تورم ایجاد شده در کشور هزینه شهرداری‌ها را به شدت بالا می‌برد

تورم ایجاد شده در کشور هزینه شهرداری‌ها را به شدت بالا می‌برد

رییس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استانها و رئیس شورای اسلامی شهر تهران در این اجلاس با بیان اینکه همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین است، گفت: همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیایی انتخاب شده و این موضوع نشان از ظرفیت‌های این شهر دارد.


محسن هاشمی رفسنجانی در شصت و دومین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی مراکز استانها و شهرداران کلانشهرها که در همدان برگزار شد با بیان اینکه من بارها به همدان آمده‌ام، افزود: مسئولان همدان با همفکری و هم‌افزایی در تمامی عرصه‌ها به فکر توسعه شهر هستند و مجموعه مدیریت شهری همدان نیز با تلاش‌های بسیار، توسعه شهر را مدنظر دارند؛ به طوری که همه اختلاف‌ها را کنار گذاشته و به فکر توسعه شهر هستند.
وی با اشاره به اینکه در اجلاس گذشته در ارومیه برای این اجلاس کاندیدا خواستیم‌ که آقای گردان هم کاندیدا شد و همه رأی به همدان دادند، افزود: استان همدان ۸ هزار شهید دارد که در بین آنها شهدایی مانند شهیدهمدانی، شهید صوفی، شهید احمدی روشن و … برای ما افتخار آفریدند.
هاشمی رفسنجانی‌اضافه کرد: امیدوارم جاذبه‌های گردشگری استان همدان سرمایه عظیمی برای توسعه و عمران استان و شهر همدان باشد،
وی با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس و روز مجلس شورای اسلامی ، گفت: مجلس تا ۲۰ سال پیش تنها نماد مردمسالاری کشور بود؛ و امروز شوراهای شهر و روستا، بزرگترین نماد مردمسالاری دینی محسوب می شوند.

 

* شورا بزرگترین نماد مردمسالاری دینی محسوب می‌شود

وی با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا امروزه بزرگترین نماد مردمسالاری دینی محسوب می‌شوند، بیان کرد: وضعیت کشور و به خصوص وضعیت مدیریت شهری وضعیت خطیر و دشواری است و چالش‌های همزاد مدیریت شهری، مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به قانون منع بکارگیری بازنشستگان گفت: باید به گونه‌ای عمل کرد این موضوع تکرار نشود.
وی با اشاره به اینکه لایحه مدیریت یکپارچه شهری مطرح است و این لایحه اهمیت بسزایی دارد افزود: اگر مجلس قوانین محکم در اختیار ما قرار دهد تا بتواند درآمد پایدار ایجاد کند آن زمان مدیریت یکپارچه شهری را خواهیم داشت.
هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه موضوع مهم دیگر، بحث تورمی است که اواخر امسال و اوایل سال آینده پیش رو داریم، افزود: این مسائل هنوز مشخص نشده و هزینه شهرداری‌ها را به شدت بالا می‌برد.
وی با اشاره به اینکه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انتظارات مضاعفی از شهرها وجود دارد، افزود: همواره کشور با مشکلاتی مواجه بوده و همیشه توانستیم از آن عبور کنیم و این بار نیز باید با مدیریت پیش رویم.
رییس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استانها با بیان اینکه به خاطر عملکرد برخی مسوولان مردم اعتماد کافی ندارند و همراهی مردم با مسوولان نیز کم شده است
محسن هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه برخی مسئولان خود اپوزیسیون شده‌اند، افزود: لازم است ما مدیران به سمتی برویم که راه حل ارائه دهیم و فقط انتقاد نکنیم.
هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه عدم رضایتمندی مردم موجب عدم مشروعیت می‌شود، گفت: باید در شورای عالی استان‌ها و شوراهای شهر روز به روز خود را کارآمد کنیم.
هاشمی یادآور شد: در اینجا بی مناسبت نیست که یادی کنیم از آیت الله هاشمی رفسنجانی، شیوه اعتدالی ایشان در نگاه به مدیریت نظام و دفاع از عملکرد انقلاب می تواند راهگشای مسئولین کشور باشد.
رییس مجمع مشورتی روسای شوراهای کلان شهر ها و مراکز استان ها گفت: اکنون نیز به نظر می رسد که انقلاب در شرایط دشواری قرار دارد و این آزمونی برای مسئولان است، باید دید چه کسانی از آبرو و اعتبار خود برای انقلاب ومردم مایه می گذارند وخود را هزینه می کنند تا باری از دوش مردم برداشته شود و مشکلات حل شود وچه کسانی با فرافکنی، بجای پذیرش مسئولیت وحل مشکل ، بدنبال منافع و محبوبیت شخصی می روند. انشاله که ما از گروه نخست باشیم.
وی بابیان اینکه وضعیت کشور بخصوص شرایط مدیریت شهری در این ماه ها، خطیر و دشوار است، گفت: چالشهای همزاد مدیریت شهری را احاطه کرده است و از یک سو اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان که موجب بی ثباتی و تغییر مدیریت شهری در تعدادی از کلانشهرها شده است و از سوی دیگر بررسی لایحه ارزش افزوده که میزان درآمد و فرایند دسترسی مدیریت شهری به سهم خود از منابع ناشی از مالیات ارزش افزوده را دشوارتر از شرایط فعلی می کند، تداوم رکود صنعت ساختمان که موجب کاهش منابع شهرداری ها شده و موج تورمی که حدود ۵۰ درصد هزینه های مدیریت شهری را در سال آینده افزایش خواهد داد و تشدید تحریمها که مانعی بر انجام وظایف دولت در تامین تجهیزات سیستم حمل ونقل عمومیست، نشان از شرایط دشوار مدیریت شهری دارد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به قانون منع بکارگیری بازنشستگان و بیان اینکه باید به گونه‌ای عمل کرد که این موضوع تکرار نشود، به لایحه مدیریت یکپارچه شهری اشاره کرد و گفت: این لایحه اهمیت بسزایی دارد و اگر مجلس قوانین محکم در اختیار ما قرار دهد تا بتواند درآمد پایدار ایجاد کند آن زمان مدیریت یکپارچه شهری را خواهیم داشت.
هاشمی با اشاره به اینکه موضوع مهم دیگر بحث تورمی است که اواخر امسال و اوایل سال آینده پیش رو داریم، افزود: این مسائل هزینه شهرداری‌ها را به شدت بالا می‌برد.
وی با اشاره به اینکه اولویت همیشه ما در شهرها باید خدمات‌رسانی باشد افزود: بعد از خدمات‌رسانی مسایل دیگر مانند ورزش همگانی، مسائل فرهنگی، آسیب‌های اجتماعی مد نظر است که به آنها نیز پرداخته می شود.

 

 

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *