استعلام ساخت و ساز از میراث فرهنگی منتفی شد

استعلام ساخت و ساز از میراث فرهنگی منتفی شد

رئیس شورای اسلامی شهر همدان خبر داد: طبق مکاتباتی که با دادستان همدان داشتیم استعلام شهرداری از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اول آذر جاری منتفی شده است.


به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، سید مسعود عسگریان در پنجاه و هشتمین جلسه صحن شورا با اشاره به مصوبه شورا در خصوص صدور پروانه ساختمانی اظهار کرد: بر اساس نامه دادستان همدان خطاب به مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مقرر شد در محدوده بافت تاریخی، به استثنای بناهای واجد ارزش و تاریخی، شهرداری نیازی به استعلام برای صدور پروانه ساختمانی برای سایر بناها ندارد.
وی در این خصوص اضافه کرد: با توجه به اینکه همراهی و همکاری مردم با مدیریت شهری در چارچوب قانون و مقررات مشکلات آنها را حل می‌کند، در این راستا شورای شهر همدان بر اساس نامه دادستان به شهردار اعلام کرده که طبق نامه اقدام کند.
به گفته عسگریان متأسفانه تاکنون از طرف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ضوابطی برای ساخت و ساز در بافت‌های تاریخی تعریف نشده است.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه طبق مصوبه شورای شهر و تأییدیه این مصوبه توسط کمیته انطباق شهرداری می‌تواند برای ساخت و ساز در بافت تاریخی طبق طرح تفصیلی موجود اقدام و مجوز صادر کند، اظهار کرد: در این راستا شهروندان می‌توانند برای دریافت پروانه ساختمانی به شهرداری مراجعه کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *