بهره‌گیری از ادبیات مقاومت دفاع مقدس برای رفع مشکلات جامعه

بهره‌گیری از ادبیات مقاومت دفاع مقدس برای رفع مشکلات جامعه

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان بر بهره‌گیری از ادبیات مقاومت دوران دفاع مقدس برای رفع مشکلات جامعه تأکید کرد.


به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، اکبر کاوسی‌امید در سخنان پیش از دستور چهل‌وچهارمین صحن شورا ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، گفت: دولت باید زمینه‌ها و بسترهای فعالیت سازنده جوانان را فراهم کند و مدیریت‌شهری نیز در حوزه فعالیت خود در این راستا، قدم بردارد.
کاوسی‌امید با بیان اینکه در شورای پنجم اقدامات خوبی در حوزه فرهنگی شهر از جمله راه‌اندازی فرهنگسرای کسب‌وکار رخ داده است، افزود: لازم است بسترهایی فراهم کرد که جوانان ما در ساعات متفاوت روز در این مکان‌ها، فعالیت‌های سازنده داشته باشند و وقت خود را به بطالت نگذرانند.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری با محوریت گزاره‌های قرآنی، اظهار کرد: باید با ارائه راهکارهای متفاوت در راستای نفی ترس و اندوه از جامعه گام برداشت که با بهره‌گیری از ادبیات مقاومت دفاع مقدس می‌توانیم الگویی برای رفع مشکلات جامعه داشته باشیم.
نایب رئیس شورای شهر همدان یادآور شد: تقویت ادبیات دفاع مقدس، برگزاری یادواره‌ها و شخصیت‌پردازی عناصر دفاع مقدس از راهکارهای ارائه شده توسط مقام معظم رهبری برای رفع مشکلات امروز و جلوگیری از تحریف وقایع دفاع مقدس است که ما نیز باید این تأکیدات را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

* ضرورت تسریع در تکمیل منظومه فرهنگی

کاوسی‌امید در ادامه گفت: ما به عنوان نمایندگان مردم در پارلمان شهری از دولت و هم از مدیریت‌شهری انتظار داریم که لایحه کامل و جامعی در زمینه الگو گرفتن از ادبیات مقاوت دفاع مقدس، داشته باشند.
وی همچنین بر ضرورت تسریع در تکمیل منظومه فرهنگی تأکید کرد و افزود: سند تحول آموزش‌وپرورش پس از سال ۱۳۶۸ باید تدوین می‌شد که متأسفانه تاکنون در این زمینه اقدامی صورت نگرفته است؛ زیرا اگر این سند آماده می‌شد امروز شاهد آمار بالای بیکاری فارغ‌التحصیلان در جامعه نبودیم.
نایب رئیس شورای شهر همدان، دلیل آمار بالای بیکاری جوانان را عدم وجود نظام آموزشی مطلوب در طی ۴۰ سال گذشته دانست و گفت: باید دولت‌های گذشته برنامه‌های مناسبی برای این مهم، تدوین می‌کردند؛ زیرا باید متناسب با نیاز جامعه شهروندان در رشته‌های مختلف تربیت می‌شدند.
کاوسی‌امید با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری و عملیاتی کردن سند تحول بنیادین آموزش‌و‌پرورش، یادآور شد: معظم اله از ابتدای فعالیت دولت آقای روحانی نیز بر این موضوع تأکید داشتند که متأسفانه امروز معلمان و مدیران سطوح مختلف آموزش ما با این سند، آشنایی مطلوبی ندارند.

* مولوی: باید روحیه ایثار ،از خودگذشتگی و فداکاری دوران دفاع مقدس را داشته باشیم

رئیس مرکز مطالعات و سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان در این جلسه گفت: بهره‌گیری از نیروهای جوان تحصیل کرده و نخبگان در بدنه اجرایی دولت و شهرداری به مثابه دمیدن روحیه نشاط، تحرک و پویایی بوده که باعث بالا رفتن راندمان کاری و افزایش بهره وری از منابع محدود خواهد شد.
ابراهیم مولوی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: در توصیف دفاع مقدس بایدها و نبایدهای زیادی وجود دارد که متأسفانه گاهی شاهد تحریف این وقایع و حوادث مقدس توسط بعضی از افراد ناآگاه هستیم.
مولوی با بیان اینکه حماسه آفرینان دفاع مقدس نباید فراموش شده وگوشه‌نشین شوند و آن گنجینه‌های با ارزش معرفت و حماسه‌آفرینی به ورطه فراموشی سپرده شود، بلکه می‌توان با ثبت و ضبط آن خاطرات و حوادث، مجاهدت‌ها و ایثار فرزندان مظلوم و گمنام خمینی کبیر که با دست خالی در مقابل تمامی کفار ایستادگی کرده و یک وجب از خاک پاک میهن عزیزمان را از دست ندادند را به نسلهای آینده که تشنه و مشتاق شنیدن و درک این خاطرات هستند منتقل کرد.
وی یادآور شد: متأسفانه عده‌ای در این حوزه تنها شعار می‌دهند و دفاع مقدس را به خوبی درک نکرده‌اند و صرفا ظواهر دفاع مقدس را با بزرگنمایی و غلو بیان می‌کنند.
مولوی با تأکید بر اینکه اگر می‌خواهیم از دفاع مقدس و حماسه بزرگ تاریخ ایران اسلامی درس بگیریم باید روحیه تعاون، همکاری، ایثار و فداکاری دوران دفاع مقدس را سرلوحه برنامه ها داشته باشیم، اضافه کرد: بحث ما در این حوزه تنها دولت نیست؛ بلکه در پست‌ها و جایگاه‌های مختلف نیز شاهد رفتارهای نامناسبی از برخی مسئولان هستیم؛ از جمله آنها نمایندگان مجلس انقلابی است که خودروهای ۶۰۰ میلیون تومانی را به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان به صورت اقساطی دریافت کردند و باید تأکید کرد که اینگونه اقدامات، منش انقلابی نیست.

* تصویب اهدای پاداش مدیریت‌شهری همدان به پاسی‌ها

سخنگوی شورای شهر همدان همچنین گفت: در این جلسه به پیشنهاد مشترک بنده و حمید بادامی‌نجات، مقرر شد پیش از آغاز مسابقه برگشت تیم فوتبال پاس همدان برابر شهرداری آستارا، اعضای شورای اسلامی شهر همدان با حضور در رختکن این تیم، هدیه‌ای به‌منظور ایجاد انگیزه به پاسی‌ها به عنوان پاداش به تیم پاس پرداخت کنند.
مولوی ادامه داد: همچنین بعد از این دیدار و قطعی شدن صعود پاس به لیگ دسته اول فوتبال کشور به امید خدا، پاداش دیگری نیز به مربیان، بازیکنان و کادر فنی تیم فوتبال پاس همدان پرداخت خواهد شد.

* قراباغی: فقدان تفکر راهبردی؛ عامل مشکلات زمین و مسکن

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان نیز با اشاره به تأکیدات استاندار به جایگاه و اهمیت شوراها، گفت: مدیریت‌شهری همدان بر اساس تأکیدات مدیریت ارشد استان مبنی بر اینکه باید کار بزرگی توسط مدیریت‎شهری انجام شود، عمل کرد؛ به‌گونه‌ای که خارج از محدوده خدمات شهری، اجرای طرح بوستان ۲۴۰ هکتاری اکباتان را در دستور کار قرار داد که انتظار می‌رود در کنار مدیریت‌شهری، دستگاه‌های دیگر نیز همسو باشند.
حسین قراباغی؛ فقدان تفکر راهبردی در طرح زمین و مسکن را عامل مشکلات بسیار دانست و افزود: در این راستا جلسات متعددی توسط دستگاه‌های مختلف استان برقرار بوده که در این زمینه شورای شهر امتیازات خوبی به مسکن و شهرسازی داده است؛ اما بزرگترین مشکل امروز تولید زمین محسوب می‎شود.
وی با بیان اینکه متأسفانه هنوز طرح جامع شهری تعیین‌تکلیف نشده است، گفت: این طرح می‌تواند تولید مسکن را برای شهر داشته باشد و در کنار طرح تفصیلی، تمامی کاربری‌ها در محدوده شهر را تعریف کند.
وی ابراز امیدواری کرد در شرایطی که نیاز به توسعه شهر داریم، طرح جامع شهری نیز به نتیجه برسد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *