آن به منظور حضور بیشتر شهروندان فراهم شود.

سلماسی معتقد است: توجه به حوزه فرهنگ و بهره‌مندی هنرمندان و مردم از فضاهای فرهنگی نه تنها در نوع نگاه، روش و تغییر رفتار و فرهنگ شهروندان مؤثر است بلکه در رونق اقتصادی هم بسیار تأثیرگذار است؛ زیرا با کمک به فعالیت‌های هنرمندان به ایجاد فضای کسب وکار در این حوزه و اشتغالزایی هم کمک کرده‌ایم.

 

 

وی همچنین با تأکید بر به‌کارگیری نیروهای متخصص در حوزه فرهنگی، یادآور شد: توجه به این موضوع موجب می‌شود کارها و اقدامات فرهنگی و هنری به درستی تدوین و اجرایی شود؛ همچنین این اقدامات بر اساس نیاز و خواسته اقشار مختلف مردم بوده است و به همین دلیل باید اثربخشی بیشتری را در جامعه داشته باشد.

سلماسی در ادامه با اشاره به فعالیت و مشکلات تیم فوتبال شهرداری همدان، با تأکید بر اینکه شورای شهر همدان مخالف ادامه فعالیت این تیم نیست، معتقد است: اگر در لیگ‌های حرفه‌ای تیم‌داری می‌کنیم، پس باید نگاه حرفه‌ای به آن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تیم فوتبال شهرداری همدان نیازمند حمایت است، افزود: باید همه ما کمک کنیم تا این تیم قدرت گرفته و به رده‌های بالاتر جدول و حتی دسته اول صعود کند تا بودجه‌ای که شهرداری هزینه می‌کند و همینطور تلاش و زحمات بازیکنان و کادر ورزشی، نتیجه بخش باشد.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان هم در این جلسه با بیان اینکه در شهر همدان ظرفیت و مکان‌های مناسبی برای حضور هنرمندان و اجرای برنامه‌های فرهنگی ایجاد شده است، گفت: پیاده‌راه‌ها از جمله این ظرفیت هاست که باید مورد استفاده مناسبی قرا بگیرند.

حسین قراباغی با اشاره به انتخاب همدان به عنوان میزبان چهلمین اجلاس جهانی گردشگری، اظهار کرد: دلیل این انتخاب پیشینه همدان و وجود ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری است که باید از این فرصت اجلاس برای معرفی همدان بهره گرفت.

 

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *