امضای تفاهم نامه همکاری شورای استان با حفاظت محیط زیست

امضای تفاهم نامه همکاری شورای استان با حفاظت محیط زیست

نماینده همدان در شورای عالی استان ها و نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان از امضای تفاهم نامه همکاری شورای استان با حفاظت محیط زیست همدان خبر داد.


به گزارش روابط عمومی اسلامی شهر همدان، حمید بادامی نجات در این خصوص افزود: انعقاد تفاهم نامه همکاری شورای استان همدان در جلسه مشترکی با مدیر کل و معاونان حفاظت محیط زیست استان همدان برگزار شد.

بادامی نجات اضافه کرد: این تفاهم نامه به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌های بالقوه پایگاه مردمی در راستای ارتقای سطح کیفی حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی همسو با اصل ۵۰ قانون اساسی به امضا دو طرف رسید.

وی با بیان اینکه این تفاهم نامه در ۶ ماده به منظور جلب مشارکت‌های مردمی، پرهیز از انجام موازی کاری و حفظ سرمایه‌های عمومی در جهت تضمین حقوق محیط زیست برای آیندگان امضا شد، اظهار کرد: بر اساس توافق صورت گرفته این سند به مدت ۲ سال قابل اجرا بوده و با توافق طرفین برای دوره‌های بعدی قابل تمدید خواهد بود.

وی اضافه کرد: بر اساس این تفاهم نامه استفاده از ظرفیت‌های بالقوه و همکاری‌های دو جانبه برای افزایش حفاظت از محیط زیست صورت خواهد گرفت.

بادامی نجات یادآور شد: حفاظت از محیط زیست و شورای استان همدان همچنین توافق کردند تا بر عملیات رفع آلودگی‌های زیست محیطی در محدوده شهر‌ها و روستا‌ها نظارت بیشتری صورت گیرد و به منظور کاهش آلایندگی‌ها و پیشگیری از آلودگی آب‌ها نیز برنامه‌ریزی مشترکی داشته باشند.

نماینده همدان در شورای عالی استان‌ها گفت: دو طرف توافقات دیگری برای مبارزه با آلودگی صوتی در شهر‌ها و روستا‌ها و نظارت و هماهنگی در سطوح استانی و شهرستانی داشتند همچنین بر حسن و چگونگی اجرای این تفاهم نامه نیز تأکید کردند.

 

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *